Jak vypočítat průřez vodiče k elektromotoru?

<< < (9/10) > >>

František Janeček:
Citace: Roman Šafránek  12.01.2012, 21:35

Myslím si, že prostředí je zde nahrazeno zadaným měrným odporem mědi a jasně zadanou max. procentuální velikostí úbytku napětí na kabelu. V praxi způsob uložení a parametry okolního prostředí v podstatě ovlivňují to, jak velký ztrátový výkon si můžeme dovolit na 1m kabelu aby nedošlo k jeho přehřívání. Zde je udaná hodnota max. ztrát, je v podstatě udaný proud = je zadáno v podstatě to samé.

Tady se teda člověk dozví věci :o :o :o.

Jiří Středa:
Citace: Filip Výmola  12.01.2012, 19:48

Na to si přišel jak, že 4x4 stačí?

vypočítej si samotný úbytek napětí na 20m CYKY 4x4

digital:
hvězda:
dUs= ro*l/s*I*sqrt(3)= 0.0178*20/4*14*1,732= 2,15V  (sdružených) a to je víc než povolený 2V. A když motor přepneme na trojúlhelník už tam teče 24,2A a to už bude úbytek dokonce 3,73V (sdružených).

IM:
Citace: digital  12.01.2012, 23:06

hvězda:
dUs= ro*l/s*I*sqrt(3)= 0.0178*20/4*14*1,732= 2,15V  (sdružených) a to je víc než povolený 2V. A když motor přepneme na trojúlhelník už tam teče 24,2A a to už bude úbytek dokonce 3,73V (sdružených).

(no)
Výpočet úbytku napětí je definován v ČSN 34 1610.

František Janeček:
Citace: digital  12.01.2012, 23:06

hvězda:
dUs= ro*l/s*I*sqrt(3)= 0.0178*20/4*14*1,732= 2,15V  (sdružených) a to je víc než povolený 2V. A když motor přepneme na trojúlhelník už tam teče 24,2A a to už bude úbytek dokonce 3,73V (sdružených).

A což takhle nosit mozek sebou a zkusit ho používat.Motor, který je uveden v zadání NELZE  přepnout do trojúhelníku.D alší hovadinou je velikost úbytku napětí v motorových rozvodech 0,5%.Úbytek napětí je pouze jedním z kriterií při návrhu vedení.Ve skutečnosti se vedení a jejich jištění navrhuje trochu jinak
Takovéto školometské příklady pamatuji i ze svých mladších let.S praxí mají pramálo společného.
Na základce se také dávají příklady typu:Vlak jede ze stanice A do stanice B.Za půl hodiny po jeho odjezdu vyjede ze stanice B vlak do stanice A.Kde se potkají a za jak dlouho.K tomu je udaná ještě rychlost obou vlaků a vzdálenosti.V praxi ale málo koho napadne si takové věci počítat a podívá se do jízdního řádu.
Účelem takových příkladů není použití v praxi ale procvičení a není možné brát je vážně.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana