|
|
Vít Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #20 kdy: 12.03.2014, 00:00 » |
|
Děkuji za odpovědi, už je mi to jasné. Bydlím u Skalice nad Svitavou (kousek od Boskovic), jinak je to mezi Boskovicemi a Blanskem. Kdo pořád ještě netuší tak 30 km severně od Brna nebo google earth Pošlete vzkaz v láhvi v Bílovicích ho vylovím:) No takže na ty taurusy se můžete v klidu ve Skalici podívat. Pendolina už nám odtud bohužel převeleli jinam.
|
Mírně pokročilý RT
|
|
|
|
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #25 kdy: 12.03.2014, 19:59 » |
|
Teda. Parní lokomotivu s elektrickým topením jsem ještě neviděl...
A už jste viděli parní lokomotivu bez kotle, bez elektrického "ohřevu"...? Fotku možná někde mám. V Železné Rudě v muzeu na německé straně je taková lokomotiva, jezdila v lihovaru, měla jen kotel na natlakovanou páru, když páry bylo málo, jela si ji doplnit mimo areál lihovaru...
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Michal Lužný
Neverifikovaný uživatel @4
Offline
|
|
« Odpověď #26 kdy: 12.03.2014, 20:12 » |
|
A už jste viděli parní lokomotivu bez kotle, bez elektrického "ohřevu"...? Fotku možná někde mám.
V Železné Rudě v muzeu na německé straně je taková lokomotiva, jezdila v lihovaru, měla jen kotel na natlakovanou páru, když páry bylo málo, jela si ji doplnit mimo areál lihovaru...
Jojo, to jsou bezohňové (akumulační) páry. Používaly se tam, kde hrozil výbuch nebo požár od topeniště. Bývaly k vidění v ústecké Setuze, ale co jsem z Ústí pryč, nemám ponětí, zda ještě slouží. Dá se najít i video (odkaz bez mezer): h t t p:// tiny url . com/mageq5v
|
|
|
|
Hynek Havliš
Offline
Automatizace
|
|
« Odpověď #27 kdy: 13.03.2014, 07:58 » |
|
Tá troj-fázová sústava je veľmi zaujímavá. Kde sa dá s tým stretnúť? Bola vôbec použitá niekde na slovensku, alebo v Čechách? Priznám sa, že také niečo počujem prvý krát. ? Je to už dost z historie a já jsem o tom jen malinko četl, ale jezdilo to v Německu začátkem 20. století např. v okolí Berlína. Asi to pak skončilo ve slepé uličce. A o akumulační parní lokomotivě taky slyším poprvé.
|
|
|
|
Václav Třetí
Offline
|
|
« Odpověď #28 kdy: 13.03.2014, 10:09 » |
|
Ten třífázový systém zřejmě "dojel" na problémy se třemi trolejemi a třemi sběrači. Někdy ve své době geniální nápady zemřou na maličkostech.
|
Václav 3
Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.
Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #30 kdy: 14.03.2014, 09:13 » |
|
Možná by šlo nějak vyhýbku "přeskočit", aby se to nad ní nemuselo složitě řešit... Např. takový trolejbus může mít baterii nebo malý spalovací motor, aby dokázal při nějaké poruše opustit křižovatku nebo jiné místo, kde by zásadně svojí přítomností zkomplikoval provoz... Když se začalo mluvit o možné elektrifikaci trati Plzeň - Domažlice, jako překážka se jevil trolejbus na křížení výpadovky na Domažlice se žel. tratí. A stačilo se porozhlédnout po světě. Kdyby to bylo třena realizovat, řešení existuje, údajně pochází z Japonska, trolejbus stahne sběrač, přejede přes koleje pomocí nezávislého pohonu a automatika za přejezdem navede sběrač zpět na trolejové vedení. Před přejezdem jsou kontrolní prvky, které trolejbus zastaví, pokud by pokračoval s nestaženým sběračem.
Jestli v jisté době bylo výhodné mít 3f přívod pro 3f motor ve vozidle, dnes je to díky technice a především výkonové elektronice úplně jinak. Dnes není problém, aby lokomotiva měla v podvozku motor podobné konstrukce jako 3f asynchronní motor s kotvou nakrátko a nějaký řídící obvod se staral o to, aby se z jednoho napájecího přívodu o nějakém napětí do motoru pouštělo různé napětí o různé frekvenci a klidně i "více fází". A když se motor odpojí od zdroje a připojí na odpory, začne brzdit. A nebo se dá energie motoru přetransformov at na takové napětí, které se dá vracet do troleje (rekuperace).
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
Offline
|
|
« Odpověď #31 kdy: 14.03.2014, 20:55 » |
|
Jojo, to jsou bezohňové (akumulační) páry. Používaly se tam, kde hrozil výbuch nebo požár od topeniště. Bývaly k vidění v ústecké Setuze, ale co jsem z Ústí pryč, nemám ponětí, zda ještě slouží. Dá se najít i video (odkaz bez mezer): h t t p:// tiny url . com/mageq5v
Ešte v 60-tych rokoch sme ju mali v Teplárni. Vozila vagóny s uhlím z vlečky na vysýpacie stanovisko na skládke uhlia.
|
You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest) But I am :-)
|
|
|