lukasveinar
|
 |
« kdy: 01.06.2017, 23:14 » |
|
Ve škole skládáme zkoušky na §5, a podařilo se mi nejmenovaným způsobem získat zadání všech testů. Byl by někdo ochotný mi pomoci s vyplněním správných odpovědí? Byl bych velmi vděčný, kdyby se tu našel někdo kdo by rád pomohl a předal zkušenosti těm méně znalým. Budu rád za každou pomoc. Jinak u testů č. 1 a č. 2 je u nějakých otázek více správných odpovědí. U testu č.4 je jen jedna správná.
|
|
|
|
|
Zdeněk Friedrich

Offline

|
 |
« Odpověď #2 kdy: 02.06.2017, 08:06 » |
|
Kolega mě předběhl, takže trochu navedu. Cílem testů je přinutit budoucího elektrikáře, aby dostal do krve alespoň základní znalosti, takže pokud by vám někdo byl ochoten testy vypracovat, o čemž pochybuji, jenom tím prodlouží vaši nevědomost v oboru, který by vás měl živit a zákazníkům zajistit bezpečné provozování VTZ. Pokud nemáte možnost nahlédnout do elektrikářské bible ČSN 33 2000-4-41 ed.2, ČSN EN 50110-1 ed. 3 a ČSN EN 50110-1 ed. 2 a dalších, doporučuji vypůjčit nebo lépe zakoupit knihu - Příručka pro zkoušky elektrotechnik ů – Požadavky na základní odbornou způsobilost (jedenácté – aktualizované vydání, rok vydání 11/2016). Pokud se snad vyskytnou v testech otázky, na které odpověď ve výše uvedené knize nenajdete, což pochybuji, tak je vypište a nasměrujeme na další ČSN. 
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan Bocek

Offline
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 02.06.2017, 13:59 » |
|
Ve škole skládáme zkoušky na §5, a podařilo se mi nejmenovaným způsobem získat zadání všech testů. Byl by někdo ochotný mi pomoci s vyplněním správných odpovědí? Byl bych velmi vděčný, kdyby se tu našel někdo kdo by rád pomohl a předal zkušenosti těm méně znalým. Budu rád za každou pomoc. Jinak u testů č. 1 a č. 2 je u nějakých otázek více správných odpovědí. U testu č.4 je jen jedna správná.
Hmmm, těch 40 otázek je jen opakování učiva během učební doby. testy jsou skoro stejné, jen otázky jsou trochu obměňovány i odpovědi. Kdo se celou dobu učil a chtěl být elektrikářek, tak je to fakt opakování na jedno odpoledne. Dávám si ale zásadní otázku, k čemu je to osvědčení na §5 dobré, mimo výučního listu? Jedině, že by ti učni již cca půl roku pracovali u budoucího zaměstnavatele, měli svého patrona a složí i další část zkoušek tykajícího se konkretního pracoviště. Ostatní je v komentářích v příloze.
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
|
|
Jan Bocek

Offline
|
 |
« Odpověď #9 kdy: 02.06.2017, 14:58 » |
|
No, schválně, pokuste se ty testy vyplnit. Jen tak, pro radost a pro trening ......a ještě prosím doplnit článek normy. 
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
IM
|
 |
« Odpověď #10 kdy: 02.06.2017, 16:36 » |
|
Ty testy jsou pořádně zastaralé. Neznají názvosloví dle ČSN 33 2000-4-41 ed.2. A ta je ze srpna r. 2007!
|
|
|
|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #14 kdy: 03.06.2017, 08:41 » |
|
Udělat pořádek v tom, aby se v elektrice nerejpali riskující kutilové a ignoranti, nato politici "nemají koule", tak si léčí mindrák jinými zákazy, omezeními, nařízeními,... Je to úplně jiná cesta ke stejnému výsledku - mít vše nalinkované, zařazené, dohledatelné, ovladatelné jako v R4M-------- Ty testy jsou pořádně zastaralé. Neznají názvosloví dle ČSN 33 2000-4-41 ed.2. A ta je ze srpna r. 2007! Když si vzpomenu na studentská léta, jak nás na přelomu 70. a 80. let učili elektroniku a výpočetní techniku profesoři, kteří se "téměř potkali s Edissonem", tak mi to něco připomíná... Nic se nezměnilo...
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Jan Bocek

Offline
|
 |
« Odpověď #15 kdy: 04.06.2017, 10:00 » |
|
--------Když si vzpomenu na studentská léta, jak nás na přelomu 70. a 80. let učili elektroniku a výpočetní techniku profesoři, kteří se "téměř potkali s Edissonem", tak mi to něco připomíná... Nic se nezměnilo...
V těch létech byly uvedené předměty novými předměty. Nebyli specialisté... ..u učitelů platí, že kdo chvíli stál, již stojí opodál. Jako externí učitel jsem poznal stovky učitelů. Ve sborovně odborné školy byl veliký nápis: Ne odučit ale naučit. Vzpomínám, jak v jedné třídě jsem učil externě předmět Elektrická měření. Jejich třídní kromě jiných předmětů vyučoval předmět Základy výpočetní techniky. na škole byl dvě SAPI 80. Učitel měl dva roky před důchodem a dostal to "za trest". Nikdo to nechtěl učit. Vysvětlil jsem žákům, že pan profesor ( takový zvyk byl na škole oslovovat učitele, asi lepší než soudruhu) je tak o jednu lekci před nimi. A poprosil jsem je, aby mu pomáhali. A stal se zázrak, kolega Robi mi po dvou měsících říkal, že něco se s těmi kluky stalo, asi dospěli. neměl jsem odvahu mu prozradit "naší" domluvu. A tak nějak to bude podobné i dneska. Když si vyhledáte skripta a diplomové práce jak z odborných středních škol, tak z vysokých škol, tak uvidíte značné rozdíly. Rozptyl poznatků v oblasti legislativy je tak cca 30 roků. Ale vidím to především v praxi, kdy odpovědné osoby za elektrické zařízení nezaregistrova ly, že již neplatí 341010, anebo že platí nějaká 50110-1. Dneska diskutují s vnuky, kteří promují na nejrůznějších typech škol. A shodují se na tom, že když mají štěstí na učitele, který perfektně ovládá ten předmět, tak se dá pochopit co také vyžaduje při zkouškách. A je to pak radost chodit na takové přednášky. Jeden z mých šéfů vždy říkal mladým inženýrům, že vysoká škola ještě nikoho nezbavuje blbosti. Ale stále mi není jasné, proč se na učňáku dělají zkoušky z §5 a vydává se o tom nějaké Osvědčení? Kdy tato praxe začala a na jakém podkladě?
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #17 kdy: 04.06.2017, 10:51 » |
|
... Ale stále mi není jasné, proč se na učňáku dělají zkoušky z §5 a vydává se o tom nějaké Osvědčení? Kdy tato praxe začala a na jakém podkladě?
My jsme měli ve škole v podstatě §5, ale s omezením, že platil jen pro činnosti ve škole, pro práci na el. zařízení v dílnách nebo laboratořích. Nezkoumal jsem nějaká "pravidla pro školy", co by obecně měl mít prokazatelně za kvalifikaci student, když si např. připojuje topnou spirálu na Voltmetr, Ampérmetr, Watmetr, připojuje to pod dozorem k regulačnímu trafu, odečítá a zapisuje naměřené hodnoty...
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|