Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?
0 uživatelů a 3 Hostů prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 3 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kde v odhadech o elektromobilitě udělali soudruzi chybu?  (Přečteno 7753 krát)
Martin Ondráček

Offline Offline



Student fakulty elektro


« kdy: 21.02.2025, 08:02 »

Elektrická zásuvka místo benzínového čerpadla asi opravdu nebude tak brzo
    Před čtyřiceti lety se předpokládalo, že elektromobily brzy nahradí vozidla se spalovacími motory. Proč se tato vize doposud nenaplnila? Navzdory technickému pokroku a rozšíření dobíjecí infrastruktury zůstává přechod na elektromobilit u pomalejší než se očekávalo. Jaké překážky brání rychlejší adopci elektrických vozidel? Tento článek zkoumá důvody, proč elektrické zásuvky dosud nenahradily benzínová čerpadla v takové míře, jak se kdysi předpovídalo.
   

    Související ...
    ... článek k tomuto diskusnímu vláknu zde!
   



   
Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
Kde v odhadech o elektromobilit ě udělali soudruzi chybu?
   
Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 21.02.2025, 18:04 »

Spíše mě napadají hujeři před cca 10-15 lety, tvrdící "eauto do každé rodiny",   těšícíse  na dotace státního cecku.
Zaznamenáno
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 23.02.2025, 12:20 »

Ne že by budoucnost nešla předpovědět, šla a v některých směrech docela dobře. Ale většina lidské společnosti o takové předpovědi nemá žádný zájem nebo je dokonce ani nechce slyšet, protože jsou pro ně rozčilující. Ti, kteří jsou pokrokovější a něco předpovědět umí, často raději mlčí, protože jim za to ten hněv od okolí nestojí. Je to jeden ze základních principů lidské společnosti, který se projevuje v každé době, viz. třeba hon na čarodějnice ve středověku.

Pokud se někdo seriózní před 40 lety pokoušel o předpověď elektromobilit y a uměl používat kalkulačku, muselo mu již tehdy dojít, že masové nasazení elektromobilů by znamenalo obtížně řešitelné obrovské zatížení elektrické sítě zejména ve velkých městech s vysokou hustotou obyvatel. V článku se uvádí odhad, že v roce 2000 bude na světě miliarda aut, podle AI jich bylo pouze 700 mil, takže odhad 1mld. byla dokonce přeceněný.

Takže bych to nenazýval "chybou". Lidstvo se vždycky plácalo, plácá a plácat bude ode zdi ke zdi podle různých pevně daných vzorců chování. Samotný rozum se přitom na tvorbě lidské budoucnosti podílí jen velmi málo.
Zaznamenáno
Jaromír Táborský
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 23.02.2025, 14:05 »

Ne že by budoucnost nešla předpovědět, šla a v některých směrech docela dobře. Ale většina lidské společnosti o takové předpovědi nemá žádný zájem nebo je dokonce ani nechce slyšet, protože jsou pro ně rozčilující.
Souhlasím, lidí, kteří mají ve svém oboru rozhled, zase tak moc není. A obyvatelstvo přijímá informace typu katastrof, hrozeb nebo lovestory. Pokud to je složitější, označí to za podvod někoho nahoře a tím to končí. Na tu dobu článek celkem sympatický. Jinak ten, komu se prognózy povedly a nikdo ho nekamenoval byl Jules Verne, jenže ten prognozu nazval sci-fi
Zaznamenáno
Pavell Nováák
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 23.02.2025, 17:24 »

Souhlasím, lidí, kteří mají ve svém oboru rozhled, zase tak moc není. A obyvatelstvo přijímá informace typu katastrof, hrozeb nebo lovestory. Pokud to je složitější, označí to za podvod někoho nahoře a tím to končí. Na tu dobu článek celkem sympatický. Jinak ten, komu se prognózy povedly a nikdo ho nekamenoval byl Jules Verne, jenže ten prognozu nazval sci-fi

jj dobrá finta, možná že když se nůžky znalostí ve společnosti tak dramaticky rozevírají, přijde opět čas mágů, věštců a kouzelníků, jako tomu bylo v minulosti tanecek protože pro většinu bude snazší uvěřit, že to či ono není prostá znalost, ale kouzlo.
Zaznamenáno
Vrána Robert
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 01.03.2025, 15:24 »

Článek je hodně obecný.

Nicméně zdá se, že se adopce elektromobilit y právě začíná rozjíždět. Prodávaná EV jsou již nyní pro většinu účelů použitelná a jedinou "brzdou" bude ještě rok/dva vyšší cena.
Zaznamenáno
Kamil Novák
OSVČ
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #6 kdy: 01.03.2025, 17:49 »

Nicméně zdá se, že se adopce elektromobilit y právě začíná rozjíždět. Prodávaná EV jsou již nyní pro většinu účelů použitelná a jedinou "brzdou" bude ještě rok/dva vyšší cena.  

Kdybyste vzal v úvahu ještě to, že pro férové (volnotržní) soutěžení mezi "spalováky" a EV by měly být zrušeny obě dotace (až 200 000,-Kč na pořízení EV a až 150 000,-Kč na pořízení nabíječky),  tak těch let bude mnohem víc...  palec
Zaznamenáno

Revizní technik E2/A - specializace na přístroje a zařízení ve zdravotnictví.
působnost : zdravotnictví - celá ČR, ostatní revize - Královéhradeck ý, Pardubický a Liberecký kraj
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 01.03.2025, 21:22 »

Kdybyste vzal v úvahu ještě to, že pro férové (volnotržní) soutěžení mezi "spalováky" a EV by měly být zrušeny obě dotace (až 200 000,-Kč na pořízení EV a až 150 000,-Kč na pořízení nabíječky),   tak těch let bude mnohem víc...  palec
Ty dotace si možná prosadili výrobci chlebíčků a pod.,  těch se na různých konferencích o e mobilitě muselo sežrat.
Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 01.03.2025, 21:38 »

Cena auta je až to posledné
Veľmi hrubo ak sa docieli zámer EU na zákaz spaľovákov

Za rok 2023 dosáhla celková spotřeba pohonných hmot v ČR 6884 tis. tun  ( nafta + benzín)
Výhrevnosť mot palív je +- 42 000kJ/kg
42 000kJ/kg→ 16,66kWh/kg
Účinnosť motora 30% → 1kg paliva +- 5kWh/kg
Celková ročná spotreba elektrickej energie len pre nabíjanie → 5kWh x 6 884 000 000kg = 34,5 TWh

Teraz je v ČR ročná výroba +-69 TWh



https://www.cappo.cz/cisla-a-fakta/spotreba-pohonnych-hmot-v-cr
Zaznamenáno
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 02.03.2025, 09:07 »

možná že když se nůžky znalostí ve společnosti tak dramaticky rozevírají, přijde opět čas mágů, věštců a kouzelníků, jako tomu bylo v minulosti protože pro většinu bude snazší uvěřit, že to či ono není prostá znalost, ale kouzlo.

 "Jakákoli dostatečně vyspělá technologie je nerozlišitelná od magie." - A.C.Clarke

S tím jak tady v Evropě stále přibývá humanitně "vzdělaných" lidi přesvědčených ze elektřina vzniká v zásuvce a jídlo roste na regálech hyperkrámů se obavám, ze skončíme jak v Asimovově Nadaci a technologie nakonec bude umět v zeleném Eurohobbitonu montovat a udržovat jen úzká skupina lidi - něco jako mnišské řády, kde se budou znalosti dědit z otce na syna...
 
Zaznamenáno
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 02.03.2025, 09:20 »

Celková ročná spotreba elektrickej energie len pre nabíjanie → 5kWh x 6 884 000 000kg = 34,5 TWh

Teraz je v ČR ročná výroba +-69 TWh

A k tomu ještě připočítejme fantazie o odchodu od plynu v situaci, kdy jen pro vytápěni bytů a občanské vybavenosti užíváme za rok dalších cca 6 miliard kubiku plynu (60TWh energie). Podle zelených fantasií nám samozřejmě tu energii dodají OZE (Občasné zdroje elektriky)...
Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 02.03.2025, 20:02 »

Kdyby někdo dovedl předpovědět vývoj technického pokroku a nebo vývoj lidské společnosti, bude mezi nejbohatšími lidmi světa.
Elektromobily jsou tu více než 100 let a pomalu se rozšiřuje skupina zákazníků pro které je  takové auto ekonomicky zajímavé.
Největší chybu vidím v utopistické vizi, že nějakými umělými politicky motivovanými zásahy do tržního prostředí lze přetlačit nebo uspíšit pokrok.
Věřím v to, že  v elektromobilit ě je budoucnost. Nevím kdy to bude. A netrápí mě to, protože jestli to bude zítra nebo za rok, deset let..nebo 50.
Z jiného soudku už dlouhé desítky let se vědci snaží vyvinout řiditelný zdroj energie na bázi jaderné fúze. Nikdo z toho ale neudělal politické téma (i když z hlediska produkce CO2 je to hodně důležité téma) a vývoj jde kupředu a nikdo neví kdy to bude průmyslově využitelné. Trvá to tak dlouho a dílčí problémy jsou složité a tak je i málo investorů, co jsou ochotni do toho nalít velké peníze.
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2


WWW
« Odpověď #12 kdy: 02.03.2025, 21:01 »

No, myslím, že nám pan Putin do zářné budoucnosti bez CO2 a zelenější trávy pěkně hodil vidle.
Ano, elektroauta mají budoucnost. Vidí to tak i automobilky, distributoři elektřiny a vidí to i stávající uživatelé. Jenom to pojede přirozenějším tempem.
Chyba není v odhadu, chyba je v nepřirozeném světa běhu.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C2
Petr Matuška
Neprůstřelná revizní zpráva - nejlepší OOP revizního technika!
*
Offline Offline



Zaměstnanec - konstruktér el. , RT EZ E2A


« Odpověď #13 kdy: 06.03.2025, 14:12 »

To :  Odpověď #11
Oxid uhličitý CO2 je plyn zcela nezbytný pro život. V minulosti byla koncentrace 10x větší a život jenom vzkvétal. Pokud by koncentrace CO2 klesla cca pod 150ppm, zastaví se fotosyntéza a všichni pomřou hladem.
Celá ta hysterie v EU je jenom proto aby pár neskutečně bohatých lidí bylo ještě bohatších na úkor všech ostatních
Ale to není k tématu ...
Zaznamenáno
Jan Palička
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 06.03.2025, 14:42 »

Ano, elektroauta mají budoucnost. Vidí to tak i automobilky, distributoři elektřiny a vidí to i stávající uživatelé. Jenom to pojede přirozenějším tempem.
Chyba není v odhadu, chyba je v nepřirozeném světa běhu.
Elektroauta už tu jednou s námi byla, pan Křižík s ním jezdil koncem 19. století. Jenže pohon vozů pana Benze byl efektivnější a ekonomičtější. tak vyhrál.

Pravda, dnes jsou jiné baterky, proces řídí procesory, žere to míň a uschová víc, ale furt tu elektřinu musí někdo vyrobit a dodat a to nejen v letním žáru a podzimním větru, ale i v zimní "Dunkelflaute" jak bezslunečnému bezvětří říkají Němci. A to pak elektřina není, pálí se (i v Německu) uhlí a mazut a zoufalí energetici bojují se stabilitou sítí.

A v tu chvíli přijdou na pomoc dotované elektromobily povinně připojené na domácí nabíječky, ze kterých si energetici vysosnou kapacitu uloženou v bateriích a zachrání nás před blackoutem. A uživatel? Ten si s nabitím počká na sluníčko.

Zatím je to budoucnost, ale vozy s funkcionalitou V2G (Vehicle To Grid) se už testují a budou to mít časem povinně všechny. Když už máme mít tu elektřinu pouze z OZE.....
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C2


WWW
« Odpověď #15 kdy: 06.03.2025, 17:27 »

To :  Odpověď #11
Oxid uhličitý CO2 je plyn zcela nezbytný pro život ...

Není to k tématu a je to naprostá snůška blábolů.
Ano, před pár sty miliony let tu byl daleko vyšší obsah CO2, ale tuším, že byste v tom žít nechtěl. Palmy rostly i v Grónsku.
To, že vymřou rostliny, když přestaneme produkovat CO2 je nějaká legrace, ne? Nevymřely před náma, nevymřou ani po nás.
Naprosté nepochopení skleníkového efektu na stabilitu globálního počasí.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C2
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 06.03.2025, 18:09 »

A preto dostal Timmermans 2,6 mld Eur na lobing za green deal. CO2 je v atmosfére v koncentrácii 0,04% . Pokles na 0,02 znamená zastavenie fotosyntézy.  Nárast, znamená aj nárast koncentrácie O2 v atmosfére, viac fytoplanktónu ,  viac O2. Nestalo sa a nestúpla ani koncentrácia CO2.

Elektroautá, ak sa rozvinú budú mať tú výrobňu CO2 inde. Česko má necelých 30% produkcie el. energie z jadra a 70 % z uhlia. Nemci nemajú jadro vôbec a spaľujú uhlie. Z tých 0,04% vyprodukuje ľudstvo 8%,  zvyšok je prírodného pôvodu.
   V prepočte na obyvateľa má najvyššiu emisiu CO2 paradoxne Katar37t/obyvateľa ,  SAE 23, Kuvajt 22, Bahrajn 25, Luxembursko 12, USA 14, Česko 8,7, Slovensko 5,7t. No a samozrejme štatistiky sú málo pravdivé, lebo TESLA má emisie 0g/km ,  lebo sa tvoria inde a Lambo 389g na km, tých sa ale vyrobí, čo by stolár napočítal na troch zvyšných prstoch pravej ruky.
   Z tých 0,04% doprava prispeje 12% a priemysel zvyškom . Ale ideme riešiť auto dopravu a nie uhoľné elektrárne a spaľovanie mazutu tankermi.

 BTW
Skleníkové plyny sú tiež vodná para, metán a ozón. CO2 vlastne aj spôsobilo dostatok uhľovodíkových a fosílnych palív používaných dnes
BTW2 EU to naozaj zachráni, WW už odstavuje výrobu a kováč a hrnčiar v skanzene zvanom EU naozaj nebude produkovať CO2

A nezabudnime na Malú dobu ľadovú 1650-1896  ( prvé príznaky od +-1250)
Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 06.03.2025, 18:19 »

Hlavní chybou je, že to není o technologii, ale o ideologii.
Princip je podobný, jako když sociopat Kramer sepsal Kladivo, shodou okolností vydané ve Štrasburku, stějně jako fit for 55, ujaly se toho dvě skupiny. První na tom chtěla vytřískat kapitál, dříve upalovánim majitelů zájmových objektů, v současnosti byznysem s povolenkami a dotacemi na oze.
Druhá skupina silně věřících to zaslepeně podporuje, protože vira je silnější než logika a mocnější než fyzika. Navíc k nekritické zaslepenosti vírou netřeba vyšší inteligence, ani kritické myšlení, stačí přijmout jednoduché, snadno zapamatovateln é teze od svých guru a radovat se z pocitu sounáležitosti s tou lepší části populace.
A protože ideologie je mocná jako její stvořitel, bude vzkvétat dokud se nenajde dostatek odpůrců, pak to končí převratem,  nebo dojde k vyčerpání zdrojů, které zajišťují výnosy pro stvořitele a navázané jedince a je třeba rychle sanovat škody, urvat ještě co se dá a rychle zapomenout.
Elektromobil určitě své využití má, ale kvůli ceně je drahý pro kupujícího a prodělečný pro automobilky. Ano, tesla vydělává, ale ne na autech, ale na povolenkách. To, že sebere stát peníze občanům a dotuje elektromobil podnikům a úřadům, nebo jako Norsko zdání spalovák tak, že je dražší než elektro, to jsou jasné známky tlačení ideologie a křivení trhu na účet společnosti.  
A o klimatu a hře s čísly, aby na papíře vznikla apokalypsa, toho bylo sepsáno dost. Klima  se měnilo, mění a měnit bude. I dinosauři si mysleli, že jsou pány světa a jak dopadli, není důvod, aby se jednou podobně příroda nezbavila i lidstva a nezačala od začátku.  
Přírodní a fyzikální zákony jsou naštěstí mocnější, než jakákoli ideologie.
Zaznamenáno
Stran: [1] 2 3 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.062 sekund, 22 dotazů.