Nejsou dva zásuvkové okruhy v nové garsonce málo?
PetrBaned:
Citace: Milan Hudec 19.04.2015, 08:51
Tak uvedte jaké bylo zadání, pokud "nijaké" tak s tím mnoho nenaděláte.
Ano, v tom je ten problém už jsem to tu psal.
Zadání bylo asi následující: zdědila jsem nějakou část peněz a chci zrekonstruovat dům, peníze mi vyjdou na architekta a projekt elektro dělat nebudu, jelikož manžel od známé je elektrikář a on mi to udělá "fuškou" a projekt nepotřebuje. Toto byla CHYBA !! o tom nepolemizuji
...... Ano již vím proč tu stále omýláte že projekt je důležitý.
jen prostě jsem přesvědčený že soudný elektrikář by takto neměl provést elektroinstala ci, ikdyž nemá PD. Já si třeby myslím že by v té garsonce měl být podružný rozvaděč.
Ale jak jsem psal, mockrát jsem vám vyčítal proč vyžadujete PD u instalace "malého" rozsahu. Jasně vycházím z toho že elektrikář má nějaké znalosti. Už vím že jste měli pravdu.
Už jen mimo vlákno. Začíná se to v legislativě elektro dobře zamotávat. I zde nebyl jednoznačný názor zda instalace projde revizí a tak stejně jsem zvědavý co se bude dít př současné legislativě, kdy RT nemá v rámci revize vůbec revidovat rozvaděč. Dle informací ze školení je to otázka typové zkoušky a on to nemá co revidovat v rámci objektu. Začíná se to dobře zamotávat :-)
David Hruda:
Investor neměl PD a ani představu, co vlastně chce. Nechal to osudu se slovy "nějak to udělejte" a dopadlo to ne moc dobře.
Zde mohly nastat tři varianty:
elektrikář udělá:
- minimalisticko (levnou) variantu s jedním jističem na zásuvky a jedním na světla
- přiměřenou variantu se vším, co by tam mělo být
- variantu maximalisticko u rozšířenou, nadstardandní, tedy drahou
Pokud by to bylo udělané bez závad na poli bezpečnosti, není podle mě důvod ńevystavit kladnou revizní zprávu- z hlediska bezpečnosti vyhovuje. Že první varianta bude asi nekomfortní pro uživatele- to je jeho problém. Že je poslední varianta drahá? Má co chtěl.