Je zavádzajúce myslieť si, že po skončení učňovky bude mať mládenec chuť ešte dva roky študovať nadstavbu, keď dosiahne rovnocenné vzdelanie za súvislé 4 roky.
Nevím jak na slovensku, ale tady v čechách je vyučení + maturita bráno jako vzdělání ÚSO - Úplné střední odborné, kdyžto klasický maturitní obor je brán jako Střední odborné.
I když je 3 roky vyučení + 2 roky nádstavba o rok navíc, než klasický maturitní obor, jsem přesvědčen, že tato cesta je lepší. Na čistém maturitním oboru je především neskutečně teorie a z praxe minimum.
Řeknu vám jeden úsměvný příklad z praxe, který mi říkal jeden opravář praček:
Byl u jednoho elektrinženýra, který měl sundaný zadni kryt od staré ROMOvky a kolem sebe spoustu knížek.
Řikal, pane opravář, mi ta pračka dělá toto: Když vypouští tak se čerpadýlko roztočí a pak hned zůstane stát. A když tu pračku vypnu, tak se roztočí zpátky. Tak mě nějak napadlo, zda by to nemohly dělat nějaké zpětné magnetické jevy, jak nám říkali na VŠ. Opravář mu řekl: Nebudeme tady laborovat, rozebereme čerpadlo a uvidíme. No a v čerpadýlku byla PRIMEROSKA z jedné strany chycená na hřídeli a z druhé za šroubek. Elektroinženýr byl prý červený od hlavy až k patě. Říkal mi: Chtěl jsem si rýpnout, že tyto výrobky se neperou, že jsou na jedno použití, ale raději jsem se zdržel.