Autorský článek
|
|
« kdy: 13.12.2017, 09:02 » |
|
K čemu po válce sloužily odpory spouštěcí Máte představu jak se po válce spouštěly motory? O tom, že v té době byl znalý elektrotechnik vzácný asi jako šafrán, není pochyb. Kdo chtěl vědět co dělat aby jiskry povstalé na dotycích při každém přerušení proudu v té které části ani palců, ani dotyků neupalovaly, museli hodně pátrat v literatuře. Co to byl kontrolér a za jakým účelem byl používán? Podívejte se na krátkou ukázku dobového odborného textu zde ... Zdroj: zde... Jak byste reagovali na tuto související otázku vy? Užil jsi někdy ke spouštění motoru spouštěč kapalinný?
|
|
|
|
|
|
|
Jan Bocek
Offline
|
|
« Odpověď #3 kdy: 13.12.2017, 12:08 » |
|
On to zase takový pravěk není. Kapalinové rotorové spouštěče jsem zahlédl na přečerpávačce Dlouhé stráně. Roztáčí tím soustrojí do synchronních otáček.
Ve válcovnách se stále používají na spouštění velkých asynchronních motoru pro Ilgnerová soustroji a soustroji dle Ward-Leonarda, nebo Kramerové soustrojí.
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
Václav Třetí
Offline
|
|
« Odpověď #4 kdy: 13.12.2017, 12:17 » |
|
U těch kolotočů a dalších atrakcí se to používá stále. Na rozdíl od reostatů to má delší výdrž a oprava je jednoduchá, dolít vodu, přidat sůl a je hotovo.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
|
Jan Bocek
Offline
|
|
« Odpověď #6 kdy: 13.12.2017, 12:25 » |
|
U těch kolotočů a dalších atrakcí se to používá stále. Na rozdíl od reostatů to má delší výdrž a oprava je jednoduchá, dolít vodu, přidat sůl a je hotovo.
Vyžaduje to také cit obsluhy. je to jako s pedálem na plyn u auta..... V průmyslu jsme pro obsluhu vždy na ampérmetru nakresliti dvě čárky, aby věděli v jakém segmentu mohou spouštět. Bylo to jemnější spouštění něž s "kontrolérem" po stupních.
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
|
|
|
|
|
|