Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
0 uživatelů a 3 Hostů prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] 3 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?  (Přečteno 7798 krát)
Petr Matuška
Neprůstřelná revizní zpráva - nejlepší OOP revizního technika!
*
Offline Offline



Zaměstnanec - konstruktér el. , RT EZ E2A


« Odpověď #18 kdy: 07.03.2025, 09:05 »

Pane Švejkovský,
nepsal jsem, že rostliny vymřou když přestaneme produkovat CO2. Psal jsem o minimální koncentraci CO2 ve vzduchu, kterou rostliny potřebují aby přežily. A to je experimentálně ověřený  fakt. Naopak - zvýšení koncentrace  CO2 o těch cca 80ppm samo o sobě zvyšuje výnosy člověkem pěstovaných rostlin a celkově ozeleňuje naši nemocnou planetu.
Taky jsem nepsal, že těch 40 stupňů  ve stínu v prvohorách bylo pro lidi. Ale život se zdárně rozvíjel.  Kdyby vyhynul tak bychom tady dnes nediskutovali.
A taky hlavním skleníkovým plynem je (když pomineme N2, O2 a Ar),  H2O alias vodní pára. Pak jsou tři kupky hnoje a následuje ten proklínaný CO2 a další.
Za oteplování mohou lidi ale z většiny tím, že odlesňují ve velkém a vytváří betonovou džungli a tím snižují odrazivost slunečního záření.  
S poznáním klimatických zákonitostí je lidstvo asi tak  na úrovni  zdravovědy ve středověku. Ti tenkrát taky věděli, že pokud zavedou důslednou karanténu, přestane se mor šířit, ale o bakterii Yersinia Pestis neměli ani tušení.
Tož tak. Howgh.
Zaznamenáno
Petr Matuška
Neprůstřelná revizní zpráva - nejlepší OOP revizního technika!
*
Offline Offline



Zaměstnanec - konstruktér el. , RT EZ E2A


« Odpověď #19 kdy: 07.03.2025, 09:17 »

A vůbec ... 
Už moc kecám, vraťme se zpátky k tématu   Smutek   Off topic
Zaznamenáno
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 12.03.2025, 18:51 »

Možná není úplně mimo téma zmínit opačný případ z historie, tedy snahy potlačení nové technologie, například "Red flag act" z Velké Británie:
Železniční loby v roce 1865 z obavy z konkurence aut prosadila zákon, aby před každým autem běžel běžec s červenou vlajkou. Maximální rychlost byla 3Km/h v obci a 6km/h mimo obec. Zákon byl úplně zrušen až v roce 1896.

Nebo:
Odpůrci železnic v 19.století věřili, že vysoké rychlosti (30-50km/h) způsobí zdravotní problémy, oslepnutí nebo deformaci orgánů.

Nebo ještě dál do minulosti:
Novinku "brambory" odmítali lidé napříč Evropou. Věřili že jsou jedovaté a že způsobují malomocenství. Církev je odmítala, protože nebyly zmíněné v bibli.
Aby šlechta zabránila hladomoru, dokonce musela pěstování brambor nařizovat.
Nebo Fridrich Veliký použil v Prusku trik: nechal bramborová pole hlídat vojáky. To vzbudilo zvědavost sedláků, ti začali brambory krást a sami pěstovat.


Podobných iracionalit lze v lidských dějinách najít velké množství a poslední pandemie ukázala, že na podivuhodnoste ch lidského chování ve vztahu k "novému",  se nic moc nezměnilo.

Takže jakkoli jsou některé současné dotace nových technologií pochybné a předmětem mnoha kritik, tak z většího nadhledu a v kontextu s historií, lze současný podporující přístup hodnotit rozhodně kladně.

p.s.
Předpovídat budoucnost je snadné, stačí studovat lidskou hloupost, strach z nového atp.

Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #21 kdy: 12.03.2025, 19:44 »


Novinku "brambory" odmítali lidé napříč Evropou. Věřili že jsou jedovaté a že způsobují malomocenství. Církev je odmítala, protože nebyly zmíněné v bibli.
Aby šlechta zabránila hladomoru, dokonce musela pěstování brambor nařizovat.
Nebo Fridrich Veliký použil v Prusku trik: nechal bramborová pole hlídat vojáky. To vzbudilo zvědavost sedláků, ti začali brambory krást a sami pěstovat.


Zakázané ovoce nejvíc chutná.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 12.03.2025, 21:53 »

Novinku "brambory" odmítali lidé napříč Evropou. Věřili že jsou jedovaté a že způsobují malomocenství.
p.s.
Předpovídat budoucnost je snadné, stačí studovat lidskou hloupost, strach z nového atp.

No s těma bramborama to bylo složiější, nejdříve to byla exotická rostlina a proto byla také byla pěstována u dvora a byla drahá, konzumace bramborových hlíz přišla na řadu až později. A na té jedovatosti je dost pravdy, celá rostlina včetně nezralých hlíz je jedovatá, obsahuje solanin. K travičství se nehodí ale zle z toho může být člověku docela dost. V době, kdy znalosti organické chemie byly téměř nulové, to mohlo vyústit v celou řadu předsudků podepřených reálnou zkušeností. Malomocenství ale bramborám připsat nejde.

P.P.S. pokud budete při předvídání budoucnosti vycházet z toho, že lidstvo je hloupé a má odpor k novotám, tak výsledkem budou předpovědi téměř nulové komerční hodnoty tanecek. Za takovou předpověď vám nikdo nic nedá. Svět je složitějsí, zaplaťpánbůh poklona
Zaznamenáno
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #23 kdy: 12.03.2025, 23:48 »


P.P.S. pokud budete při předvídání budoucnosti vycházet z toho, že lidstvo je hloupé a má odpor k novotám, tak výsledkem budou předpovědi téměř nulové komerční hodnoty tanecek. Za takovou předpověď vám nikdo nic nedá. Svět je složitějsí, zaplaťpánbůh poklona

Jestli jste chtěl pobavit, tak se vàm to povedlo ??
Už jste někdy slyšel třeeeeebaaaa.. . vybírám z mnoha možností.... o tabákovém průmyslu? Myslíte, že ty biliony dolarů a miliony mrtvých jsou výsledkem lidské moudrosti?
Slyšel jste třeba o tom, jak snadno tabákový průmysl u cigaret pro ženy Marlboro lusknutím prstů změnil myšlení davu a udělal z nich cigarety pro tvrďácké chlapy?

Asi před 20 lety jeden známý našel v Tipservisu práci snů: cca dva dny v týdnu, plat 60tis, tehdy. Co dělal? Měl rajón, kde udržoval výherní automaty a vybíral z nich cash. Majitel "firmy" tehdy prodával jachtu za 60m a kupoval jinou za 160m.

A nebo víte o vědecky prokázaném faktu, že pivo je rakovinotvorné? Nejspíše ne, protože zřejmě žijete v Česku a pivní byznys to tady má pevně ve svých rukách.

Zjednodušeně: pokud někdy budete zakládat nějaký byznys, buď ho můžete založit na lidské hlouposti, nebo naopak vzdělanosti, moudrosti nebo chcete li osvícení. V tom druhém případě se připravte, že budete muset vynakládat násobně větší pracovní úsilí, abyste se uživil.
Zaznamenáno
Kvita Ladislav
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #24 kdy: 13.03.2025, 00:28 »

V době, kdy znalosti organické chemie byly téměř nulové, to mohlo vyústit v celou řadu předsudků podepřených reálnou zkušeností.

No, líp to ani vystihnout nešlo. Řekl bych, že ten výrok lze napasovat na každou dobu a na každou novotu. Například i na tu dnes tak často odmítanou elektromobilit u.
Zaznamenáno
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #25 kdy: 13.03.2025, 07:48 »

No, líp to ani vystihnout nešlo. Řekl bych, že ten výrok lze napasovat na každou dobu a na každou novotu. Například i na tu dnes tak často odmítanou elektromobilit u.

Takže dnes jí lidé brambory, protože když strkají síťovku do košíku v Kauflandu, konají tak díky svým znalostem organické chemie brambor?

Takže podle vašich úvah, se obchod s elektroautama rozjede, až budou lidé rozumět chemickým procesům v lithiových bateriích?

Takže reklamy určené pro majoritu společnosti by neměly být imbecilně hloupé, ale měl by v nich být třeba chemický vzorec vybíjení lithium-iontové baterie?

LiCoO2+C6 → Li1−xCoO2+LixC6

A kšefty se rozjedou?  tanecek
Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #26 kdy: 13.03.2025, 07:49 »

Elektromobilit a nie je odmietaná. Má svoje miesto a opodstatnemie. Odmietané je jej násilné presadzovanie v dobe, keď na to nie sú pripravené zdroje a ani infraštruktúra . Iba niekto mdlého rozumu môže presadzovať odstavenie spaľovákov do 2030 ,  naviac s akumulátormi, čo je slepá cesta vývoja, ak doplnenie infraštruktúry je proces na minimálne 30 rokov ,  na ktorý neexistujú zdroje, kapacity a ľudský potenciál. Nik nemá pokrytie spotreby ekologickými zdrojmi typu jadro a 70% niekde 90% el energie sa vyrába spaľovaním uhlia. Proste technický, technologický a ekonomický blud. OZE - občasné zdroje el energie neberme do úvahy, to akurát .... distribučné siete a kvalitu dodávky. Príkladom je elegantné riešenie kde dotujeme výrobu z OZE, tá sa premietne do cien El energie, lebo je to vraj zelené a potom ideme stavať mariče el energie o výkone 1 000 MW, ktoré maria energiu hlavne od stabilných zdrojov
Zaznamenáno
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #27 kdy: 13.03.2025, 08:21 »

Elektromobilit a nie je odmietaná...

 Afro jj, soudruzi dělají chybu v tom, že stále existují.
Zaznamenáno
Kvita Ladislav
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #28 kdy: 13.03.2025, 09:06 »

Takže dnes jí lidé brambory, protože když strkají síťovku do košíku v Kauflandu, konají tak díky svým znalostem organické chemie brambor?

Takže podle vašich úvah, se obchod s elektroautama rozjede, až budou lidé rozumět chemickým procesům v lithiových bateriích?

Takže reklamy určené pro majoritu společnosti by neměly být imbecilně hloupé, ale měl by v nich být třeba chemický vzorec vybíjení lithium-iontové baterie?

LiCoO2+C6 → Li1−xCoO2+LixC6

A kšefty se rozjedou?  tanecek

To jste si špatně vyložil, pane. Nic takového. Nemusí přece být nutně každý spotřebitel vědcem či vynálezcem. Postačí, když vědci a vynálezci vynaleznou to, o čem se dnes píše a jedná zatím pouze ve sci-fi žánru a posunou tak vývoj směrem, který třeba i může být nad dnešní chápání běžných spotřebitelů.
Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #29 kdy: 13.03.2025, 09:57 »

Zjednodušeně: pokud někdy budete zakládat nějaký byznys, buď ho můžete založit na lidské hlouposti, nebo naopak vzdělanosti, moudrosti nebo chcete li osvícení. V tom druhém případě se připravte, že budete muset vynakládat násobně větší pracovní úsilí, abyste se uživil.
V něčem s Vámi naprosto souhlasím, v něčem jiném zase ne, nechci to pitvat a rozjíždět tu flame mimo téma.
Jen bych připomněl, že nejbohatší podnikatelé a nejcenější firmy světa přinášejí pokrok a něco nového. Kšeft s lidskou blbostí, konkrétně  Vámi zmiňovaná práce snů vybírání peněz z bankomatů nic takového není, ale je po ní poptávka lidi se rádi baví a pokouší štěstí.
Zaznamenáno
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #30 kdy: 13.03.2025, 10:27 »

To jste si špatně vyložil, pane. Nic takového. Nemusí přece být nutně každý spotřebitel vědcem či vynálezcem. Postačí, když vědci a vynálezci vynaleznou to, o čem se dnes píše a jedná zatím pouze ve sci-fi žánru a posunou tak vývoj směrem, který třeba i může být nad dnešní chápání běžných spotřebitelů.

Vyložil jsem si to správně, ale vy nerozumíte že se vám snažím ukázat širší obzory.
Kéž by jednání lidstva bylo tak prosté jak si myslíte a něco záleželo na "dnešním chápání".
Lidský mozek ale funguje jinak.

Člověk se zdaleka nejčastěji rozhoduje (a jedná) podle svých ZVYKLOSTÍ a to dokonce NEVĚDOMĚ. Ne podle chápání nebo nechápání, ne podle vědomé racionality, ne podle svých znalostí/neznalostí. Proto jsem uvedl, že naprostá většina lidí má přirozeně odpor ke všemu novému. Je úplně jedno, zda je k tomu něco vysvětlováno, nebo není, zda je či není známa "organická chemie" nebo vzoreček reakce v baterii když dupne na plyn.

V pořadí důležitosti jsou další velké rozhodovací motory lidstva například CHTĚNÍ a STRACH.
Ne znalosti. Ne racionalita. Ne rozumnost. Ne chápání.

Když se například budete ptát lidí a najdete co je trápí... a budete trpělivý a laskavý a porozumíte... a dál se budete ptát... tak s obrovským překvapením nakonec zjistíte, že naprostá většina přesně ví co je trápí a dokonce i ví, co by měli udělat, aby se to zlepšilo. A víte co zjistíte nakonec? Že naprostá většina (cca 95%) zůstane u toho trápení a nedokáže/nechce/nebude s tím dělat nic.

A když pochopíte tyto a další zákonitosti, můžete předpovídat budoucnost a vypovídající hodnota takové předpovědi bude velmi vysoká.  poklona
Zaznamenáno
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #31 kdy: 13.03.2025, 10:40 »

V něčem s Vámi naprosto souhlasím, v něčem jiném zase ne, nechci to pitvat a rozjíždět tu flame mimo téma.
Jen bych připomněl, že nejbohatší podnikatelé a nejcenější firmy světa přinášejí pokrok a něco nového. Kšeft s lidskou blbostí, konkrétně  Vámi zmiňovaná práce snů vybírání peněz z bankomatů nic takového není, ale je po ní poptávka lidi se rádi baví a pokouší štěstí.

Ano přesně. A pokud chcete lépe pochopit svět a vidět do budoucnosti, musíte se zbavit takového černobílého vidění světa, přesáhnout svůj odpor/sympatie k tomu či onomu. Být ve stavu vysokého nadhledu, pochopit, že existence všech lidských vlastností, těch "dobrých" nebo "špatných" má svůj důvod a své místo.

Například jedno ze současných dění, které do značné míry ovlivní budoucnost je, že dnešní "civilizovaný svět" nadhodnocuje lidskou racionalitu a vědomosti, což je vidět i v této diskuzi. Je to jako když se staví dům a hlavní pilíř je z kartonu. Jaká asi bude budoucnost v takovém domě?
Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #32 kdy: 13.03.2025, 11:53 »

Pro většinu potenciálních zákazníků je stěžejní splnění těchto bodů zároveň.
1.musím mít na nákup
2.musím to mít kde nabít
3.investice se musí vrátit
Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #33 kdy: 13.03.2025, 13:58 »

Pro většinu potenciálních zákazníků je stěžejní splnění těchto bodů zároveň.
1.musím mít na nákup
2.musím to mít kde nabít
3.investice se musí vrátit
ještě bych dodal, že v US platívala dříve věta ,  že když nepodnikáš, tak tvé auto by nemělo stát víc než 3 měsíční platy.
 Nedávno tiskem proběhl článek o tom, že Northvolt vyhlásil bankrot. Týká se to švédské fabriky, ta v Heide se prý dál staví podle plánu. Od roku 2016 spolkla cca 230mld Kč veřejných peněz.
Firma má dluh přes 8 mld USD, je ohroženo 5000 pracovních míst. Kdybych měl zjednodušeně spočítat ztrátu na zaměstnance (5000 lidí, doba zaměstnání 9 let tedy 108 měsíců) tak mi vyjde že měsíčně přispěl průměrně každý zaměstnanec ke ztrátě částkou cca 15000USD, přátelé to je hodně slušné číslo. Ty čísla by se daly pitvat dál ale asi není třeba.
Nortvolt Ett je v bankrotu, Nortvolt Dwa v Polsku měla dodávat baterky do Nortvolt Ett ale prý je to v cajku. Nortvolt Drei v německém Heide měla dělat recyklaci a produkci nových baterek. Krach mateřské  fabriky se jich prý nedotkne. Loni tam zahučelo 900mil teuro.
Gigafactory má ambice se stát Teraprůšvihem. My máme H3DEA, po megalomanských snech nastalo vyztřízlivění, není bez problémů ale zatím nějak žije.
Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #34 kdy: 13.03.2025, 18:37 »

To je ovšem v nejlepším pořádku, trh rozhodl.
Věci mají mít přirozený nepokřivený vývoj, již informace, že prodej stoupl o 50% je zcestná, ve výsledku to může znamenat namísto dvou tři, ovšem konečný poměr prodeje čmoud/ea již fanatici neuvedou.
Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #35 kdy: 13.03.2025, 22:39 »

To je ovšem v nejlepším pořádku, trh rozhodl.
Věci mají mít přirozený nepokřivený vývoj.
No v prostředí čistého kapitalismu máte stoprocentní pravdu. Ale už ta druhá věta v praxi dost drhne, vývoj není přirozený ale dost pokřivený, protože plat každého zaměstnance v téhle fabrice nepocházel ze zisku ani z peněz investorů ale celých 9 let to bylo z velké části dotováno Evropskou komisí. Nevím - když se míchá volný trh a plánované hospodářství plné regulací a dotací tak nastane problém v případě bankrotů a navazující projekty jsou pak většinou také taženy ke dnu. Ztrátu zaplatí všichni daňoví poplatníci.
Nedokážu říct, jak by tenhle hybrid měl fungovat a kde se v tomhle projektu stala osudová chyba. Kdyby z toho mělo vzniknout nějaké poučení, čeho se příště vyvarovat byla by to asi rozumná cena za prozření. Uvidíme co bude dál a kdo to koupí a jestli to vůbec pokryje část dluhů. Evropa se postupně vyvinula v silně sociální stát a toho kapitalismu, který je schopen překonávat krize je tu málo.
Zaznamenáno
Stran: 1 [2] 3 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.058 sekund, 22 dotazů.