Co se stane při záměně primáru a sekundáru u transformátoru?

<< < (2/10) > >>

Ludvík Kubík:
Citace: Jiří Kasal  27.05.2013, 21:54

Jak to myslíte? Pokud dobře chápu, tak asi není moudré to tedy zaměnit že?
A nemohl by někdo poradit jak poznám sekundar a primar?

Není moudré experimentovat s transformátore m, pokud neznám jeho princip a základy elektrotechnik y.

Martin Peška:
Pokud nebude vinutí, které připojíte na 230V, určené pro alespoň oněh 230V, dříve či požději se přehřeje a shoří (v lepším případě to vyrazí jistič, nebo pojistku). Tolik odpověď na vaši prvotní otázku.
Je na tom trafu nějaký štítek?

Jiří Kasal:
Na trafu není žádný štítek. Pouze je na něm napsáno Dialtech (asi výrobce) a pak na boku je napsáno DTS 051.811R 40mH 0519.

Byl bych rád, kdyby mi to někdo vysvětlil jako laikovi. Jsem sice od oboru mechanik-elektrotechnik, ale je mi teprve 19 a nemám s elektřinou žádné zkušenosti, ale je to můj koníček a pořád se snažím k něčemu přiučit. Ve škole na praxi jsem z transformátore m nikdy nepracoval, pouze jsme tam leptali plošné spoje a osazovali LED a dělali nějaké blikače, klopné obvody, stroboskopy atd. tak bych byl rád, kdyby mi někdo vysvětlil, jak se měří sekundár a primár atd.

Měřil jsem právě odpor a jak na primaru tak na sekundaru jsem naměřil stejný odpor 1 ohm. Nvm proč, ale měl by být funkční.

Ještě bych byl rád, kdyby mi někdo řekl, v jaké cenové hodnotě se trafa prodávají.

PS: Pokud budete chtít, přidám sem fotku.

Fuk Tomáš:
Citace: Jiří Kasal  28.05.2013, 00:00

Na trafu není žádný štítek. Pouze je na něm napsáno Dialtech (asi výrobce) a pak na boku je napsáno DTS 051.811R 40mH 0519.

Pak to nejspíš nebude trafo, ale tlumivka, a na 230V~ to rozhodně nepřipojujte.

Kamil Novák:

A není to tlumivka? V každém případě by obrázek mohl napovědět.

Ve škole na praxi jsem z transformátore m nikdy nepracoval, ...
Nic ve zlém, ale to snad ani není možné.  :o

Edit: 1:0 pro kol. Fuka (nespavce)

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana