Kontrola běhu motoru

(1/5) > >>

SPS UH:
Potrebujeme realizovat spousteni dvou trifazovych asynchr. motoru s tou podminkou, ze pokud by byl prvni z motoru nefunkcni, nesmi se druhy spustit. Dik za rady

Pavel Šulek:
Skutečné otáčení elekromotoru lze nejlépe ověřit elektronicky.J edna z možností je umístit na jeho hřídel malý magnet podobně-jako u tachometru cyklisty.Otáče jící se magnet bude v určitých intervalech protínat snímač,který bude posílat impulzy na převodník frekvence/napětí.(Jiný způsob by byl například zatemňováním světelného paprsku procházejícího přez ventilátor motoru.) Klíčová část je tedy vlastně otáčkoměr.
Komparátor operačního zesilovače nastavíme na požadovanou hodnotu vstupního hlídaného napětí,které je přímo úměrné frekvenci tedy počtu imulzů snímače.Součas ně zajistíme malé zpoždění (pro rozběh elektromotoru) například nabitím elekrolytickéh o kondenzátoru.N objeví-li se po nastaveném krátkém čase napětí na výstupu OZ,zablokuje se cívka pomocného relé,jehož kontakty jsou zapojeny do série s příslušnými cívkami stykačů obou elektromotorů. Zapojení není až tak složité.Předpo kládám,že každý z elektromotorů už méte řízen pomocí stykače. Spojení na mne:  Keft@seznam.cz

Honza:
Nevím jak to přesně myslíte ale existují hlídače proudy když není žádný proud tak relé zablokuje ovládací část zapojení a nepujde ani tem druhý tento systém lze dát jen do rozvaděče těd záleží jak velký jsou motory.Já jsem toto zapojoval pro hlídání motoru který kdyby vykazoval určité velké výkyvy proudu tak by nešel zapnout.Odebír al prod jen 10A.Tak nevím ale tímto by se dali pravděpodobně zájemně blokovat.Ještě by tam muselo být časový relé pro určitý spoždění pár sekund.To záleží kolik do toho chcete investovat a co od toho čekáte.
Takhle by to vlastně fungovalo spustili by se oba dva časový relé by chvilku počkalo přeplo by kontakt a hlídače proudu by už měli vyhodnocený jestli nějaký motor nejde a schodily by stykače.
No bylo by to docela složitý asi?:zz:

:
Oba dva pánové mají pravdu.Ale asi nejjednodušší je použít hlídač otáček tzv.ALNICO.Nev ím jestli vám to něco říká,ale je to zařízení,které se pripevní na konec hřídele hlídaného motoru.Má dva přepínací koncáčky,pro směr CW a CCW.(vlevo,vpravo).Přes kontakty je možno vyřešit blokování motorů.Zapojen í je jednoduché.Aln icem budete hlídat skutečné otáčení motoru.Přes pružiny se dá nastavit tuhost sepnutí kontaktů.Takže kontakty sepnou až při určitých otáčkách.

Honza:
Ano taky máte pravdu ale v rozvaděči se stejně musí udělat taková blokáda aby to mělo význam jde o to že oba dva motory se nespustí hned najednou nevím třeba jo nevíme jak to chodí.Taky to nebude moc levný jde o kabely jak je to daleko atd.
Řekněme že jeden motor sepne dřív a druhý nesepne tak v rozvaděči bude muset ten motor co běží něco vynout.
Chce to nakreslit spočítač co co stojí.
To ALNICO nebude zrovna taky levný ale nápad by to byl.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana