Kdo bude opravovat hybridni auta? Budou muset mit servismani vyhlasku 50?

(1/2) > >>

Jindřich Hříbal:
Se soucasnym vyvojem a rostoucim prodejem hybridnich aut me napadaji dve otazky.
Jsou hybridni auta, ktera maji elektricky menic na 270V ss vyhrazene elektricke zarizeni?
Pokud ano, pak me zajima jaky paragraf budou muset mit technici v servisech na opravu techto zarizeni dle vyhlasky50 a jake podminky bude muset splnit autoservis?

Dle meho nazoru je to vyhrazene el. zarizeni a servismeni budou muset mit vyhlasku 50 min paragraf 6 navic ve firme bude muset byt nekdo kdo bude mit i paragraf 8  a autoservis bude muset mit opravneni od ITI.



#105#

raj:
Díky vám a dalším podobným šťouralům je v naší elektrotechnic ké branži takový chaos. Určitě byste toužil zavádět i výchozí a periodické revize. A nechcete se třeba zaměřit na fakt, že auto na benzín je vlastně prostředí s nebezpečím výbuchu a dík tomu musí být přepínač blinkru jiskrově bezpečný a startér by měl být s pevným závěrem ?

Václav 3:
Myslím, že kolega Rajmont trefil hřebíček na hlavičku, v některých směrech chceme být papežštější než papež, zato v jiných oblastech máme bordel (omlouvám se za toto slovo, ale příhodnější asi nelze najít) až do nebes.

Valter Mayer:
Kdo bude opravovat hybdridni auta? Autorizovaný servis výrobcu. Výrobca si (celosvetovo) určí podmienky, ktoré musí spĺňať servis a jeho personál, aby dostali autorizáciu.
Pravdepodobnos ť, že medzi nutnými podmienkami by sa ocitla vyhláška č. 50/1978 Sb. je veľmi malá. Prepracovanie do formy zákona by tú pravdepodonosť mohlo o niečo málo zvýšiť, ale aj tak "nic moc".

Budou muset mit servismani vyhlasku 50?: Ak by sa nejakým nedopatrením medzi podmienkami objavila aj požiadavka na odbornú spôsobilosť pracovníkov v elektrotechnik e, tak pre servis postačí 1x §7 a pre pracantov §5 (a možno postačí len §4).

Poznámky pod čiarou:
Nič sa neje také horúce, ako sa uvarí.
Automobilový priemysel je "iná liga".

Jindřich Hříbal:
Vazeny p.Rajmont
Nejsem zadny zlatokop, ale v soucasne dobe resi tuto otazku klient, ktery jsem dovazi a servisuje tyto vozy a jako kazdy spravny zodpovedny zamestnavatel (budiz mu dobry skutek po zasluze postrestan) chce mit tuto otazku jasne vyresenou. Pri telefonni konzultaci na ITI mi panove nebyli v tu chvili schopny nic  rici. Proto tato volna diskuze a me jako nezaujatemu  posluchaci zajima jasny vysledek diskuze napr. dle vyhlasky nebo dle zakona toho a toho je to tak a tak.

Ono totiz vysvetlovat OIP nebo zivnostenskemu urad neco o papezi asi nepomuze a v tu chvili bude uz pozde. At tedy  autoservisy se po vysledku teto diskuze postavi ve sve vlastni zodpovednosti nebo statecnosti.
My cesi totiz neco porad dohanime a jsem o krok pozadu, prijde nejaka kontrola a my se divime co mame vsechno za povinosti.

Vazeny p. Mayer
Vyrobce si sice urci celosvetove podminky servisu ale vzdy to musi byt v souladu s narodnimi predpisy a bezpecnostnimi predpisy.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana