Je chybný predlžovák, alebo chybná zásuvka?

(1/4) > >>

Vladimír Rybár:
Byt v paneláku.
Hliníkový rozvod TN-C 1x25A.
Iskrila mi predlžovačka pri zapájaní vecí do nej.
Následne prestala fungovať.
Predlžovačka bola zapojená v dvojzásuvke hore.
Vybral som teda starú predlžovačku a skúsil som do tej istej hornej zásuvky zapojiť halogénové stojanové svietidlo čo má príkon do 300W.
Všetko fungovalo ...
Tak tam teda zapájam predlžovák a zrazu prásk. na konci predlžováka iskry.
Bytový istič 1xB25A aj okruh 1xB16A vypadli.
V byte niekedy iskria aj ostatné zásuvky.
Viem že to môže byť nebezpečný stav zalomený vodič PEN (študujem elektrotechnik u na VŠ).
Tá predlžovačka bola kupována niekde v akcií v nejakom markete (zrejme polsky vyrobca).
Rady že mám kupovať kvalitné a drahšie je mi jasné.
Ale aj keď kúpi človek neznalý (konkretne moja mama) nejaký predlžovák v markete nemal by fungovať.  
Má na sebe kontrolu originality C E.
A ešte čo sa týka iskrenia zásuvok.
Mama je pripravená že sa bude musieť spraviť kompletná rekonštrukcia (chcela čiastočnú).
V prípade že zavolám revízneho technika, ktorý  by mi premeral okruhy (impedancie, podotahoval šroby) vedel by mi určiť ktoré zásuvky sú ešte bezpečné a vydržia určitú dobu  do rekonštrukcie(toto alebo buduce leto) a ktoré sú už nepoužitelné ?

//Priložím fotografie, ale žial sú väčšie ako 1MB, musím ich upraviť na menšie rozlíšenie... Podla fotky to vypadá na iskru medzi PE a L ,  kontakt L pripevení od "kolajnicu" sa odtrhol..

Miroslav Minařík:
Citace: Vladimír Rybár  01.03.2014, 15:35

Má na sebe kontrolu originality C E.
A ešte čo sa týka iskrenia zásuvok.

Tak to je dobrý vtip!
C E tedy s mezerou mezi písmeny znamená China Export.
Kde jste vzal termín "kontrolu originality"?
Že by na Slovensku to měli jinak?

Takto na dálku nikdo nebude věštit! Evidentně je to vyhnívající nulování. Teď to zalepíte a pozítří to shoří.
Zavolejte elektrikáře a ušetřete čas všem.

Jiří Schwarz:
Citace: Miroslav Minařík  01.03.2014, 17:04