Jak vypočítat otáčky a kroutící moment u AM s FM ?

(1/3) > >>

Ivo C:
Potřeboval bych zjistit jak vypočítat (vzorec) skutečné otáčky a skutečný kroutící moment (započítání učinnosti?) na hřídeli 3F AM, který je řízen FM při různých frekvencích. Mám tento typ motoru vyhlídnutý:

ABB, 400V/50Hz, M3JP/KP 112LA, 6Polu (Ns=1000ot/min),  n=950ot/min, účinnost 81,8% při 100%zátěži, kroutící mmt 22Nm.
frekvenční měnič spárovaný s motorem, od ABB typ- ACS 550-01-04A1-4

dobryelektronik:
Jsem ochotný poradit popřípadě vše udělat na místě. 10 minut práce 1000kč. 10 minut příprava doma 1000. Celkem tedy 2000kč plus cesta (20kč za kilometr + 500kč za započatou hodinu v autě). Termín je třeba domluvit cca 2 týdny předem.

Jirka Š. Svejkovský:
Teda, na to, že musí zákazník čekat dva týdny, než zvednete své pozadí, jste dost drahý. Pravděpodobně vás někdo předběhne.

Jinak souhlas, za tyto informace se obvykle platí.

raj:
Výkon motoru vyjadřuje práci (energii) vykonanou motorem za určitý čas.
Výkon P lze spočítat z velikosti točivého momentu M a otáček motoru o (uvažujeme-li jednotky ot/min) pomocí vztahu P=2*PI*M*n/60,
kde M je moment, n jsou otáčky za minutu.
Moment si z tohoto vzorečku dokážete jistě odvodit sám.
Pak musíte vzít do úvahy momentové charakteristik y, které najdete v manuálu od měniče, podle typu řízení motoru.
Účinnost zanedbejte.

Kastner Lubomír:
Provoz a výpočty charakteristik motoru pohánného FM není tak jednoduchý jak si drtivá většina uživatelů myslí. Klasické elektromotory jsou konstrukčně počítány a dělány pro sínusové napětí o frekvenci 50 Hz. Tomu odpovídají i použité materiály. FM však nedává sinusové napětí, ale spíše by se to dalo přirovnat napětí pulznímu. To má velmi nepříznivý vliv na životnost elektromotoru a mění zcela jeho parametry. Proto nelze jednoduše jen tak vypočítat paramatry. Nehledě na to, že kroutící moment, ale i další parametry motoru pak ovlivňují dlaší prvky nejen frekvence. Proto né každý elektromotor je vhodný pro napájení pomocí FM. Hlavně pokud by se jednalo o provoz na frekvencích vyššícxh jak 60 Hz. Vhodnost elektromotoru a parametry vám nejlépe sdělí výrobce motorů přesně k danému typu motoru a jeho napájení, typu FM, provozním hodnotám apod. Je nutno však vzít v úvahu i tu věc, že se na elektromotoru na hřídelích může objevovat napětí, že životnost klasických ložisek bude omezená apod. Bohužel drtivá většina uživatelů o těchto záludnostech neví. Pro provoz na vyšších frekvencích tedy na vyšších otáčkách existují speciální elektromotory, které jsou konstrukčně jinak řešeny. Např. mají kotvu z permanentních magnetů apod. A hlavně jsou u těchto motorů použity i jiné izolační materiály kvůli průrazům vzhledem k charakteristic e napájecího napětí. A na závěr malá poznámka. Nabídka na služby jak vám nabídl ten amatér je podle mého mínění velmi nekorektní, laická a jen za účelem z vás vytáhnout peníze a né odborně poradit a pomoct. Protože na to aby vám někdo poradil tzv. vzorec na to nemusí za váma jezdit. Proto opakuji obrate se na výrobce motoru, ti vám rádi a zadarmo poradí.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana