Stačí tři vývody ze základového zemniče, navržené stav. firmou?

(1/3) > >>

tekseb:
Stavební firma, která mi nabídla výstavbu základové desky pro RD má v návrhu základového zemniče tři vývody pro připojení ke svodům jímačů. Na připojeném obrázku je její návrh červeně. Nejsem odborník na hromosvody, ale podle mě by měly být alespoň čtyři vývody v rozích a pátý pod příčkou mezi garáží a obytným prostorem pro EPS (zakresleno modře). I tak asi nebude splněna podmínka max. vzdálenosti 15 m mezi svody, kterou jsem vyčetl z knisky eu. Zajímalo by mě, jestli je návrh firmy dostačující a k čemu bych v budoucnu připojil EPS.

Mirek Vašák:
Nevím jak to máte řešeno,ale měl by jste mít projekt elektroinstala ce i na dům. Firma vám nemůže udělat základovou desku bez návaznosti na dům. Nebo nabízejí nějakou univerzální?Podle mého názoru ten chybějící vývod na EPS je opravdu chyba.

Fuk Tomáš:
Řešení,  které vám navrhla firma, má dva základní nedostatky:
- chybějící vývod pro HOP
- nejsou chráněny 2 rohy budovy (rozpor s čl. 5.3.3 a E.5.3.3 ČSN EN 62305-3)

Řešení,  které máte namalováno modře, tyto nedostatky odstraňuje.
Jistá nepravidelnost v rozmístění svodů zde není,  díky počtu svodů,  až tolik na závadu, jenom se tím trochu zvětší bezpečná izolační vzdálenost "s" oproti pravidelnému rozmístění,  ale nebude to nijak dramatické. Přesný výpočet tu ale po nás nechtějte, to je práce projektanta.
15 m uvedených v normě je uvedeno jako "obvyklá" vzdálenost, není to tak striktní požadavek.

Oliver Mička:
Asi pred pol rokom som robil základový zemnič pre dom podobný rozmerovo tomu vášmu. V projekte bolo 5 vývodov.

Všetko je riešenie v PD od domu.

Pavel Horský:
Jak je vůbec možné, že základový zemnič navrhuje stavební firma?! Jak je z tohoto případu vidět, absolutně neví o čem je řeč a přesto se do toho ser..u. V sekci "Živnostníci" je "Black list",  kde se živnostníci navzájem upozorňují na pofidérní zákazníky a firmy, na které je třeba si dávat pozor.