Vrbovský
|
|
« kdy: 27.09.2017, 12:43 » |
|
Ohledně elektřiny jsem laik. Nastěhoval jsem se do nového bytu a rozvody mi začínají být podezřelé. Očividně je někdo dělal relativně nedávno (vše je vedeno v nových lištách, nic ve zdi). Je to malý byt 2+kk. Začalo to prasknutím dvou žárovek pár hodin po sobě, obě při rozsvícení. Pak mě probudila prskající zásuvka s připojenou (zhasnutou) lampičkou. Matně si vzpomínám, že prskala periodicky cca něco jako 3s prskání a 5s ticho (byl jsem rozespalý). Po vytažení natrvalo přestala. Vypadá to, že jsou téměř všechny zásuvky v bytě zřetězené, ale zátěž v žádném okamžiku nebyla velká (notebook, lampička, mobil). Taktéž jsem vyfotil onu prskající zásuvku. Dá se z těchto indícií vyvodit nějaká souvislost? Měl bych urychleně zavolat elektrikáře? (předchozí nájemník takto očividně spokojeně žil po dva roky).
|
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
telefon +420 604791991
|
|
« Odpověď #1 kdy: 27.09.2017, 13:34 » |
|
Musím vás zklamat. 1.Ty rozvody jsou původní, nic nového. 2.Ta prskající zásuvka, je jasně na fotu vidět opálený 2 šroub z vrchu, tam kde jsou dva Al vodiče. Volný šroub.
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stanislav Školník
Neverifikovaný uživatel @1
|
|
« Odpověď #8 kdy: 30.09.2017, 22:40 » |
|
Ještě jedna věc a to že odchozí vodič PEN je napojen ze špatné svorky.
|
|
|
|
Fuk Tomáš
|
|
« Odpověď #9 kdy: 01.10.2017, 00:18 » |
|
Ještě jedna věc a to že odchozí vodič PEN je napojen ze špatné svorky.
Jak se z fotky pozná, který je odchozí?
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
|
Milan Hudec
|
|
« Odpověď #12 kdy: 07.10.2017, 08:36 » |
|
Z fotky se to nepozná, ale i tak by měl by být na druhé svorce "PE", ne na "N".