Tyto převodovky vyráběly Přerovské strojírny n.p.. Používaly se hojně ve dřevozpracujíc
ím průmyslu pro pohony různých dopravníků. Ve vašem případě jde o převodovku typ TS 031 329-106 se dvěma čelními soukolími, výrobní číslo 3259.623.16. Určena pro motor 2,2 kW s otáčkami 1420 /min. Plněna má být olejem P19 s viskositou 190 mm2*s/50°C. Mám takový pocit, že je třeba za něj hledat náhradu dle vlastností. Objem olejové náplně je 1,5 litrů. Otáčky na výstupu by dle štítku měly bát 80/min, a převodový poměr 18. Ale nejsem si zcela jist těmi otáčkami. Převodový poměr lze zjistit jednoduše. Označíte si výchozí pozici na výstupní hřídeli a výchozí polohu na vrtuli elektromotoru. Začnete otáčet vrtulí motoru a počítat jednotlivé otáčky. Počítáte dokud se vám výstupní hřídel neotočí jednou klem dokola. Tím zjistíte s jistotou převodový poměr. Váha převodovky bez elektromotoru je dle štítku 77 kg, dle katalogu 78 kg.
Vyráběly se i s elektromagneti
ckými brzdami pro vyražeče kulatiny jak dlouhé surováky, tak byly namontovány i na vyražečích na třídících dopravnících. Ta Vaše je však bez brzdy.
Jinak vše o převodovce včetně účinnosti (u této 0,91) naleznete v následujícím odkazu, včetně maximálních zatížení výstupního hřídele. Lze vypočítat i jaký je výstupní moment.
http://www.pohony.cz/cs/prevodovky/katalog/celni-prevodovky-1/celni-prevodovka-souosa-ts-031-329-ts-031-331-25Velice si této převodovky važte. Tyto převodovky jsou zcela nesmrtelné a vydrží opravdu hodně. Cena nové se pohybuje řádově v desetitisících
. Ta vaše by nová stála odhadem okolo 18 a 20 tisíc Kč.
Pokud jsou v pořádku ozubená kola a pastorek, tak stačí vyměnit gufera, ložiska a zase nějaký ten pátek vydrží.