Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  JAK TO MÁ BÝT? - projekty, návrhy, rozpočty
| | |-+  Je nutné na potrubních mostech vodivě spojit každou přišroubovanou část?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Je nutné na potrubních mostech vodivě spojit každou přišroubovanou část?  (Přečteno 4623 krát)
Vlastimil Laube
*
Offline Offline




« kdy: 05.12.2006, 14:29 »

. Rád bych prokonzultoval problém, na který mi každý radí něco jiného a nevím co si mám vybrat. Na stavbu do chemické továrny byly dodány potrubní mosty, které jsou šroubované. Spoje jsou provedeny na barvu a nejsou použity vějířové podložky. Jaký je váš názor na nutnost použití vějířových podložek tak, aby byly spojeny všechny kovové části? Je možné pomocné konstrukce (nejsou náchylné k přivedení potenciálu - např. zavětrovací L-profil na obou stranách přišroubovaný k hlavní OK) nechat připojné přes barvu? Problém je ten, že je to již na stavbě sešroubované a dodatečné doplnění vějířovek je velmi nákladné, proto je snaha je dát pouze tam, kde je to nevyhnutelně nutné.
Nohy sloupů jsou samozřejmě připojeny přes praporce na uzemňovací soustavu.
Mosty jsou mimo prostory s nebezpečím výbuchu a nejsou na nich ani hořlavé kapaliny I. a II. třídy nebezpečnosti.
(Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!) za názory a případné zkušenosti z obdobných staveb.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Georgis Fasulis
*
Offline Offline



Nepij, nekuř, cvič a zakrátko budeš zase chlapík.


« Odpověď #1 kdy: 05.12.2006, 16:21 »

Ve Vašem případě bych se řídil pouze ochranou proti blesku - ČSN 341390 (Jde to ještě sakra? Asi jo, když už je potrubí na stavbě Úsměv ) a ta říká, že potrubí s nehořlavými kapalinami a nehořlavými plyny se musí proti blesku chránit u vstupů do objektu a pak co max. 500 m, jde -li o vodivě propojené potrubí. Potíž je, že vy je nemáte vodivě propojené.
Můj názor je proto následující:  Potrubí vodivě pospojovat navzájem v trase a pak co max. 500m uzemnit. Jiné řešení vám asi nezbyde.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

G.F
Milan Selezan
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 05.12.2006, 16:55 »

Jednu stranu L profilu alebo niektorej z priebežných konštrukcii by ste mali vodivo prepojiť a tu potom napojiť na uzemnenie, ktoré spomínate. Prepojenie urobiť pri spojoch svorkami SP1 a lanom alebo drôtom FeZn. No neviem či nie je lacnejšie predsa doplniť tie vejarovíte podložky na tej jednej strane. Rozhodnúť sa bude potrebné podľa rozteči celých kusov konštrukcie, ktorá by sa pospájala.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jaroslav Hasala
OSVČ
*
Offline Offline


Znojmo (JM)


WWW
« Odpověď #3 kdy: 05.12.2006, 23:24 »

Možná nejjednodušším řešením tohoto problému by bylo udělat nové vedení souběžné s konstrukcí. Nejlepší poměr cena/výkon bude mít kulatina FeZn 8 mm. Toto vedení by se připevnilo ke konstrukci pomocí nějakých svorek, podle možností. Tím by bylo kromě jiné i vyřešeno pospojení jednotlivých částí konstrukce. 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontážn í firma, revizní technik E2/A
specializace : domovní a bytové instalace, průmyslové instalace, hromosvody.
tel. : 603 355 919
email : jarda@hasala.cz
Michal Slabý
*
Offline Offline



OSVČ


WWW
« Odpověď #4 kdy: 06.12.2006, 11:03 »

s panem Hasalou jen souhlas. Měla by to mít montážní firma v technických podmínkách.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E1B
Josef Nosek
RT - E2/A
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 07.12.2006, 22:56 »

Nahlédl jsem do nové normy na hromosvody ČSN EN 62305-3 čl.5.5, kde se v poznámce píše: Tenká vrstva ochranné barvy nebo 1mm asfaltu nebo 0,5mm PVC se nepovažuje za izolaci. Domnívám se že spojení šroubové s pérovými podložkami má lepší styčnou plochu než s vějířovitými.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.031 sekund, 22 dotazů.