Co je to za typ motorů s magnety ve statoru?Já se setkal jen s motory s magnety v rotoru,tudíž bez kartáčů.A žiju v domění že to jejich hlavní výhoda.
Každý motor má nějakou výhodu, proto se vyrábí.
Sériový motor, se statorovým vinutím, kartáči, X vinutími na rotoru, tedy taková "klasika z vrtačky" má jednu velkou nevýhodu - při stejném napájecím napětí příliš velkou změnu otáček podle zatížení. V extrému pokud tento motor není mechanicky zatížen alespoň nějakou převodovkou a podobně, dokáže naprázdno dosáhnout tam velkých otáček, že se poškodí.
Pevný magnet na statoru pro některé aplikace vhodně mění vlastnosti motoru. Ovšem vznikne omezení, že musí mít DC napájení, klasický motor "s uhlíky, z vrtačky" funguje na AC i DC.
Ty motory s pevným magnetem na statoru se dávaly někdy i do strunových sekaček právě proto, aby otáčky extrémně nestoupaly, když se urazí struna.