Ladislav Skalický
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« kdy: 26.05.2013, 19:36 » |
|
Rád bych se zeptal a případně zkonzultoval zemnění garáže pro jedno auto - bohužel základy jsou již hotovy a zemnící pásek nikde (místo kolem garáže na další výkop je minimální). Požadavkem na garáž jsou zásuvky na 230 i 400V (to je starost elektrikáře). Mým problémem je uzemnění celé stavby. Řešení (?): 4x zemnící tyč v každém rohu napojená na armovací síť v podlahové desce + vývod v jednom z rohu k napojení na hromosvod. Prosím o odpověď zda je to takto možné provést, jestli ne tak proč.
|
|
|
|
|
Ladislav Skalický
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #2 kdy: 26.05.2013, 19:48 » |
|
Jo to je otázka za dva bludišťáky - jednoduchou odpovědí je prosté: stalo se. A co se týče místa - ze tří stran to relativně není problém, ze čtvrté strany je to problém velký a realizace takřka nemožná.
|
|
|
|
|
|
|
Ladislav Skalický
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #5 kdy: 26.05.2013, 20:23 » |
|
Hromosvod je plánován; místo na lopatu by se taky našlo, ale problém je trošku složitější než abych zde vše vypisoval a nudil --- každopádně varianta A) je jak jsem již psal: 4x zemnící tyč v každém rohu napojená na armovací síť v podlahové desce + vývod v jednom z rohu k napojení na hromosvod. --- je to reálné a bezpečné? varianta B) další výkop do hloubky 0,7m, zemnící pásek, vývod k hromosvodu, ...
Co doporučujete?
|
|
|
|
|
|
Ladislav Skalický
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #8 kdy: 26.05.2013, 20:30 » |
|
Podle projektové dokumentace (která je příběhem sama o sobě), bude hromosvod pouze jeden - garáž má velikost 5 x 6,5 metru.
|
|
|
|
|
Ladislav Skalický
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #10 kdy: 26.05.2013, 20:58 » |
|
Tak trochu zevrubněji: Garáž 6.5 x 5 m, dřevěná na betonovém základu, podezdívka 2x jednostranné tvarovky, základky jsou již hotové, požadavek na 220 i 380V, uzemnění žádné. Realizátor pracuje podle dokumentace, která je podle slov projektanta určena pouze ke schvalovacímu řízení a ne ke stavbě samotné (chybějící kusovník, strohý popis jednotlivých postupu, nadimenzovaná stavba s poddimenzovaný m základem, ...). Do základu nebyl vložen zemnící pásek a teď se hází problém z jedné strany na druhou. Já jako zainteresovaná osoba hledám řešení kde se dá, pročetl jsem si několik vláken na tomto fóru a jako jedno z mnoha řešení mne napadlo i to co jsem psal výše (varianta A) - nejjednodušší, nejlevnější nejrychlejší. Rád bych znal váš názor zda je toto řešení možné, bezpečné, v rámci norem. Pokud ne, prosím o radu jak nejlépe tento problém vyřešit. .
|
|
|
|
|
Jirka Hub
Není vodič jako vodič
Offline
|
|
« Odpověď #12 kdy: 27.05.2013, 07:10 » |
|
No pokud máte v ruce jenom PD ke stavebnímu povolení, pak defakto stavíte na vlstní pěst. Tento stupeň dokumentace totiž není zpracován ve všech nutných podrobnostech. To jen na okraj ve světle toho že někdo na někoho něco hází. Pokud bych mohl hlasovat, byl bych pro Fezn pásek kolem garáže, tedy pokud je volně stojící a když by jedna strana něšla, pak aspoň ty tři spojené v rozích a minimálně ve dvou protilehlých vyvedené svody na střechu, kde bych udělal asi něco, co by se alo nazvat jímací soustavou. Prostě objet drátem střechu kolem dokola a v těch rozích co budou svody vyjet drátem výš. Je to sice hodně přes palec, ale tak nějak to stejně dopadne. Jedna rada. Tu správnou dokumentaci ted jakoby nepotřebujete. To může platit (nevím jak u kolaudace) ale jen do chvíle než se něco stane. Pak by majitel asi černého petra nevyhrál
|
Elektrotechnik a ve všech podobách je tvůrčí a zajímavá
|
|
|
|
|
|
Martin Peška
Offline
|
|
« Odpověď #16 kdy: 27.05.2013, 22:29 » |
|
Obracet do tématu je jedna věc. Zaplatil jste projekt a výmluva, že "je to jen ke stavebnímu řízení" by neměla obstát. Je to jako byste si koupil boty a pak vám prodavač řekl, že jsou jen do botníku... Jste zákazník, tak chytněte projektanta za flígr... Nakonec, jsou to vaše peníze! A revizní technik by se měl na ten projekt odvolávat při revizi, stejně jako realizační firma při realizaci. Držím palce.
|
Martin Peška
|
|
|