Proč mi po výměně ložisek motor již nejede?

(1/5) > >>

Fauik:

Proč po demontáži motoru a výměně ložisek motor neběží?
Jedná se o motor na 230V v chlazení pípy, motor jsem z ní demontoval (do té doby běžel,ale strašně rochotil) a rozebral bez jakéhokoliv poškození, rejpnutí, přerušení vinutí aj.
Po rozdělení rotoru od statoru jsem vyměnil poškozená ložiska a motor opět složil a namontoval do pípy, ale už se nerozeběhl.
Je možné že jsem rozdělením motoru zrušil nějaké magnetické pole nebo tněco takového?
Jinak už si to vysvětlit neumím.

Jiří Schwarz:
Dalo by se vyzkoušet jestli nedošlo k nějaké mechanické vadě, jestli s novými ložisky kompletně složený motor nemá tak těžký chod, že by se nedokázal roztočit?
Buď mechanika, nebo "urvaný drát"...
Že by někam odešlo magnetické pole bych si neuměl dost dobře představit...

Miroslav Fau:
Citace: Jiří Schwarz  01.03.2013, 17:48

Dalo by se vyzkoušet jestli nedošlo k nějaké mechanické vadě, jestli s novými ložisky kompletně složený motor nemá tak těžký chod, že by se nedokázal roztočit?
Buď mechanika, nebo "urvaný drát"...
Že by někam odešlo magnetické pole bych si neuměl dost dobře představit...


 (poklona) ,abych upřesnil,jde o malinký motůrek,který se točí v ložiskách typu 608 ZR,jde o ložisko o průměru zhruba 25mm,jsou včera koupená,tudíž úplně nová. Ještě se zeptám,kdybych třeba např. přerušil nějaký ten měděný drátek co je namotané vinutí, nespálil by se ten motor? měl jsem to dnes rozebrané znova,ale nikde jsem nic nenašel. A myslíte že s magnetem nemá nic společného,jo? některé motory přece mají nějaký magnetický odpor nebo něco takového aby se roztočili.

Miroslav Fau:
Citace: Miroslav Fau  01.03.2013, 18:05

(poklona) ,abych upřesnil,jde o malinký motůrek,který se točí v ložiskách typu 608 ZR,jde o ložisko o průměru zhruba 25mm,jsou včera koupená,tudíž úplně nová. Ještě se zeptám,kdybych třeba např. přerušil nějaký ten měděný drátek co je namotané vinutí, nespálil by se ten motor? měl jsem to dnes rozebrané znova,ale nikde jsem nic nenašel. A myslíte že s magnetem nemá nic společného,jo? některé motory přece mají nějaký magnetický odpor nebo něco takového aby se roztočili.



je to tento typ chlazení a toho motoru,ale nevím zda to bude něco platné (ten černý vpravo)

Petr Schlesinger:
chtělo by to alespoň obrázek,abychom zjistili, o jaký typ motoru jde - komutátorový, asynchronní...
a motor po té vaší "opravě" je úplně mrtvý, nebo bzučí, ale netočí se?

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana