Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Pozná niekto zapojenie tohoto motora?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Pozná niekto zapojenie tohoto motora?  (Přečteno 6589 krát)
Ižák Ctibor
*
Offline Offline




« kdy: 27.11.2012, 07:35 »

 Dostal sa mi do rúk motor z prevodovkou, ktorý má tieto štítkové údaje:
SEV-EURODRIVE                BRUCHSAL / GERMANY
tYP     :  R40DT63K4B03/HR/Z/IS
R/min : 1380/64
kW     :0,12
V        :230 D  400 Y         A  0,68/0,39


Svorkovnica je však veľmi nezvyčajná a z motora na ňu vychádza asi 10, až 12 vodičov.
Určite ích je tam viac ako 6. Na konci motora je nejaká páčka, (mohla by  slúžiť na reverz, ale to len typujem). Foťák som nemal, tak že fotky nie sú a podrobnejšie preštudovať a premerať som  z časových dôvodov nemohol.
 Potreboval by som tento motor zapojiť  do "D" aby som ho mohol napájať jednou fázou.
Zaznamenáno

Najkrajší pocit je hrejivý pocit pri srdci z dobre vykonanej práce.
Filip Dobiáš
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 27.11.2012, 10:18 »

Mohl by to být motor s přepojovatelný mi póly se dvěma oddělenými statorovými vinutími.
Zaznamenáno

Sám-li spravuješ - více škody naděláš; zavolej dborníka a máš po starosti
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 27.11.2012, 10:45 »

R40 = typ převodovky
DT63K4 = typ motoru
B03 = asi typ brzdy - nevím
HR = ruční páka na odbrždění brzdy
Z = těžký masivní ventilátor
IS = ve svorkovnici integrovaný konektor

Motor = 6 vodičů
Brzda = 3 vodiče (staré motory měli 2 vodiče)
Ve svorkovnici by měl být brzdový usměrňovač (pokud výš typ nepoužívá externí brzdový usměrňovač umístěný v rozvaděči).

Zavolejte si do SEWu, podle výrobního čísla vám elektomotor identifikují naprosto přesně.
Zaznamenáno
Vladimír Šťavík
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 27.11.2012, 16:39 »

Konektor IS je 12-ti pólový.
Ostatní podle předchozí odpovědi.


* Konektor IS.JPG (76.81 KB, 672x670 - prohlédnuto 758 krát.)

* Doplňky motoru.JPG (168.37 KB, 1423x848 - prohlédnuto 564 krát.)
Zaznamenáno
Vladimír Šťavík
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 27.11.2012, 17:00 »

Na konektoru je vinutí motoru i brzda. Nenašel jsem zapojení. Je asi odlešné podle provedení motoru. Pokud není zapojení někde v dokumentaci k motoru, bude se potřeba obráti na SEW eurodrive. Podle výrobního čísla se to dá dohledat.


* Konektor IS a.JPG (110.79 KB, 851x879 - prohlédnuto 461 krát.)

* motor 1.JPG (111.68 KB, 860x937 - prohlédnuto 429 krát.)

* motor 2.JPG (100.48 KB, 844x530 - prohlédnuto 420 krát.)
Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #5 kdy: 28.11.2012, 05:56 »

Budu se opakovat již poněkolikáté tady na tomto fóru, ale proč chcete zapojit motor jen na 230 V? Uvědomte si, že ztratíte minimálně 3/4 výkonu motoru!! Takže místo 120 W budete mít zhruba jen asi 20-30 W!! Když si koupíte malý ventilátor nebo mixer tak bude mít daleko větší sílu. Mnoho lidí klame údaj na štítku 230 / 400V Ano, motory lze napájet 230 V, ale 230 V třífázově!! Tj. např. přes frekvenční měnič, kde pro menší motory se dělejí měniče s výstupem 3 x 230 V. Bohužel ale mnoho lidí se domnívá že pokud je na štítku napsáno 230 V pak to mohöu napájet normálně přes jednu fázi. Jednofázový motor je konstrukčně zcela jinak řešen než motor 3 fázový. Ve stavu nejvyšší nouze jdou některé motory napájet i 1 fází, ale opakuji jen ve stavu nejvyšší nouze a jen některé pro některé aplikace a samozřejmě to nese již výše zmíněné omezení - např. ztráta výkonu, nižší životnost, přehřívání apod.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Ižák Ctibor
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 28.11.2012, 18:20 »

  Uvedomujem si, že výkon pôjde rapídne dole. Chcem však tento pohon použiť na záhrade v zahtadkárskej osade, kde som veľmi rád, že mám vôbec 1-fázovú prípojku . Výkon mi stačí a otáčky mi na moje optreby vyhovujú. Túto prevodovku  z motorom mám tiež dávno a iné využitie pre ňu nevidím.
Zaznamenáno

Najkrajší pocit je hrejivý pocit pri srdci z dobre vykonanej práce.
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #7 kdy: 28.11.2012, 21:20 »

Tak už jen nachystat vhodné palivo do grilu.  Mrknutí
Zaznamenáno

Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 28.11.2012, 22:08 »

Tak už jen nachystat vhodné palivo do grilu.  Mrknutí
Takový krokový motor z vraku větší tiskárny je taky řešení, dají se tam dobře měnit otáčky, běhá to z baterky 12  nebo 24V,...
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 29.11.2012, 08:47 »

Pokud máte ve svorkovnici brzdový usměrňovač, zapojte brzdu na 230V AC (viz schémata v příloze). Při napájení motoru 400V se napájení brzdového usměrňovače připojuje mezi fázi a střed hvězdy vinutí (pokud nepoužíváte externí napájení brzdy).
Pokud ve svorkovnici brzdový usměrňovač nemáte a brzdu nepotřebujete, zdemontujte z brzdy brzdný disk a přítlačný disk vypodložte podložkami (případně zdemontujte celou brzdu).

* SEW brzda.pdf (813.34 KB - staženo 509 krát.)
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #10 kdy: 29.11.2012, 10:58 »

  Na konci motora je nejaká páčka
HR = ruční páka na odbrždění brzdy
Pane kolego, tento typ motoru neznám, ale nestačilo by jen natrvalo odbrzdit pákou?
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 29.11.2012, 14:09 »

Páka na ruční odbrzdění nemá aretaci odbrzděného stavu, bylo by nutné ji přivázat drátem  zle.
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #12 kdy: 29.11.2012, 15:59 »

Takže slepá ulička, asi by nepomohlo ani přivázání drátem, protože mechanizmus páky by se asi třel trvale o rotující díl brzdy a zřejmě na trvalý provoz v odbrždění to není konstruované.
Tudíž jak píšete výše, přepojit na 230V, nebo demontovat. Jestli je to na gril, tak asi radši demontovat, brzdný ráz by mohl pečínku sklepat do ohně, nebo do něj pokácet vidlice.
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.038 sekund, 21 dotazů.