Jak vypočítat jištění jednotlivých obvodů?

<< < (6/6)

Tomáš Hranický:
Bohužel zadání tohoto typu je na SŠ i VŠ (vlastní zkušenost) běžné. Začátek semestru - aby bylo dost času na vypracování hned se zadá projekt - a v průběhu výuky se teprv řeší dotazy typu, kam dát tu krabici nebo kolik zásuvek na jistič. Bohužel dobrat se k nějakým výpočtům impedance smyčky, oteplení kabelů, zkratových proudů apod. je jen zbožné přání vyučujícího a někdy ani to ne. Kdybych měl srovnat znalosti z oblasti elektroinstala cí nabyté ve škole a čtením zdejších diskusí, tak je to tak 20% ku 80%.

Dobiáš Miroslav I.:
Citace: Jan Franěk  11.12.2010, 17:50

1- To se mi nezdá. Znám několik kvalitních kolegů, co se snaží něco udělat pro ostatní, ale funkce je nezajímají


Toto je skutečný problém. Pokud jsou to dobří odborníci, nemají ani čas na nějaké funkce. Zpravidla na problém upozorní, ale více se neozvou. Akci pak utlumí funkcionáři. Jejich pozice jim vyhovuje. Kdyby se prosadily odborníci, na ně by pak nezbylo.

Citace: Tomáš Hranický  12.12.2010, 09:35

Bohužel zadání tohoto typu je na SŠ i VŠ (vlastní zkušenost) běžné. Začátek semestru - aby bylo dost času na vypracování hned se zadá projekt - a v průběhu výuky se teprv řeší dotazy typu, kam dát tu krabici nebo kolik zásuvek na jistič. Bohužel dobrat se k nějakým výpočtům impedance smyčky, oteplení kabelů, zkratových proudů apod. je jen zbožné přání vyučujícího a někdy ani to ne. Kdybych měl srovnat znalosti z oblasti elektroinstala cí nabyté ve škole a čtením zdejších diskusí, tak je to tak 20% ku 80%.


Tak tady bude základ problémů elektrotechnik y. Vychovat novou generaci elektrotechnik ů bude jediným východiskem, jak z krize ven. Ti současní to nedokáží. Ale při takovéto úrovni výchovy....je to hodně černá budoucnost.

František Šohajda:
My jsme se např. o hromosvodech ve škole pro elektrikáře vůbec nic neučili...po "výskoku" do praxe jsem byl jak v jiném světě.....a to už je pár let /pár desítek!/...
Vychovat to asi nebude to správné slovo....musí se každý sám doškolit pokud chce!! (dance)
Asi to školství bude stále stejné.... :'(

Jiří Buben:
Tak jak tak čtu, tak šlo odborné školství s úrovní opravdu hodně dolu, ne-li na dno. Na SŠ nás učily například v elektroenerget ice ve 3 ročníku v podstatě ČSN 34 1010. O výpočtech oteplení z hlediska jištění nám bylo něco řečeno, ale kdo se do toho chtěl ponořit hlouběji, musel sám projevit zájem. Pak vyučující zapůjčil podklady pro samostudium a pokud člověk něčemu nerozuměl, tak se s ním o tom pobavil a vysvětlil. To že když jsem maturoval, již 5 měsíců byla v platnosti  ČSN 33 2000-4-41. Je pravda, že někteří učitelé nás na tuto skutečnost alespoň upozornily. Ostatní bylo na nás.

Záhyna Lubomír:
Když porovnávám znalosti učňů (dělám lektora i přezkušuji) do roku cca 1995 a dnes - převážná většina se střední školou - tak ti učňové před rokem 1995 toho znali daleko více a orientovali se lépe než nynější absolventi SŠ. Kvalita šla silně dolů. Pro současné absolventy je skutečně velký problém přečíst předloženou technickou dokumentaci, logicky myslet, popř. nakreslit zpaměti základní obvody a případně vysvětlit funkci. I když i mezi nimi se najdou světlé výjimky. Dříve na to bylo zřejmě více času a také měli praxi přímo v provozu, což nyní není. A praxe vedle dobrého řemeslníka je k nezaplacení. Jak mi sdělil známý učící na SŠ - nemohou vyhodit žáka, protože na něj dostává škola příspěvek od státu, nebo proto, že rodiče jsou sponzoři školy.

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana