Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #18 kdy: 05.07.2010, 15:22 » |
|
Prosím, neházejte to na wifi-firmy. Ty obvykle dobře vědí, jak by to mělo být. Problém je v zákazníkovi. On chce internet nejlépe zadarmo. Firma to umí udělat dobře a podle norem, ale zkuste vyúčtovat zákazníkovi 15tis za realizaci připojení. Půjde někam, kde mu to udělají za (pro něj i tak) drahou 500kč a klidně to namontují na jímač. Už jen samotná bleskojistka na 5GHz koaxiál stojí více, než leckteré AP. A to tam ještě musíte dát přepěťovku na silovou elektřinu, přepěťovku na UTP a občas i vytvořit oddálený hromosvod. Zkuste tohle říct zákazníkovi, který je dnes přesvědčen, že vše musí být zadarmo a ještě se slevou Jinak souhlasím s represemi v kontrolami v této oblasti. Jistěže máte pravdu s klienty a cenami, to bezesporu. Ale uznejte pokud jim upevníte AP na jímač, pak to ostatní vydávají za standard a jsou přesvědčení, že když jim to montovala firma, pak je to OK. Já bych byl pro to, aby se veřejně vyhlásil dodavatel, který připevní AP k jímači za zloděje. Okradl klienta a měl by vrátit peníze. A jeho jméno veřejně vystavit.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Heron
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #19 kdy: 05.07.2010, 16:15 » |
|
Ale uznejte pokud jim upevníte AP na jímač, pak to ostatní vydávají za standard a jsou přesvědčení, že když jim to montovala firma, pak je to OK.
Ano, je to špatně a rozhodně jsem takové jednání (nikoliv mé) neobhajoval. (Snad to tak nevyznělo). Já bych byl pro to, aby se veřejně vyhlásil dodavatel, který připevní AP k jímači za zloděje. Okradl klienta a měl by vrátit peníze. A jeho jméno veřejně vystavit.
Zde se neshodneme. On to udělal tak, jak si klient přál a za cenu, kterou je klient ochoten zaplatit (což občas je tak akorát na materiál). Klienta nijak neokradl. Jinými slovy, klient to tak chce a vždy najde se někdo, kdo mu to udělá. Jak z toho ven? Kontroly a pokuty?
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #20 kdy: 05.07.2010, 16:26 » |
|
On to udělal tak, jak si klient přál a za cenu, kterou je klient ochoten zaplatit (což občas je tak akorát na materiál). Klienta nijak neokradl.
Jinými slovy, klient to tak chce a vždy najde se někdo, kdo mu to udělá.
Takže když bude chtít klient instalaci se zásuvkami a vypínači bez krytů, na které už mu nějak nevycházejí peníze, taky mu to tak uděláte?
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
|
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
Offline
|
|
« Odpověď #21 kdy: 05.07.2010, 16:30 » |
|
A pokud si klient přeje namontovat funkční zásuvku nad vanu, tak mu taky vyhovíte? Ano, měl y by být určité nepřekročiteln é standar dy, jak se zde již několikrát psalo a tato výmluva na klienta, když odpovídá montážník a revizák je poněkud slabá. Pokud bude chytrý majitel, tak v případě maléru se může pěkně zahojit na zhotoviteli díla i na revizákovi pokud byla revize.
|
Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy Výroba, montáž a servis vah. EU
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #22 kdy: 05.07.2010, 16:30 » |
|
Prosím, neházejte to na wifi-firmy. Takové "paseky" na střechách dělají především malé firmičky...pok ud vím ze praxe tak velké firmy /různé páteřní rozvody na střechách jsou alespoň spojeny s hromosvodovou sítí která je stávající... I když nějaké ochranné úhly podle 341390 se neřeší....
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #23 kdy: 05.07.2010, 16:44 » |
|
Jinými slovy, klient to tak chce a vždy najde se někdo, kdo mu to udělá. Jak z toho ven? Kontroly a pokuty?
Samozřejmě se mi to jednoduše píše. Ale to, že zákazník je "pán" bývá často zneužíváno. Jak uvádí kolegové. Pokud bude klient "vyčů....", pak vás nechá udělat "levnou zrůdnost", až odejde celý dům elektroniky do pekel, pak si vás vychutná jako dodavatele. A na doplnění ...U soudu se ohánět objednávkou, kde budete mít od klienta podepsáno, že to na hromosvodu chce a basta neobstojí. Jste v roli certifikovanéh o dodavatele, který podle soudu musí mí "rozum". Na rozdíl od "chudáka nebohého" spotřebitele. Ukázka problému AP na jímači po kliknutí na obrázek!
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Heron
Neverifikovaný uživatel @1
Offline
|
|
« Odpověď #24 kdy: 05.07.2010, 17:46 » |
|
Takže když bude chtít klient instalaci se zásuvkami a vypínači bez krytů, na které už mu nějak nevycházejí peníze, taky mu to tak uděláte?
Samozřejmě, že ne. A pokud si klient přeje namontovat funkční zásuvku nad vanu, tak mu taky vyhovíte? Samozřejmě, že ne. Ano měli by být určité nepřekročiteln é standarty, jak se zde již několikrát psalo a tato výmluva na klienta, když odpovídá montážník a revizák je poněkud slabá. Souhlasím a já jsem takové zakázky vždy odmítal a snažil se přesvědčit zákazníka z hlediska bezpečnosti. A pak jsem tam viděl konkurenci. Výsledek? Stejně to na tom jímači je. Co dělat pak? Pánové, já tady neobhajuji prasácky udělanou instalaci, spíše bych rád diskutovat na téma jak z tohoto kruhu ven. Vím, že na to neexistuje jednoduchá odpověď a vím, že se to tu za ta léta (co diskuse čtu) řešilo mnohokrát u témat elektroinstala cí prováděnými laiky. Pouze jsem si dovolil nastínil problém z druhé strany. Tedy té, která chce odvést vynikající práci dle norem a která na trhu nemá šanci uspět, protože zákazník je ochoten zaplatit 20x nižší cenu (a podle toho to taky vypadá) a je zde 10 jiných (a zdá se nepostižitelný ch), kteří mu tu instalaci provedou.
|
|
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #26 kdy: 05.07.2010, 18:32 » |
|
Necháte si strčit za vaše peníze hlavu do oprátky?
Ne ale z něčeho musíme nakrmit děti..... Je to problém všeobecně. Tam kde je osobní jednání s klientem, je šance to vysvětlit..., tam kde není, nemá člověk co se snaží dělat pořádně šanci (alespoň ne u první zakázky)....
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #27 kdy: 05.07.2010, 20:15 » |
|
My to neuděláme pořádně, protože by to udělal někdo jinej a mi bychom nenakrmili děti. Sice víme jak na to, ale uděláme to jinak. ...... sím a já jsem takové zakázky vždy odmítal a snažil se přesvědčit zákazníka z hlediska bezpečnosti. A pak jsem tam viděl konkurenci. Výsledek? Stejně to na tom jímači je. Co dělat pak? Pánové, já tady neobhajuji prasácky udělanou instalaci, spíše bych rád diskutovat na téma jak z tohoto kruhu ven. Vím, že na to neexistuje jednoduchá odpověď a vím, že se to tu za ta léta (co diskuse čtu) řešilo mnohokrát u témat elektroinstala cí prováděnými laiky. Pouze jsem si dovolil nastínil problém z druhé strany. Tedy té, která chce odvést vynikající práci dle norem a která na trhu nemá šanci uspět, protože zákazník je ochoten zaplatit 20x nižší cenu (a podle toho to taky vypadá) a je zde 10 jiných (a zdá se nepostižitelný ch), kteří mu tu instalaci provedou. A kdo tedy konečně začne pracovat podle norem? V očích zákazníků je normou to, jak to vidí montovat u firmy. Pokud to přidrátujete k jímači, tak to bere jako správné. Odborník přece ví jak na to. Někdo s tím přece musí začít.
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #28 kdy: 05.07.2010, 21:09 » |
|
Jo je to přitažené za vlasy. Nehodlám to takto dělat, ale bohužel, už sem tímto způsobem přišel o dost zakázek, když sem například chtěl dát celou trasu vedení do chrániček podle PD, ale byl jsem na 500 000,- o 5000 dražší než konkurence... No pak vzhledem k tomu, že byla zakázka za rohem jsem si spočítal, že to co tam provádí bych dokázal udělat za 400 000,- a není to jediný případ. Bohužel... Toto nemělo vyznít jako že přece nebudu dělat poctivě, když se to dá o....at, ale spíš co s tím když to ostatní o...ou, a tím pádem my jsme bez práce.... Investor svoje razítko dostane a nezajímá jej jestli je to dobře nebo ne... A do doby než se něco stane, tak je to každýmu naprosto ukradený.. a v kolika případech se něco stane...
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #30 kdy: 05.07.2010, 21:38 » |
|
Jediná možnost. FOTIT. Hlásit.
Komu? TIČR (ITI)? K čemu to povede. Zkusil sem jednou. Na to my nemáme pravomoce. Nás si musí někdo objednat... SUIP : toto není v naší kompetenci, obraťte se na TIČR (ITI). Jedíné, čeho jsem dosáhl, že ta konkurence musela dát na ty kabely záruku 8 let místo půdních 5. Což je úspěch k ničemu, a k tomu to, že stavební firma která u mě do té doby pár věcí poptala, tak už sem o ní neslyšel....
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #32 kdy: 05.07.2010, 22:38 » |
|
SUIP nemá na to čas....ti jsou zaneprázdněni tématy jako jsou přesčasy,pracovní doba, výplaty a pod... TIČR zase musí mít objednávku toho ,kdo to bude platit....to nevím kdo si je objedná....? Malý začarovaný kruh!!
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|