Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Lze horší tepelné podmínky vyvážit větším průměrem kabelu CYKY?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Lze horší tepelné podmínky vyvážit větším průměrem kabelu CYKY?  (Přečteno 2233 krát)
itanek
« kdy: 12.09.2016, 20:48 »

Mám dotaz, jsem sice laik ale tento dotaz jsem tu nenašel. Potřebuji napájet průmyslový 3F jeřáb s motory 1,5kW + 0,5kW (+ relé, cívky atd.). Přívod má 4xCYSY docela masivní (4x4 nebo snad i 4x6). Podle výpočtu a tabulky na netu by teoreticky 2kW mělo přenést 4x1mm CYKY, reálně bych pochopitelně dal 4 nebo 5x2,5mm či předimenzoval 4mm.

El. přívod bude vedený po vrchu traverzy pro jeřáb do prostřed a po tramu do boku (vše v liště),  bohužel, traverza ve stodole je pochopitelně co nejvejš pod taškami (20cm pod hřebenem střechy) a předpokládám v létě vysokou teplotu...

Mám k dispozici obyč kabel 4x6 cyky, lze ho použít?
Předpokládám, že vyšší odpor vodiče vlivem teploty, plně vyváží jeho masivní průřez.
Nebo při vyšší teplotě vlivem prostředí izolace selže?

Jeřáb se bude využívat kratkodobě, 1x ročně malinko víc při naskladnění půdy.
Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 12.09.2016, 23:50 »

Správně píšete že jste laik tak si na místo pozvěte odborníka ať vám to tam dá dohromady.
Vy se při vší úctě do žádnejch větších akcí nepouštějte.
Zaznamenáno
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 13.09.2016, 00:14 »