Může být proudové přetížení chrániče důvodem k jeho vybavení?

<< < (2/2)

Jaroslav Jonáš:
Důvod je jednoduchý. Je to princip funkce proudového chrániče.

Pavel Horský:
Omlouvám se. Vy mluvíte o voze, já o koze. Měl jsem před očima a v hlavě chránič s vestavěnou nadproudovou ochranou.  :-[ o:-)

Fuk Tomáš:
Citace: Jaroslav Jonáš  13.05.2009, 19:23

Samotné proudové přetížení chrániče nemůže být důvodem k jeho vybavení.

Citace: Jaroslav Jonáš  13.05.2009, 19:40

Důvod je jednoduchý. Je to princip funkce proudového chrániče.


To je trochu zjednodušený pohled.
Ten chránič má v sobě toroidní jádro, které je z nějakého materiálu, který má nějakou magnetizační křivku. Celkový magnetický tok průřezem jádra je sice prakticky nulový, ale není nulový v blízkosti vodičů, které jsou na něm navinuty.
Dokud se magnetizace materiálu jádra pohybuje v lineární oblasti, tak se chránič chová tak jak má, ale při přesycení (lokální přesycení v blízkosti přetíženého vodiče) už může dojít k tomu, že se na vybavovací cívce něco naindukuje i při nulovém součtu proudů, a že tedy bude chránič náchylnější k vybavení.

Zdenek Jakubcik 1:
To Fuk

Dle provozovatele byl chránič dost často znatelně teplý. I to by mohlo vést k nestabilitě na magnetickém systému.

Vyzkouším měřením a záměrným přetěžováním. O výsledky se podělím.

 (poklona)  za Vaše názory

Miloslav Zubal:
proudové chrániče řady PHF7 mají vestavěnou tepelnou ochranu proti přetížení kontaktů

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana