Ještě dotaz:
Jak důsledně je v praxi dodržováno nespojení uzemnění TT s TN?
Jak je tam potom např. u toho přístřešku řešen hromosvod a spojení všeho se vším?
To spojení vs. nespojení je někdy obrovský problém! Děláme co můžeme.
Existuje jisté pravidlo, že to má být izolované na 4kV (34 1500, 34 2040,...). Kabel CYKY (od seriozního výrobce) to splní. Ale horší jsou některé komponenty, třeba krabice Acidur má od výrobce běžně atest na 500V. Pokud by se to spojilo, záleží na tom, kde je napájecí stanice, spínací stanice,...
- hrozí zavlečení zpětných trakčních proudů do napájecích rozvodů TN a mj. přetížení PE vodičů
- není možné spojovat různé soustavy, pokud s tím nesouhlasí provozovatelé všech soustav, "ČEZ" by asi nebyl nadšený, kdyby se mu po PENu couraly nějaké proudy ze soustavy AC 25kV (z hlediska koroze je někdy horší DC 3kV)
- kde jsou kolejové obvody (a kde "nejsou" na nějaké hlavní trati...?), nesmí dojít k zavlečení potenciálu PEN do kolejiště! (aby se za nějakých mimořádně "přiznivě-nepříznivých" okolností nepřeneslo napětí 75Hz (275Hz) z jednoho místa do jiného a nezpůsobilo to narušení činnosti kolejového obvodu)
Hromosvod, ochrana před bleskem - v ČSN EN 62305 je v úvodu uvedeno, že neplatí pro "železniční systémy". Problém je s definicí co to je.
Takže se "porušuje" jisté pravidlo a výpravní budovy zpravidla mají svody hromosvodu jen v části obvodu, směrem ke kolejím se netahají, je snaha, aby bylo uzemnění od kolejí "více než 5 metrů".
Nástupištní přístřešky jsou brány jako samostatný objekt, jsou spojeny s kolejemi, buď přímo, nebo přes tzv. průrazku.
Je otázkou, kdyby do přístřešku uhodilo, co by to udělalo s kabely od osvětlení, informačních panelů,... protože 4kV asi pro blesk nebude "izolační zábrana"...
Ona ta problematika je složitější, to není na "jeden příspěvek do diskuse"