Proč se motor pohonu brány, točí na jednu stranu, na druhou se roztočit nechce?

<< < (7/8) > >>

Patrik Peška:
Mockrát  (poklona)  i za obavy, ale zas tak hloupý nejsem! Veškerá zapojení jsou správná, v tom si jsem na 100% jistý.
To, že výrobci udávají  motor 24 V DC je poněkud zavádějící, tak jak už tu bylo zmíněno. Důležité je, že jsme problém vyřešili a shodli se na mezizávitovém zkratu.
Nezbývá nic jiného, než motor nechat převinout.

V oblasti motorů jsem laik, to ale neznamená, že se nevyznám v elektřině a magnetismu po stránce teoretické. Maxwellovy rovnice si ještě pamatuji, resp. dokázal bych je ještě odvodit.  ::) ::)

Jirka Š. Svejkovský:
Citace: Patrik Peška  30.07.2014, 18:27

Maxwellovy rovnice si ještě pamatuji, resp. dokázal bych je ještě odvodit.  ::) ::)

Tak to přijměte můj obdiv. Já měl problém je vůbec pochopit.

Jiří Kubík:
Citace: Patrik Peška  26.07.2014, 12:43

...vinutí, ale nejsem zkušený. Nevím, jestli je vadné, když otáčení v jednom směru je v pořádku. ...

Správný postřeh.
Motor má dvě vinutí, která jsou nutná pro oba směry a jsou
elektricky namáhána v obou směrech otáčení stejně.
Závit nakrátko se u AC motorů v provozu projevuje citelným zvýšením teploty vinutí.
Signalizuje ho také zvýšený odběr proudu.
Stačí ho nechat běžet nějakou dobu i bez zátěže a měřit.
Podle počtu vykrácených závitů které se rozžhaví dojde po čase ke zničení
izolace.
Izolační lak se roztaví, později zuhelnatí a způsobí zkrat.

Pokud není závada v řídící jednotce, viděl bych chybu spíše v mechanické části.

Mareš Milan:
Měl bych dotaz na pana Štemberka k jeho popisu funkce motoru se dvěma identickými vinutími a jejich přepínání - jak je u tohoto systému řešeno řízení rychlosti, pokud je takový pohon použit na ovládání posuvných vrat? Tam se většinou setkávám se systémem, který umožňuje jet mezi koncovými polohami vyšší rychlostí, než v blízkosti konce. Je nějaká možnost jak dvoupolohově řídit rychlost u takového AS motoru s běhovým kondenzátorem?

Patrik Peška: