Takže podle tohoto údaje se jedná o motor 5,5 kW / 2890 öt./ min což by odpovídalo motorů větších kompresorů. Jsem přesvědčen oi tom, že jištění 16A ani v charakteristic e C nevydrží ani při odlehčení.
Jo jo takovy motor tam je.
Já jsem to odhadoval na 3-4kW, neumím číst že 10A D bylo jištění přímo na motoru a ne na přívodní zásuvce. Ani mne netrklo, že je v popisu motor s řemenicí a oddělený kompresor, ty se dělají až od 5kW. Do 5kW jsou motory nízkotlakých kompresorů integrovány jako příruba.
V případě 5,5kW motoru musím dát za pravdu kolegovi Kastnerovi (i když otáčky motoru budou asi poloviční, protože jde o pístový a ne šroubový kompresor). U jističe 16A C bude stav kdy nevypadne asi ještě možný - bude hodně záležet na výrobci jističe - ale u 20A B jističe to bude asi tutovka.
Pro zkoušku bude asi důležitější jistič 20A B. Jistič zásuvky můžete vyměnit za 16A D, pokud přidáte proudový chránič. Ale s tím 20A B asi nehnete.
Podle mých zkušeností když nevypadne 10A D, pak dvojnásobný jistič v C také nevypadává a u dvojnásobného jističe B už je to vypadávací tutovka.
Pouze o jeden stupeň vyšší jistič v C je ve většině normálních rozběhů málo. Tato zkušenost platí pro velmi lehký rozběh trvající do 0,2-0,3sec (typu cirkulárky, hoblovky, brusky, vrtačky, frézy, čerpadla se zpětnou klapkou na výtlaku, ventilátory s žaluziemi).
Naprázdno si asynchronní motor při rozběhu bere cca 7-násobný proud štítkového jmenovitého, a rozeběhne se do 0,3sec natolik, že jeho proud klesněe blízko ke štítkovému.
Normálně zatížený motor se rozebíhá déle cca 0,5 a aži 12-násobke proudu.
Jistič D nevypadně do 0,3sec při cca 10-20násobku jmenovitého proudu, jistič C 5-10násobku a B jen 3-5násobku.
Je-li štítkový proud motoru kompresoru 5,5kW 11A,
pak při lehkém rozběhu 7 násobek je 77A
a normálním rozběhu 12násobek 132A.
Pro rozběhy do 0,3sec
Pro jistič 11A D je výpadek při 110-220A.
Pro jistič 16A C je výpadek při 80-160A
Pro jistič 20A B je výpadek při 60-100A
Takže výpadek jističe 20A B je skoro jistota i při lehkém rozběhu.