PetrSik
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« kdy: 09.06.2016, 13:50 » |
|
Dávám dohromady starý DA Škoda 4S110, na podzemním CO bunkru. Na tento motor je napojen generátor který dává 36kW, před nějakým rokem fungovalo vše bez problému, ale zničehonic přestala fungovat regulace napětí a frekvence. DA dodával 400V i když jel na max výkon, a frekvence byla taky v pořádku. Nyní jde napětí až k nějakým 600V a frekvence je úplně mimo (někde kolem 35Hz po změření). Co se týká regulační části tak vše by mělo být v pořádku ale nefunguje to, nějaký nápad kde by se dala hledat závada? Případně mohl by mi někdo doporučit či poradit kde sehnat novou regulaci na těch 36kW? Potřebuju velký výkon kvůli provozu filtroventilac e atd. Pokud pomůže tak přikládám foto o co se jedná.
|
|
|
|
Martin Kurka

Offline

Projektant automatizace a strojů
|
 |
« Odpověď #1 kdy: 09.06.2016, 18:52 » |
|
A to je muzeální kus, který se má udržovat v původním stavu, nebo je to funkční kryt, který má v budoucnu chránit lidi?
Pokud je mi známo DA Škoda 4S110 = DA Hořovice 4S110 měly regulaci napětí vibračním elektromechani ckým regulátorem. A na jeho seřízení byl nastavovací předpis podobný nastavování regulace vibračního regulátoru napětí dynama pro auta.
A jestli má generátor otáčky 35Hz(1050ot/min místo 1500ot/min) , pak je v tom regulátor napětí možná nevinně. Otáčky Diesselu jsou nezávisle udržovány jeho odstředivým regulátorem. Pro ventilaci na pevnostech mívaly tyto motory i snížené otáčky (a výkon) na 500ot/min, místo plných 1500ot/min. A k tomu byl i jiný generátor. Motory se dělaly v ČKD Hořovicích a pro lepší export se prodávaly jako Škoda. Dělaly se až do r.1990 a dodnes na ně seženete náhradní díly.
Jestli máte něco pro CO, bude k tomu perfektní dokumentace u vojenské techniky. Takže jestli máte schema, sem s ním, bez něj nikdo nepomůže pořádnou radou.
Nová regulace musí být hodně šita na míru, například nějaký popis je diplomce pana Betlacha. Jsou firmy, které se údržbou a renovací EC 3S110 až 6S110 živí (Preximdiesel.. .).
Ke stabilním motorům 6S110 byla napsaná knížka a je k stažení na Uložto. Ale k centrále najít schema je asi nemožné.
|
Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu
Teorie=vše víme ale nic nefunguje Praxe=vše funguje a nevíme proč Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté
Ďábel je skryt v detailu
|
|
|
raj
|
 |
« Odpověď #2 kdy: 09.06.2016, 21:41 » |
|
Udržuji v práci něco podobného, co má 80kVA. Podle štítku to bude asi Veltechna. Zkusím dokumentaci nějak zdigitalizovat .
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #3 kdy: 10.06.2016, 10:06 » |
|
Motory se dělaly v ČKD Hořovicích a pro lepší export se prodávaly jako Škoda. Dělaly se až do r.1990 a dodnes na ně seženete náhradní díly. Doporučuji bývalé servisáky těchto motorů....ti seženou i tyto staré ND. Pracovníků co to servisovali je stále dost (většinou důchodového věku)a mají kontakty na ND a popř. originální dokumentaci. Je to ale za peníze! 
|
|
|
Zaznamenáno
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
|
|
raj
|
 |
« Odpověď #6 kdy: 10.06.2016, 11:57 » |
|
Pošlete ještě foto z druhé strany jak je ovládané čerpadlo nafty, jak jsou snímané otáčky a vnitřek rozvaděče.
|
|
|
Zaznamenáno
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník

Offline

váš elektrikář a revizní technik
|
 |
« Odpověď #7 kdy: 10.06.2016, 13:19 » |
|
mam v praci 30kw dizl ktery se jiz nepouziva ale dokumentace by mela byt komplet pokusim se naskenovat jestli bude mit nekdo zajem tak se ozvete
Mám zájem. Prosím o zaslání na mail. .  Je to ale za peníze!  A kde je problém? Nějak to nechápu.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
František Šohajda

Offline
RT E2-A
|
 |
« Odpověď #8 kdy: 10.06.2016, 13:30 » |
|
A kde je problém? Nějak to nechápu. Problém je ten že tazatel nechce odborný servis, vše si udělá sám ale neví jak?  Stejně jako neznalý s tím moc neudělá...měl jsem podobné disely 3 a několikrát měl hlavu "v dlaních" i zkušený servisák! (Neměli moc najeto cca 120 MH na kus, ale už jsou nějaký ten pátek ve šrotu.)
|
|
|
Zaznamenáno
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Jan Bocek

Offline
|
 |
« Odpověď #9 kdy: 10.06.2016, 13:59 » |
|
Tyto agregáty jsou ve větších KCO - Kryty civilní ochrany. Stále se udržují v chodu a jsou to opravdu muzejní kousky. V Praze jsou na Thámovce, Bezovce, Folimance, Keplerovce a dalších s mnoha stovek krytů v Praze. Zavolejte na SSHMP Kundrátka 19 v Praze 8 na dispečink a možná vám poskytnou kontakt na servismana těchto DA. Ke všem DA byla dobrá dokumentace jak elektriky, tak pro diesel. Servis jsme dělali vždy společně.....j ednou jsme potřebovali dokumentaci regulační skříně od výrobce, myslím že to byla Mikrotechna. A poslali ....
|
|
|
Zaznamenáno
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|
Lukáš Sejkora
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
 |
« Odpověď #10 kdy: 01.02.2020, 20:27 » |
|
, odkud jste, šloby se do krytu podivat? Popřípadě vám poradit.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Lukáš <->
|
|
|
Jan Bocek

Offline
|
 |
« Odpověď #11 kdy: 02.02.2020, 10:26 » |
|
, odkud jste, šloby se do krytu podivat? Popřípadě vám poradit.
KCO žijí svým poklidným životem, ale za ty 4 roky to bude mít pan Sik DA již dávno seřízené. Vždyť ani dříve se neozval a byly zde kvalifikované nabídky.
|
|
|
Zaznamenáno
|
specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů revize elektrického zařízení E1B telefon: 777 273 732 email: jan.bocek@safeb.cz
|
|
|