Znáte tuto sajtnu echt EZeťáků?
Jiří Buben:
Citace: Dušan Chvátal 22.06.2013, 14:01
Pracoval jsem v EZ Brno. Vyučil jsem se v roce 1962. Takže něco pamatuji. Byl jsem poslán do Ostravy Vítkovic, kde jsme zprovozňovali tzv. Válcovací trať mládeže. To byla škola nadevše. Naše profese Elektromontér rozvodných zařízení se skládala ze 60% svářenií kabelových roštů, pz trubek a pod. 20% činily práce zednické a natěračské a teprve zbylých 20% tvořilo naše řemeslo.
Sice jsem vylezl ze školy, v porovnání s výše přispívajícími, až v roce 1996, ale na praxi a těsně po študiích v první práci to bylo obdobné. Většinu času jsme trávili natěračskými pracemi, výrobou konzol pod plechové žlaby a vlastní montáží žlabů pro kabelové trasy, příprava pancéřových trubek (například Perla Ústí nad Orlicí). Samozřejmě tahání kabelů. V první řadě je ale dle mého soudu rozdíl ve vybavení montérů jak nářadím, tak pracovními oděvy. Bagančata bych už raději nikdy neobul. Stačilo mi to na škole. Ale to je dané pokrokem.
To: Kamil Novák
I já si pamatuji, že někteří montéři měly v kožených brašnách jako nůž upravený zlomený pilový list ze strojní pily na železo.
No a o svém prvním místě na údržbě se ani moc rozepisovat nebudu. V té společnosti byl zřejmě ještě v roce 1998 hluboce zakořeněny socialistický systém. Jen považte. Pracovalo se na dvě směny a druhá směna seděla v hospodě už v 17 hodin večer a to měly splněnou normu. A elektroúdržba se prováděla jen v nejnutnějších případech až když hrozilo, že se nesplní normy a vedení by nedostalo prémie. Jinak se tam musela z ho..a dělat kulička, protože se do údržby peníze nedávaly. A v tomto duchu se to tam vedlo až donedávna. Společnost odkoupil pan Babiš ještě než se stal politikem a teď tam vládne tvrdý kapitalismus.
Bylo by vůbec tohle možné v jiné době a v jiném státě než v ČR?
Miroš Jan:
No tak na dobu minulou, mám krásné vzpomínky. Učení v České Třebové, škola tamtéž. Učili jsme se pro Elektroúsek Hradec Králové. Na elektroúseku jsem si prošel vše, počínaje výroby rozvaděčů, převijárnou motorů, montážemi, vn zkušebnou, a nakonec OTV,(pro neznalé opravna trakčního vedení). Spravoval se trakční úsek od žst Choceň, přes Týniště nad Orlicí, Hradec Králové až po výhybnu Kanín. Trať na _Nymburk. Samozřejmě i trať do Pardubice, a to do Rosic nad Labem. Mimochodem, na trakci, byl nejlepší pracovní kolektiv, jaký jsem již potom nikde jinde nezažil.
Poté orpavna lodí, ČPLO Chvaletice, po té elektrárna Chvaletice, na čas elektrárna Opatovice. Pak papírenský provoz, až do 1989.
Miroslav Minařík:
Jedno živé vysílání na téma Vítkovice již proběhlo, jen se nepovedl čistý záznam, přes to všechno některé úryvky zopákneme!
Ale nyní se připravíme líp! :-)
Miroslav Minařík:
Jedním z dlouholetých pracovníku EZ Brno na montážích ve Vítkovicích, závodu 1-5 byl také Josef Přibyl. A kdy on přišel a odkud?
Miroslav Minařík:
Jedním mým stejně starým kolegou byl Libor Dobeš. Ten nebyl z ezetího hnízda z Divák. Víceméně strávil vprostředí oceli, prachu, sazí a různobarevných čmoudů také několik let. Kde se tam vzal on?
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana