Jaké máte zkušenosti při změnách tarifů v nevyhovujích elektroměr. rozvaděčích?

(1/6) > >>

Lubomír Jindra:
Zákazník provádí změnu tarifu z akumulace 8h na přímotop 20h.

Elektroměrový "rozvaděč" pro bytový dům s šesti elektroměry sestává z dřevěné bedýnky pod omítkou, ve které jsou porůznu poskládané el.měr. desky. různých velikostí přímo na dřevě - prostě klasická hrůza, objednávka na vyhoření. Čtyři elektroměry mají dvoutarif, ale je tam osazeno jen jedno HDO a několik relátek pro všechny odběratele. HDO a relátka jsou osazena zrovna na desce zákazníka, který chce změnit tarif.

Po několika rozhovorech s operátory ČEZu, kteří věc diskutovali s techniky mi bylo logicky sděleno, že takto to již nemůže být zapojeno a musí se to upravit dle platných připojovacích podmínek ČEZu.

"Rozvaděč" je ale malý, HDO přijímače by se tam nevešli. Jediný možný závěr: Osadit nový elektroměrový rozvaděč dle platných připojovacích podmínek ČEZu.
Když jsem sdělil zákazníkovi kolik to bude stát, málem dostal infarkt.

Dnes jsem se dozvěděl, že jinému "elektrikáři" ČEZ povolil zachování stávajícího "relátkového" stavu, takže rozvaděč zůstane a ten "elektrikář" to nějak  :-\ udělá.


Nechme stranou že tam lidé topí a ohřívají vodu elektřinou, takže tam tečou docela značné proudy, nechme stranou jaký asi bude výsledek když se bude hýbat se starými AL vodiči při montážích a demontážích elektroměrovýc h desek, nechme stranou že od jiného revizního technika dostávali pravidelně seznam závad...

Mě zaráží jedna věc, někdy pracovníci ČEZu skáčou 10m vysoko  (dabel) při naprosté malichernosti a jindy povolí  (beach) něco co odporuje normám, odporuje požární bezpečnosti a odporuje jejich vlastním podmínkám připojení a to v mnoha bodech, prostě odporuje úplně všemu čemu odporovat může  (jupi)



Máte podobné zkušenosti?

Jan Franěk:
Bohužel ano.

Nedávno jsem řešil zapojení HDO pracovníkem ČEZu, které neodpovídalo připojovacím podmínkám. Sám bych si to nedovolil. Po dotazu na ČEZ, jejich reklamační mail, se nic nedělo. Najednou, asi po 8-10 dnech bylo vše v pořádku. Čekal jsem neustále odpověď a nic. Po telefonu mi zdělili, že nemají žádný mail. Nakonec se jich "ztratilo" asi 5. Pak jsem už neměl sílu a chuť něco řešit. Vzdal jsem to.

S měřením jsem měl podobnou zkušenost jako p. Jindra. Celé předělat i když dosavadní stav byl roky v pořádku. (oficiálně. jinak také hrůza) U investora to samozřejmě neprošlo. Po nějakém čase to udělalal jiná elektro firma, která měla zřejmě lepší kontakty, než ty oficiální a vše bylo najednou OK. Prostě si jsme všichni rovni, ale někteří rovnější. Co dodat.

Je zajímavé, že jim stávající elektroměrové hrůzy prostě nevadí, dokud se po nich něco nechce. To platí i o přípojkách a pojistkových skříňkách.

raj:
Když jsem žádal o navýšení rezervované kapacity, dostal jsem do podmínek - měření na vn straně (stávající měření je na nn) . Na dotaz, zda je to bezpodmínečně nutné přebourat celou vn rozvodnu mi sdělili - ne, ale sežeňte si známé.

Václav 3:
 Je to smutné, ale je to tak, marast se v této zemi nemění, jen se  prohlubuje. Technik montující elměry se dnes bojí o zaměstnání, takže trvá na striktních nařízeních do puntíku.  Pokud to ovšem dostane rozkazem od nadřízených, pak pustí cokoliv a tak projde jakákoliv prasárna, včetně nebezpečných, ohrožujících rozvaděčů na dřevě.

Nejsmutnější je, že při výměnách elměrů k cejchování namontují nový i na dřevěnou desku z první republiky.

František Bernard:
V Praze funguje úžasný distributor PRE. Nyní zasílají dopisy odběratelům, kteří nemají elektroměr vně objektu: Pokud nepředěláte měření dle našich podmínek, budete odpojeni (ve zkratce). Přátelské firmy mají opět co dělat, mnoho lidí se neumí bránit.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana