Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #18 kdy: 16.09.2016, 06:49 » |
|
Doufám že ještě dlouho budou auta jezdit na benzín a traktory na naftu. PS: Tuhle jsem potkal Teslu na dálnici. Proti 6ti válci neměla šanci.
Kdyby chtěl tak tě asi s Teslou dá jel na úsporu. Srandovní to je v jednom severském státu kde vláda uměle nařídila rozvoj eaut ať to stojí co stojí ale nějak zapoměli že jsou geograficky dlouhá nudle a je všude daleko a k tomu je tam furt zima takže se naskýtají pohledy na ploužící se eauta jedoucí na úsporný režim a jejich posádky navlečené jak na psích závodech protože v autě topit znamená v tamních podmínkách nedojet k tetě ale do pr.... Jsem celkem zvědav která vláda provede něco obdobného u nás a v jaké síle. PS. Ještě si můžete tipnout v čem si tam vozí zadek papaláši co ono "nařízení" vydali.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #22 kdy: 16.09.2016, 07:38 » |
|
Dle mého názoru právě baterie prodražují eauta, omezují jejich dojezd a jejich nabijení netrvá 10minut. Tedy významně ovlivňují důležité parametry a rozhodování kupců aut všeobecně. Co je tedy základním problémem?
Přesně tak. Já zde vidím tyto zásadní problémy. - baterie (nabíjení a výměna) - dojezd - cena vozu Pak mi tedy zbývá už jenom podvozek a kastle a to mě celkem nezajímá. To má dnes každý vůz, že? Nevěřím, že bude elektromobil standardním vozidlem našich silnic dříve, než za 15 let. Když se vyřeší výše uvedené tři body, rád si ho pořídím.
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
Vrána Robert
Offline
|
|
« Odpověď #23 kdy: 16.09.2016, 07:48 » |
|
pár jedincům se možná vyplatí, až by mělo dojít k masovosti, tak se naopak zdaní, jako vše. Pokud si uděláme výpočet spotřeby (potřeby el. energie navíc), tak pro ČR by to znamenalo při 100% elektromobilit ě nárůst spotřeby elektřiny zhruba o 50% pouze pro os. automobily. Efektivita výroby, přenosu, uchování, účinnosti pohonu se pohybuje lehce nad 10%. Takové zdroje elektřiny v dohledné době nejsou. Výpadek daní z prodeje fosilních paliv by musely být nahrazeny daněmi z elektřiny, a už vidím Saudy, jak likvidují svůj byznys. Pokud nebude nalezen účinnější zdroj elektřiny, tak elektromobilit a bude pouze okrajovou záležitostí.
Ohledně navýšení spotřeby EE je nutno vzpomenout, že na výrobu jednoho litru benzínu je třeba asi 1,2kWh EE, které by částečně mohly odpadnout. A na zbytek potřeby EE by se s výhodou dal využít přebytek jednoho Temelína, který ČR vyváží do zahraničí. S daněmi souhlas. Efektivita využití energie je u spalováku i elmobilu zhruba podobná kolem 25procent.
|
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #27 kdy: 16.09.2016, 12:26 » |
|
Efektivita využití energie je u spalováku i elmobilu zhruba podobná kolem 25procent.
Rád bych věděl, kde jste čerpal tyto informace ?? Nesouhlasím třeba s tvrzením, že elektromobil si koupí jen snob, aby se mohl vytahovat a podobně. Výběr auta je podřízen i mnoha jiným emocím. Někdo ho koupí aby jako šetřil přírodu, jiný protože mu je blízká myšlenka eaut a další si to jen prostě zamiloval a jen ho jednoduše chce. Nemusíme v tom hledat nic víc. Každý utrácí své peníze za nějakého koníčka, pro někoho to jsou elektroauta. Taky si myslím že je úplně jedno kdy budou elektroauta "normální" na silnici. Jestli za 5, 10 nebo 20 let. Rozhodně to nebude o počtu třeba 30% prodejů všech aut, ale o tom vzbuzování emocí. Dříve budil pozornost každý s akumulátorem a sluchátkem kdy se platilo několik desítek korun za minutu hovoru. Dnes pomalu nenajdete jedince nad 18 let, který by neměl nějaký mobil a jediné emoce to budí tím, že mnoho lidí hlasitými hovory ruší ostatní. Někde jsem navíc četl, že elektromobilit a je slepou vývojovou linií a budoucnost patří článkům na vodík získávaný z vody. I to je konec konců možné. Počkejme si. Třeba se jednou bude někdo nad našimi diskusemi ohledně eaut dobře bavit
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #28 kdy: 16.09.2016, 14:12 » |
|
Někde jsem navíc četl, že elektromobilit a je slepou vývojovou linií a budoucnost patří článkům na vodík získávaný z vody. I to je konec konců možné. Počkejme si. Třeba se jednou bude někdo nad našimi diskusemi ohledně eaut dobře bavit Což je ovšem elektromobilit a. Pokud jsem četl, tak vodíkový článek má vyrábět elektřinu, která by poháněla elektromobil. Možná se pletu, je to už pár let a byla to jen nějaká studie.
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #29 kdy: 16.09.2016, 14:14 » |
|
Tak já něco ještě přidám. Nevím, kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo. Ale doufám, že se nedožiji toho, že se stane standardním vozidlem takový hybrid, jaké parkují u nás v ulici. V naší ulici (rezidenční oblast) se usadila firma provozující kamerový systém dohledu nad parkováním ve vyznačených rezidentských zónách. Mají to namontované na hybridech Kojota Yaris (aby byli strašně ekologičtí a nezasmraďovali projížděné rezidenční zóny), a imrvére nějaký parkuje poblíž. No a tahle autíčka se občas sama nastartují a dobíjejí si baterky, bez přítomnosti řidiče. Takže místo aby svou nadílku smradu rozptýlila po celé trase jízdy, tak ji generují na jednom místě u chodníku, kde chodí maminy s kočárky. Úžasné. Takže znovu, doufám, že se nedožiji masového rozšíření tohoto nešvaru.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #30 kdy: 16.09.2016, 15:08 » |
|
No a tahle autíčka se občas sama nastartují a dobíjejí si baterky, bez přítomnosti řidiče.
Tak tuhle vlastnost neznám. To musí být radost, třeba v noci přímo pod okny. Něco takového bych fakt nechtěl.
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #31 kdy: 16.09.2016, 15:25 » |
|
Možná to tahle konkrétní autíčka dělají tak často, protože (hádám) je kamerový systém trvale pod proudem a vybíjí tedy baterku (v kufru to má 19" rack výšky cca 10U). Civilní to asi dělají jen občas.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Roger
Offline
|
|
« Odpověď #32 kdy: 16.09.2016, 19:45 » |
|
Při akčním radiusu Tesly 300-400km se to vyrovná "běžným" autům. Jen holt "přenos výkonu" do "baterie" je u čerpací stanice na PHM stále daleko (a to o několik řádů) rychlejší, než i s bežně dostupnou 3F/32A zásuvkou. Na druhou stranu, do baterie je třeba uložit například 80kWh. Do běžného auta díky neefektivitě daleko více.
Co je to bezne auto? Fabia 13 let stara po natankovani ukazuje pres 1000 km dojezdu a kdyz jedu predpisove, palubni pocitac ukazuje pod 5 litru, da se zajet i za 4,3 (to kdyz klimatizaci zapinam jenom z kopce jako retarder :-)... A tesla v mrazu -20, kolik tak spotrebuje z baterek na vytopeni interieru, vi nekdo? Takze vysledny naklad na kilometr? Zatim je nejspis lepsi (u novych aut) CNG, nez el-hybrid, co myslite?
|
|
|
|
Karl Centrino
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #33 kdy: 16.09.2016, 19:52 » |
|
Zjednodušeně řečeno, benzín je de-fakto vedlejším produktem při zpracování ropy a výrobě nafty a musí se pro něj hledat uplatnění v dopravě - jiné masové využití nemá. Pokud by se významněji snížila poptávka po benzínu, tak rafinerie nejsou schopny přebytečný benzín jinak udat. Musela by se snížit primárně spotřeba nafty, což se ale vůbec neděje, spíše naopak. Až budou naftové motory nahrazeny jinými, tak se i osobní přeprava sama přirozenou cestou přeorientuje na jiné palivo.
|
|
|
|
|
Karl Centrino
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #35 kdy: 16.09.2016, 22:51 » |
|
Podle st. údajů byla min. rok v ČR spotřeba zhruba 60 TWh elektřiny a zhruba 1,6 mil t BA. Což přepočtem je zhruba 2 TWh elektřiny. S celkovou účinností elektřiny pro pohon automobilu zhruba 10% se potřeba výroby elektřiny navíc zvedá na 20 TWh. To je třetina celkové spotřeby elektřiny. Ale co by bylo s neprodejným benzínem navíc.
|
|
|
|