Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
Linhart Jarda:
P. Škrhla, pominu-li Vaše nedostatečné elektrotechnic ké vzdělání, soustředil bych se na poslední větu příspěvku p. šašvaty :Při změně otáčení se vám bude povolovat matice na vřetenu.!! Co bude následovat si snad domyslíte. (zle) Proč mají vrtačky změnu směru (výrobně jednoduché) a flexy ne? Jinak problém při prohození L a N na přívodu - navštívit s ní elektrikáře, popř. revizáka, nejlépe servis.
Zdenek Jakubcik 1:
Nejsem mechanik, ale co se bude, při změně smyslu otáček, odehrávat na zubovém převodu v hlavě flexy? Podle mě to nemá kolmý náběh!? ZJ
Václav 3:
U jednoúčelových komutátorových motorků, které k tomu nejsou uzpůsobeny může dojít při reverzaci k poškození vinutí vyšším proudem, protože konstrukce motoru je upravena pro co možno nejvyšší výkon nebo obrátky daným směrem. V tomto případě se jedná hlavně o motorky napájené střídavým proudem, kde se uplatňují také proudy, které vznikají transformací mezi statory a rotorem.
Pokud je motor dlouhodobě provozován jen s jedním směrem otáčení, jsou také kartáče mírně nakloněné ve směru otáčení a při opačném chodu nedokonale sedí a dochází k výrazně vyššímu jiskření na komutátoru - to lze pozorovat i u vrtaček, které jsou již z výroby vybaveny přepínačem směru otáčení, ale jsou dlouhodobě používány jen v jednom směru.
V mechanické části zařízení může dojít k povolení nejen matice na výstupní hřídeli (to je téměř jisté a velice nebezpečné, neopotřebený kotouč správné velikosti má obvodovou rychlost obvykle 80m/s což je 288km/h a jeho uvolnění může mít i smrtelné následky) ale také převodová kola, která mají obvykle zakřivené ozubení (opačný chod je možný, není však vhodný a způsobuje vyšší opotřebení), bývají také zajištěna na hřídeli maticí.
Miroš Jan:
Nějak mě nenapadá, proč u flexy, je třeba změnit smě otáčení ?
Václav 3:
To také netuším, původní tazatel by nám to mohl prozradit, alespoň by to třeba dávalo nějaký smysl.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana