Víte někdo o případu uznané reklamace elektroměru?

<< < (3/5) > >>

Daniel Šimůnek:
29.3.jsem nahlásil závadu na elektroměru-v NT nenačítal číselník. 1.4.přijel technik vyměnit elektroměr,poslali dva dopisy že reklamace je oprávněná a vše v pohodě vyřízeno(čez).

Václav 3:
Ano, pokud to měří v neprospěch RZ, to jsou rychlí a slušní, pokud v neprospěch zákazníka, tak jsem zažil, že byli docela nepříjemní a hrozili placením několika tisícového poplatku za cejchování, posléze se vůbec zákazníkovi neozvali - takže elměr byl jednoznačně vadný, neozývali s zřejmě proto, aby to nemuseli přiznat a případně vracet peníze. Stalo se také u ČEZ, ovšem asi před 10 léty.

Ján Pitoňák:
Citace: Václav 3  01.05.2011, 09:17

Ano, pokud to měří v neprospěch RZ, to jsou rychlí a slušní, pokud v neprospěch zákazníka, tak jsem zažil, že byli docela nepříjemní a hrozili placením několika tisícového poplatku za cejchování, posléze se vůbec zákazníkovi neozvali - takže elměr byl jednoznačně vadný, neozývali s zřejmě proto, aby to nemuseli přiznat a případně vracet peníze. Stalo se také u ČEZ, ovšem asi před 10 léty.

Možno boli takéto praktiky bežné v minulosti, no dnes určite nie. Pozrite si znenie vyhlášky 540/2005. Myslím, že táto vyhláška dostatočne garantuje práva odberateľov. Pri porušení jednotlivých štandardov má odberateľ právo na finančnú náhradu. Jej výšku stanovuje vyhláška. Čo sa týka merania, konkrétne to špecifikuje §15.
Čo sa týka úhrady za overenie elektromera na žiadosť odberateľa, v prípade že sa potvrdí, že elektromer je v poriadku, musí to aj dnes hradiť odberateľ, ktorý požadoval toto overenie. Ak by to tak nebolo, distribútor by nerobil nič, iba by overoval elektromery. Ak sa ukáže oprávnenosť reklamácie, overenie hradí distribútor a taktiež je povinný urobiť finančné vysporiadanie vzniknuté chybou merania.

Josef Dolejšek:
Citace: Václav 3  01.05.2011, 09:17

Ano, pokud to měří v neprospěch RZ, to jsou rychlí a slušní, pokud v neprospěch zákazníka, tak jsem zažil, že byli docela nepříjemní a hrozili placením několika tisícového poplatku za cejchování, posléze se vůbec zákazníkovi neozvali - takže elměr byl jednoznačně vadný, neozývali s zřejmě proto, aby to nemuseli přiznat a případně vracet peníze. Stalo se také u ČEZ, ovšem asi před 10 léty.

Já mám opačnou, také asi 10 let starou, zkušenost, Ale to ještě nebyl moloch ČEZ, nýbrž tehdy ještě samostatná společnost SME. Závada spočívala v tom, že elektroměr načítal, i když bylo vše za ním vypnuté. Přijela montérka, po odpojení výstupních vodičů od elektroměru zjistila, že ten stále načítá spotřebu a elektroměr bez řečí vyměnila. Nepotřebovala k tomu žádnou cejchovnu - změřila, kolik ten vadný elektroměr načte za 10 minut, vynásobila postupně 6, 24 a počtem dnů od posledního odečtu a tak došla k celkovému počtu nesprávně načtených kWh, ty zapsala do protokolu. V příštím vyúčtování nám SME opravdu tuto spotřebu odečetl.

Jan Franěk:
Citace: Josef Dolejšek  01.05.2011, 16:17

Já mám opačnou, také asi 10 let starou, zkušenost,..........


Já bohužel zase opačnou od vás. I po odpojení všech kablů za elektroměrem, ten začal načítat kdykoliv se uvedl pod napětí. Reklamace neúspěšná. Taky je to tak 10 let.

Poslední zkušenost-záhadně se mi ztratilo cca 7mailů na reklamační oddělení ČEZu v posledních 6 měsících. Doposud jsem nevyřešil jeden problém u zákazníka s jejich technikem. Jinam choděj v pořádku. Tak nevím co si o tom mám myslet  :-\ Na telefonu mi řeknou, že to takto neberou a mám to poslat mailem. Příjde mi to jako výsměch. Už jsem dožranej a chystám se tam osobně.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana