Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #180 kdy: 17.01.2019, 20:36 » |
|
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #183 kdy: 24.01.2019, 18:11 » |
|
|
|
|
|
Ivan Taraba
Neverifikovaný uživatel @6
Offline
|
|
« Odpověď #184 kdy: 27.01.2019, 23:31 » |
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #185 kdy: 28.01.2019, 16:07 » |
|
Nějak moc se nerozepsal o recyklaci. Aby to nedopadlo jako s plasty, vůbec bych se nedivil, výrobá nových je jednodušší, levnější, recyklace poměrně nákladná, výsledek mizerný a co nejde vytřídit se stejně spálí. Z vynikající myšlenky se stal obrovský problém a lidstvo se opět nepoučilo a začíná vytvářet něco, s čím vůbec netuší co dál. Stejně jako recyklace panelů ve stylu vypalovačů mědi, jen za použití hi-tech technologií. Finální likvidace přehozena nenápadně na další generaci, ve stylu po nás potopa. Je neuvěřitelné, že na toto téma nebrojí ekofašos, kteří se mohou pominout z uložišť jaderného odpadu, u kterého rovněž ještě není úplně zvládnutá recyklace. Co do objemu se přitom jedná o malou hromádku, oproti tomu, co teprv přijde z Li.
Jedna věc je zábavnost, druhá reálné postřehy, mnohdy nezaujatých uživatelů.
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #187 kdy: 31.01.2019, 19:43 » |
|
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #188 kdy: 08.02.2019, 19:09 » |
|
|
|
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #190 kdy: 11.02.2019, 16:37 » |
|
Tam, kde je elektromobilit a přínosem, je již dávno prosazená, násilným prosazováním či umělým zvýhodňováním na úkor ostatních se její další rozvoj setká spíš s odporem.
Vzhledem k faktu, že obyčejná PETka je s námi 40 let a doposud nikdo nepřišel s opravdu efektivním řešením, dovolím si tuto důvěru v lidstvo s jeho narušeným systémem hodnot nesdílet.
Dotace mají jeden zásadní nedostatek a je tomu tak u prakticky všeho. Umožňují koupit (uměle předraženou) věc za rádoby dostupnou cenu, přičemž nabyvatel je povinován tuto užívat po nějakou (většinou 5 let) dobu provozovat. Po uplynutí této lhůty se ta věc začne sypat a opravy a ceny dílů se neodvíjí od ceny reálné, ale od ceny umělé-dotační. Jsem například zvědav, jak dopadnou bezdrátově nabíjené elektrobusy v Berlíně, na které padlo na dotacích z daní eoroovčanů 4,1 mil. €, za 4 exempláře a nějakou infrastrukturu . Zda budou rentabilní opravy a provoz po záruce, se ukáže už za pár let. Jiná situace by byla, kdyby si to dopravce koupil za svý s cílem šetřit. Pak by se staral, aby to jezdilo a bylo dlouhodobě provozovatelný . Na dotaci je to jen o nákupu novýho stroje, za rozumnou cenu. Stejně, jako se to dělá s traktory, včetně toho nákupu s dotační přirážkou. V krajním případě je to jako dát nezaměstnané rodině s dětmi dotaci na novou třeba V70. Koupě za 5.000,-. A co se stane, až se bude muset udělat pozáruční servis? Auto se prodá, nebo sešrotuje, protože na servis není dotace.
Spousta lákavých alternativ je ještě ve fázi úvah, nebo už na cestě do slepé uličky.
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #191 kdy: 11.02.2019, 18:02 » |
|
To by mě tedy velmi zajímala celková energetická účinnost. Pro ten proces je potřeba vodík (který se z obnovitelných zdrojů dá vyrobit leda elektrolýzou vody s nevalnou účinností, a který už sám o sobě je skladovatelné palivo) a vyrobený metanol se pak ještě musí odseparovat destilací. Tuším, že to bude řešení kapalného paliva pro auta až v době, kdy budeme mít elektřiny, že nebudeme roupama vědět, co s ní. A to už žádné čmoudy jezdit nebudou.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #192 kdy: 13.02.2019, 09:05 » |
|
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #193 kdy: 13.02.2019, 11:29 » |
|
|
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #195 kdy: 18.02.2019, 00:43 » |
|
Z čísel tam uváděných mi vyplývá, že účinnost výroby vodíku elektrolýzou vody je cca 67 % (množství výhřevnosti vodíku lomeno potřebnou el. energií). Při převodu na metylalkohol se to tedy dá odhadnout celkově cca na 50 %. Spalovací motor z toho pak vyrobí mechanickou energii představující cca 15 % původně vložené elektrické energie. To v porovnání s cca 75 % při uskladnění do akumulátoru a pohánění auta elektromotorem nevypadá právě efektivně, spíše dost plejtvácky.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|