kujsa
|
|
« kdy: 24.06.2012, 18:06 » |
|
Normální asynchroňák je původně na zapojení do trojúhelníku, ale má velký výkon, vyhazuje mi pojistky (rozjíždím na hvězdu, pak na trojúhelník). Stačil by mi výkon na hvězdě, to jde v pohodě. Co se stane, když bude na hvězdu běhat pořád? Bude to motoru nějak škodit, nebo to je v pohodě?
|
|
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský
Offline
Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2
|
|
« Odpověď #2 kdy: 24.06.2012, 20:02 » |
|
Normální asynchroňák je původně na zapojení do trojúhelníku, ale má velký výkon, vyhazuje mi pojistky (rozjíždím na hvězdu, pak na trojúhelník). Stačil by mi výkon na hvězdě, to jde v pohodě. Co se stane, když bude na hvězdu běhat pořád? Bude to motoru nějak škodit, nebo to je v pohodě?
Jestli vám vyhazuje pojistky rozběh Y/D, pak máte moc krátký čas přepnutí nebo smůlu.
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C2
|
|
|
|
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
Offline
|
|
« Odpověď #3 kdy: 24.06.2012, 20:17 » |
|
Dodejte štítkové ůdaje motoru. Pro někoho je velký motor s 5 kW a pro dalšího třeba 160 kW. Může být i chyba v zapojení, použité rychlé pojistky....
|
Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy Výroba, montáž a servis vah. EU
|
|
|
Petr Doležal
Offline
emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)
|
|
« Odpověď #4 kdy: 24.06.2012, 20:18 » |
|
Stačil by mi výkon na hvězdě, to jde v pohodě. Co se stane, když bude na hvězdu běhat pořád? Bude to motoru nějak škodit, nebo to je v pohodě?
Čtěte pozorně
|
Na zdraví a abychom byli lidmi to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
|
|
|
kujsa
|
|
« Odpověď #5 kdy: 24.06.2012, 20:50 » |
|
moc za odpovědi. samozřejmě výkon na trojúhelník by se hodil, ale s hvězdou taky přežiju... je to patkový motor, který chci na fukar. jeho výkon je 7.5 kW 1400 ot/min, tedy ne žádný extra silný samozřejmě, Měj jsem fukar s původním motorem, který léty dosloužil, sehnal jsem se tedy stejný podle parametrů, jediný rozdíl je, že tenhle motor je výrazně těžší. zapojil jsem ho do trojúhelníku, zapnul na hvězdu a na trojúhelník a šlo to, ale točil na druhou stranu. což u fukaru zrovna vadí. tak jsem přehodil fáze, točí na správnou stranu. ale nejde mi po roztočení na hvězdu přejít na trojúhelník, protože vždy vylétnou pojistky. tak tedy nevím, jesli ještě třeba není chyba v tom přepojení nebo jinde...
|
|
|
|
Petr Doležal
Offline
emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)
|
|
« Odpověď #6 kdy: 24.06.2012, 20:54 » |
|
tak jsem přehodil fáze, točí na správnou stranu. ale nejde mi po roztočení na hvězdu přejít na trojúhelník, protože vždy vylétnou pojistky. tak tedy nevím, jesli ještě třeba není chyba v tom přepojení nebo jinde...
Kde jste ty fáze přehazoval?
|
Na zdraví a abychom byli lidmi to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
|
|
|
|
|
|
|
Vít Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #11 kdy: 24.06.2012, 21:14 » |
|
Je možné, že tazatel přehodil fáze u motoru na 1U a 1V, ale na 2U a 2V už nikoliv. Kdyby přehodil dvě fáze před všemi stykači někde na přívodu, měl by to jednodušší
Jooo to už se mě taky kdysi povedlo...Přeh azovat na svorkovnici motoru a jen jedno vinutí a pak bum bác jisitič venku...
|
Mírně pokročilý RT
|
|
|
Jirka Š. Svejkovský
Offline
Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2
|
|
« Odpověď #12 kdy: 24.06.2012, 22:27 » |
|
No, mě se povedlo blbě navrhnout motorový spouštěč na pohonu řízený softstarterem. Softík řídil pouze fáze L1 a L3 a jistič to vyhodnotil jako výpadek fáze. Tři motory 25kW, klíčová technologie. Asynchroňák má jednu blbou vlastnost. Vezme si výkonu přesně tolik, kolik je potřeba. Přepojil jsem motory do hvězdy (po konzultacích s výrobcem) a nechal je tak běžet měsíc (než dorazily jističe class 20). Naštěstí se motory nacházely ve ventilátorové části a tudíž byly velmi dobře chlazeny a přežily to ve zdraví.
Pokud místo motoru 2,2kW nasadíte motor 7,5kW a zapojíte ho do Y, asi se nic nestane.
|
Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1A, E1B, E1-C2
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #13 kdy: 25.06.2012, 07:00 » |
|
...
Pokud místo motoru 2,2kW nasadíte motor 7,5kW a zapojíte ho do Y, asi se nic nestane.
Asi tak nějak bych si to také představoval.. . Pokud by nebyl výkon motoru dostatečný, aby se motor bez problémů dostal na jmenovité otáčky, vzniká paradoxně situace, že motor v D jede bez problémů, ale v Y má větší skluz a příkon motoru se zvyšuje právě podle toho jaký má skluz a může být zbytečně přetížen, více se hřát...
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|