Spojit PE vodič s kostrou autobusu přestavěného na pojizdnou výstavní halu?
Vladimír Kadlec:
Tento případ řeší jednoznačně ČSN 33 2000-7-717 „Zařízení jednoúčelová a ve zvláštních objektech – Mobilní nebo transportovate lné buňky“ – viz čl. 717.1 Rozsah platnosti. Je zde mj. řečeno, že pro účely této normy je buňkou jednotka, která je součástí silničního vozidla s použitím např. pro potřeby …. trhů apod.
Ve vašem případě je napájení řešeno připojením na pevnou el. instalaci ve které jsou účinná ochranná opatření (viz obr. 717B.1 tj. příklad při pojení k síti s libovolným způsobem uzemnění pevného rozvodu /TN nebo TT/ s ochrannou samočinným odpojením od zdroje pomocí proudového chrániče, s uzemněním nebo bez uzemnění buňky). Pro napájení je tedy povolena pouze síť TN a TT, ochrana je zajištěna samočinným odpojením od zdroje s použitím proudového chrániče 30mA. (toto však není předepsáno pro obvody napájející zařízení uvnitř buňky, která má nevodivý kryt a v níž je uplatněna ochrana neuzemněným místním pospojováním). Všechny přístupné vodivé části buňky, jako je rám, části pláště, kostra nebo trubky konstrukce musí být vzájemně pospojení a vodiči hlavního pospojování spojeny s ochranným vodičem sítě TT, IT nebo TN uvnitř buňky. Je nutno zdůraznit, že zařízení instalované mezi zdrojem napájení a ochranným přístrojem zajišťujícím odpojení od zdroje uvnitř buňky, včetně ochranných prvků, musí být třídy II, nebo musí mít s ní rovnocennou izolaci.
K Vašemu dotazu ohledně zřízení samostatného ochranného uzemnění: buňku (vozidlo) bude třeba uzemnit pouze při používání el. zařízení napájených z vnitřní instalace nn vně buňky.)
Poznámka:
Z Vašeho dotazu není zřejmé, kdy byla elektroinstala ce nn v autobuse zhotovena. Zmiňovaná ČSN 33 2000-7-717 nahradila původní ČSN 34 1330 „Elektrická zařízení v pojízdných a převozných prostředcích“ dnem 1.6.2007.
Vladimír Kadlec:
TO: Karel Kváš
I v případě použití oddělovacího trafa by se řešila stejná věc. Pokud je v buňce z vodivých materiálů použito sítě IT, musí být všechny vodivé části a zařízení buňky pospojovány. V případě buňky z nevodivých hmot se neživé části uvnitř pospojují navzájem a připojí k ochrannému vodiči. Z hlediska ochranného uzemnění vozidla (buňky) platí to, co jsem uvedl ve svém předchozím příspěvku.
Lukáš Rotrekl:
TO: Kadlec - otázka zněla jestli propojit PE na přívodu s kostrou přívodu.
Elektroinstalc i jsme prováděli teď my.
Štefan Beláň:
Citace: Vladimír Kadlec 17.04.2009, 10:48
.....Tento případ řeší jednoznačně ČSN 33 2000-7-717 „Zařízení jednoúčelová a ve zvláštních objektech – Mobilní nebo transportovate lné buňky“ – viz čl. 717.1 Rozsah platnosti....
TO: Kadlec
Osobně autobus nepovažuji za buňku. Buňka je pro mne buňka, tj. něco jako kontejner. Z autobusu nikdy buňku nevyrobím a jakkoliv upravený autobus se nikdy nestane mobilní buňkou. (no) ??
Proto si myslím, že pro posouzení elektrické instalace je správnější použít normu ČSN 33 2000-7-754. ::)
František Šohajda:
Bude to tak , jak píše kolega Beláň.......ci tuji budu objíždět veletrhy...... ..
Není to buňka , ta není mobilní !
Bude to pojízdný prostředek..!
Pokud by to byl autobus,a sundali by se kola tak by se dalo uvažovat o stacionární buňce ??I když z otazníky!!
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana