Jak postupovat při výrobě rozvaděčů?
Martin Mlkar:
Dlouho jsem zvažoval jak napsat otázku na toto téma, dokonce jsem jí i několikrát smazal a přepsal. Předtím než jsem dotaz položil využil jsem googlu a vyhledávání zde na elektrice. Vážím si Vašich rad a Vašeho času normy vlastním kupuji a studuji.
Zkusím tedy dotaz zúžit: "Jaká vyhláška či norma říká, že není možné aby elektrikář samostatně do prázdného rozvaděče nainstaloval el. prvky tedy jističe, vypínače, chrániče, stykače, apod."?
Josef Pentoda:
Já vím je to těžké. Udržím moč a stolici. Myšlenku si musím zapsat když přijde a dotaz taky.
A zase sem toho Němce porazil. Napsal jsem do vyhledávání dotaz „ rozvaděče „.
Tady je odpověď:
ODPOVĚĎ
IM:
Citace: Martin Mlkar 08.05.2010, 22:22
"Jaká vyhláška či norma říká, že není možné aby elektrikář samostatně do prázdného rozvaděče nainstaloval el. prvky tedy jističe, vypínače, chrániče, stykače, apod."?
Žádná a žádná také neříká, že to možné je. Podstata je v tom, že se nejedná instalaci, ale o výrobek. A ten musí splňovat určité požadavky, dané např. mj. Zákonem 22/1997 o technických požadavcích na výrobky.
Martin Mlkar:
To znamená, že není možné vybavit prázdný rozvaděč přístroji jen tak a je potřeba aby toto zajistil výrobce rozvaděčů. Od kdy toto pravidlo platí, nebo snad toto pravidlo platilo vždy? Předpokládám, že výrobce musí mít veškeré podklady k výrobě to znamená minimálně údaje o zkratovém proudu, umístění rozvaděče (prostředí), jmenovitý proud (tedy předřazený jistič). Nebo řeknete výrobci rozvaděčů vyrobte toto a toto a více výrobce nezajímá? - Předpokládám, že takto to nejde ani by to takto nemělo být a nelze vyrobit rozvaděč bez min. výše uvedených informací.
IM:
Citace: Martin Mlkar 08.05.2010, 23:28
To znamená, že není možné vybavit prázdný rozvaděč přístroji jen tak...