Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  JAK TO MÁ BÝT? - projekty, návrhy, rozpočty
| | |-+  Ako zapojit jednosmerny motor ?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Ako zapojit jednosmerny motor ?  (Přečteno 4967 krát)
IVAN SMREKOVSKY
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 20.11.2005, 17:29 »

Potrebujem pomoc pri oziveni jednosmerneho motora, pouziteho ako nahon sustruhu SV18 s plynulou regulaciou otaciek . Nakolko sa z elektrovyzbroj e okrem motora a tachodynamka nic nezachovalo, neviem kde zacat.
Ako motor zapojit ? Parameter motora /ma dva stitky...predp okladam ze druhu stitok je od vstavaneho chladiaceho ventilatora/.
 
 
MEZ BRNO
Mot.---        Typ: 2 SRT 160 L     35616003
M 101         No. 3821986
16 kW         41A
440 V          ISOL. B
2800 ot.
BUZ;ERR;EXC. 180V    1.8A            130kg
1976               CSN 350100
 
 
MEZ BRNO
3 Typ: ATM 08 e 2
50Hz - 380v       60Hz - 440V
24280004            1076
 
Ivan Smrekovsky

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

« Odpověď #1 kdy: 21.11.2005, 08:07 »

(Zde někdo nečetl pravidla! To musí někdo opravit a opozdí to zveřejnění!).Zapojení ss.motoru na SV 18RD je v originále dosti složité.Záleží k čemu ten motor chcete použít.Motor je sestava ss.motoru a 3f motoru pro chlazení.Napáj ení budícího vinutí je provedeno 220V DC.Napájení kotvy ss.motoru je provedeno tyristorovou regulací se zpětnou vazbou od tacha.Reverzac e se provádí změnou polarity napájení budícího vinutí.Jen se mi nezdá ten výkon.Na SV 18RD se používal 6 kW motor.16 kW se používal na SU 63,ale princip řízení otáček je stejný.
Výrobce regulátoru byl slovenský podnik,ale jmého bohužel.To že by jste si zhotovil vlastní regulátor podle originálu je asi neproveditelné .Možná by šla nějaká jednoduchá regulace,ale je zapotřebí znát k čemu to chcete použít.Na SV 18 RD byla např.i regulace konstantní řezné rychlosti.
Pokud máte zájem o informace,a budu moci je zodpovědět,můžete se ozvat na chladekst@iol.cz

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 21.11.2005, 11:12 »

Opravoval jsem tento soustruh před 25 lety, výroce byl snad mě paměť neklame TOS Trenčín a věčně odcházely tyristory  řízení otáček a brzdný odpor. Regulace otáček v soustruhu byla dosti složitá a doma nevyrobitelná.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Karel Kosina
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 21.11.2005, 11:50 »

Mohu potvrdit níže uvedenou skutečnost s neblahými vzpomínkami na trápení s každou poruchou u tohoto soustruhu.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
jozef tbi
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 20.01.2006, 23:59 »

Máte k tomu aj jednosmerný menič?


Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.047 sekund, 22 dotazů.