Reliéf zapojení ve víčku motoru je orientační pomůcka a nemusí odpovídat skutečnému zapojení motoru.
Nejvíc poví štítek motoru, tam se začíná, ten sem dejte ofocený, nebo opsaný.
Motory pro rozběh opravdu velkých setrvačných hmot (setrvačníky lisů) jsou kroužkové. U lisů se kvůli tlumení kývání nechává i při běhu nějaký základní odpor v rotoru. U malých lisů může být jako odpor použit i odpor přívodních vodičů k rotoru a odpor v rotoru se nemusí ani vypínat ani přepínat.
Takže klidně může být na 3 svorkách vinutí rotoru a na 3 svorkách statoru. Jestli je stator zapojen do hvězdy či troj
úhelníka nepoznáte podle počtu svorek.
Výtahové motory bývaly také dvouběhové - Dahlander, nebo PAM hvězda/lomená hvězda, nebo naprosto oddělená vinutí. I v tom případě je reliéf na víčku jen pro hvězdu a trojúhelník i když je vnitřní zapojení motoru diametrálně odlišné. Správné zapojení se dává jako příbal do svorkovnice.
Výtahové motory, jeřábové a podobné se středně těžkým rozběhem se dělají s vírovou kotvou, za cenu mírně horší účinnosti mají velký záběrový moment a dobře tlumí kývání otáček zátěže. Podle zapojení je nepoznáte, je shodné, jako normální motor.
Off topic:
Ale to není o těch 10.000 Kč. To vyděláme na maškarním plese za hodinu a půl. Jenže ani tak nemáme na rozhazování (každoroční generální oprava 2 soutěžních stříkaček, oprava Avie, nové sady hadic, ...
Pokud by to vyšlo, máme jako spotřebič i 3f gril na celé prace, 3x2,8kW spirály, to by asi bylo tak akorát na těch 20A.
speciální stoj je ted doslovně obrovská fritéza s odpovídající náplní i tělesy a mám to za pakatel narozdíl od zlodějů nástupnické firmy po Elektropraga Hlinsko, kteří se nestydí prodávat speciální tělesa za ceny od 10 000 nahoru.
2 hasiči