|
|
|
|
Jiří Schwarz

Offline

|
 |
« Odpověď #3 kdy: 10.02.2016, 09:13 » |
|
Ono je tam trochu omezující "výkon". Jak často se setkáváme s jednofázovou přípojkou, která ale je dimenzovaná na takový výkon? Možná v jiných zemích mají jiná pravidla, jiné zvyklosti, jiné limity pro 1f přípojku.
Také marně pátrám v paměti, ale myslím, že jsem něco podobného viděl a že to bylo u výrobce nebo prodejce "v naší zemi", nějaký frekvenční měnič, který měl možnost napájení z 1 nebo 3f a na výstupu měl 3f. Možná někdo, kdo se více zabývá pohony, bude vědět co to bylo a kde.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Václav Třetí

Offline
|
 |
« Odpověď #16 kdy: 11.02.2016, 07:12 » |
|
Je to pěkné, ale u nás nepoužitelné.
Je ovšem potřeba uvažovat, že v Irsku (a také GB) jsou jiné podmínky připojení jak technické, tak právní.
Na mnoha místech jsou distribuční transformátory jednofázové s převodem na 1x240V (mělo by být dle unie 230V, ale pokud vím, moc vážně to neberou) nebo 2x240V s fázovým posuvem 180°, takže pro motory to nemá význam.
Také sítě vn pro napájení DT jsou koncipované jinak, jedná se o čtyřvodičové sítě s vodičem N, který se průběžně uzemňuje a DT jsou připojeny na primáru buď mezi N a jednu fázi nebo mezi dvě fáze a myslím, že v tom není ani nějaký zásadnější systém, na jedné lince vn se vidí oboje připojení transformátorů, které jsou i výkonově zřejmě stejné nebo podobné. Vidí se i třífázové DT zejména pro průmysl a zemědělství.
|
|
|
Zaznamenáno
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|