Zrevidujete protažení přívodu venkovní terasy z vnitřního obvodu?

<< < (4/5) > >>

Jiří Buben:
Citace: PetrB920  04.09.2015, 13:11

- Jiří Buben: nevím kde přesně si protiřečím

Protimluv vidím v tomto:

Citace: Petr B.  04.09.2015, 10:45

Elektrikář říká, že to sice není podle normy, ale že to ničemu nevadí.
Tak jak tak mám v plánu nechat udělat si k tomu revizi už kvůli pojišťovně a protože jsem na tyhle věci dost pedant.

Otázka tedy zní - projde to revizí (i přesto, že je to proti doporučující normě ale jinak z hlediska bezpečnosti zřejmě v pořádku) nebo je nezbytně nutné sekat až do rozvaděče dva nové okruhy (světelný a zásuvkový)?

Buďto jste pedant a chcete to mít korektně tak jak to má být a pak nebude s revizí pro pojišťovnu problém, a nebo vám to stačí nestandardně, hlavně že budete mít pro pojišťovnu revizi. Obojí dle mého názoru nejde.

.... jsem laik a o tom, jestli to řešení bezpečné je anebo není nic nevím (vím jen, že není podle doporučení to ale přece ještě nutně neznamená, že je nebezpečné). Právě z toho důvodu se ptám i zde abych věděl, jak to vidí RT.

Ano nestandardní řešení nemusí být primárně nebezpečné, ale jak sám píšete v dalším svém příspěvku, tak to je třeba zhodnotit na místě. Proč se tedy nezeptáte revizního technika, který to bude revidovat? Každý revizní technik má jiné hranice. Bohužel.

- Jiří Buben: omlouvám se, že jsem položil stupidní dotaz

Omlouvat se nemáte za co. Spíše já bych se měl omluvit za volbu výrazů. Jsem dnes nějak podrážděný, ale to mi nedává právo někoho urážet.

Jinak nevidím důvod k tomu u instalace světel a zásuvek volit nějaké nestandardní, tedy nenormové, řešení. Nestandardní řešení je třeba uplatnit dle mého názoru u speciálních zařízení, nebo u zařízení jako jsou nové technologické výrobní linky atp.. Ale u klasické bytové instalace existuje mnoho způsobů řešení normou popsaných a standardních.

Citace: Žvak Petr  04.09.2015, 14:33

Že se světelný okruh dimenzuje dle žárovky slyším poprvé.