Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Ověření elektroinstalace, spotřebičů, nářadí
| | |-+  Poradíte mi s ověřením odběru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Poradíte mi s ověřením odběru?  (Přečteno 5633 krát)
Dan Bárta
« kdy: 10.12.2007, 07:42 »

Nedávno jsem dostal vyůčtování za elektriku a po shlédnutí kolik bylo natočelo jsem málem zkolaboval.
Půjčil jsem si měřák a začal jednotlivé spotřebiče proměřovat a zapisovat hodnoty, které ale nesouhlasí s hodnotou naměřenou před jističovou skříňkou.

Jsem uplný laik, tak to vysvětlím takto.
Chladnička bere ze zásuvky 70W, na jističi do zásuvek naměřeno 70W, ale na přívodu od el.hodin do poj.skříně byla hodnota 200W!
Při 0W odběru za zásuvek na přívodu od hodin 120W!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #1 kdy: 10.12.2007, 07:55 »

Oslovit jakéhokoliv elektrikáře.
Zamyslet se nad tím, co všechno v bytě máte. Co ostatní okruhy? Měřil jste odběry i za ostatními jističi? Proud do rozvodničky vtékající se musí rovnat proudu z rozvodničky vytékajícímu. Co světelné okruhy, trafo 230/12V pro halogeny?
Jestli nic, tak
a) někdo se na vás napíchnul (málo pravděpodobné)
b) Nějaká krabice/spotřebič má velký svod. Elektrikář najde během pár minut.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Dan Bárta