Víte někdo o případu uznané reklamace elektroměru?
Kamil Novák:
Citace: Jan Franěk 01.05.2011, 22:55
Já bohužel zase opačnou od vás. I po odpojení všech kablů za elektroměrem, ten začal načítat kdykoliv se uvedl pod napětí. Reklamace neúspěšná. Taky je to tak 10 let.
Poslední zkušenost-záhadně se mi ztratilo cca 7mailů na reklamační oddělení ČEZu v posledních 6 měsících. Doposud jsem nevyřešil jeden problém u zákazníka s jejich technikem. Jinam choděj v pořádku. Tak nevím co si o tom mám myslet :-\ Na telefonu mi řeknou, že to takto neberou a mám to poslat mailem. Příjde mi to jako výsměch. Už jsem dožranej a chystám se tam osobně.
Ačkoli např. Mirek (Minařík) považuje fax za přístroj minulosti tak zde : http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,19305.msg136550.html#msg136550 lze zjistit, že konkrétně problém s udajně nedoručenými nebo jinak ztracenými e-maily dokáže výtečně vyřešit.
Václav 3:
Citace: Jan Franěk 01.05.2011, 22:55
Já bohužel zase opačnou od vás. I po odpojení všech kablů za elektroměrem, ten začal načítat kdykoliv se uvedl pod napětí. Reklamace neúspěšná. Taky je to tak 10 let.
Poslední zkušenost-záhadně se mi ztratilo cca 7mailů na reklamační oddělení ČEZu v posledních 6 měsících. Doposud jsem nevyřešil jeden problém u zákazníka s jejich technikem. Jinam choděj v pořádku. Tak nevím co si o tom mám myslet :-\ Na telefonu mi řeknou, že to takto neberou a mám to poslat mailem. Příjde mi to jako výsměch. Už jsem dožranej a chystám se tam osobně.
Jednoduché řešení, svěřte problém papíru, navštivte poštu a pošlete jim ho doporučeně na doručenku a uvidíte, že tohle nepřehlédnou a navíc budete mít za několik dní v ruce papír, kdy to převzali. Tím končí sranda a začíná běžet lhůta, jejíž nedodržení se dá prokázat třeba u soudu.
reklamacia:
V tomto prípade nebola uznaná reklamácia o podozrení, že merací prístroj nezaznamenáva odber menší pod nejakou prahovou úrovňou odberu. Napríklad odber chladničky 0.5 kWh/den neregistruje.
Odpoveď od poskytovatela:
...dovoľte, aby sme odpovedali na váš e-mail zo dňa ..., týkajúci sa odberného miesta...
Na základe Vašej e-mailovej požiadavky bol dňa ... zadaný Služobný príkaz ... na kontrolu meracieho prístroja z dôvodu nesprávneho registrovania spotreby elektriny.
Dňa ... evidujeme predmetný Služobný príkaz ako vyriešený s výsledkom: merací prístroj správne registruje spotrebu na hore uvedenom odbernom mieste.
Zaujímalo by ma akým sposobom poverený pracovník kontrolu na mieste vykonal a aké merania robil?
Martin Kurka:
Vážený pane reklamacio,
každý elektroměr má podle normy tzv. náběhový proud. Od kterého se elektroměr "roztočí". Tato necitlivost je podle normy povinná. Energetici se snaží ji mít co nejmenší, ale zase pro ně není dobré ji mít moc malou, aby se elektroměr "netočil" i při všech vypnutých spotřebičích jen díky typickým izolačním svodům na elektroinstala ci.
Zkrátka lépe se jim vysvětluje "pronájem elektroměru" = paušál, než neustále pomalu se ploužící elektroměr při všech vypnutých spotřebičích (spotřebovaná práce na izolačním odporu elektroinstala ce za elektroměrem).
Cituji z prospektu statického (elektronického) elektroměru:
___________
Parametry měření
Náběhový proud podle IEC 0,2 % In
Typický 0,14% In
Pro náběh elektroměru je směrodatná
náběhová hodnota výkonu (nominální napětí x náběhový proud) nikoli proudu.
___________
Jestli máte elektroměr, který má na štítku 63A, pak může být jednofázový příkon, který elektroměr ještě nezměří až 63x0,002x230 = 29VA (až 29W = 0,7kWh/den ) jednofázově a až 86W trojfázově.
Nebojte se, není to zadarmo, od toho je tam paušál, vlastní elektroměr spotřebuje energetikům další elektrickou energii, tu také spolehlivě zaplatíte. Stejně jako ostatní přenosové ztráty.
Klasické kotoučové elektroměry mají tento náběhový proud vyšší. Setkal jsem se s případem, že nové statické mají náběhový proud nížší, než požaduje norma, ale těžko se to prokazuje, na vině může být svodový proud elektroinstala ce a o reklamaci elektroměru z tohoto důvodu jsem ještě neslyšel. Ona celá elekroinstalac e za elektroměrem se těžko bez rozplombování odpojuje, aby to šlo průkazně změřit, než se dáte do reklamace. Ale pozná se to na chatách a chalupách a garážích, kde se přes týden zaručeně napájí jen dobíjení alarmu s malou podprahovou spotřebou.
Ovšem pokud jste v situaci přefakturovává ní elektrické energie pomocí podružných elektroměrů, vyskočí vám ztráty od vlastní spotřeby oněch podružných elektroměrů, ztráty ze součtu množství neměřeného podprahového příkonu a přenosové ztráty. Ty pak musíte rozdělit stejně jako energetici paušálem.
Takže jestli máte silnější elektroměr, tak stále běžící malá chladnička klidně elektroměr rozběhnout nemusí. A protože je-li to elektroměr 63A, pak je necitlivost elektroměru v toleranci, tak tam jezdit na kontrolu nikdo nemusí a spíš vás energetici považují za podivína, že si na to stěžujete.
reklamacia:
Citace: Martin Kurka 05.05.2011, 10:28
Takže jestli máte silnější elektroměr, tak stále běžící malá chladnička klidně elektroměr rozběhnout nemusí. A protože je-li to elektroměr 63A, pak je necitlivost elektroměru v toleranci, tak tam jezdit na kontrolu nikdo nemusí a spíš vás energetici považují za podivína, že si na to stěžujete.
Presne tak. Keď sa človek dozvie takéto informácie tak ho to ukludní.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana