Souhlasím, že bych čerpadlo měl také rád "pod chráničem", ale bohužel jsem nebyl schopen najít elektrikáře, který by toto vyřešil.
S tím nasazením chrániče typu B jsem si toho vědom - mám střídač Solax X3 hybrid G4 se zapojenou EPS. V manuálu se právě píše, že střídač obsahuje integrovaný chránič proti unikající DC složce proudu. Upozornil jsem na to i revizáka, který mimo jiné reviduje montáže FVE, ale nějak poměrně složitě mi vysvětloval, proč tam chrániče typu B stejně být musí. Detailní zdůvodnění si bohužel nepamatuji, nějak to souviselo s tím EPS/ostrovním provozem.
Ohledně nevhodnosti umístění frekvenčního měniče ve zhlaví vrtu, jsem si toho vědom. Bohužel jsem při stavbě domu podcenil chráničky/rezervní kabely/možnosti rozšíření do budoucna, a v současné době by vytažení extra kabelu z domu na zahradu bylo asi dost složité. Proto jsem se rozhodl mít frekvenční měnič ve zhlaví vrtu.
Situace je taková, že z hlavního domovního rozvaděče jde kabel 5x2,5 cca 15 m do zhlaví vrtu, kde je podružný rozvaděč. Z podružného rozvaděče jde kabel cca 1m do frekvenčního měniče a z něho pak jde kabel rovnou do čerpadla ve vrtu, který je 70 m. Čerpadlo je v hloubce cca 65 m. Čerpadlo má napájení 3x230 V, frekvenční měnič je 1x230 V vstup/3x230 V výstup.
S frekvenčním měničem se to má tak, že původně použitý (vyplavený) se již nedá sehnat, takže aktuálně jsem zakoupil a plánuji namontovat tento:
https://www.e-cerpadla.cz/ridici-jednotka-pumpa-e-line-drive-04-075--22-kw-1-x-230-v3-x-230-v-d-9725.html...v manuálu jsem se dočetl, že pokud je kabel k čerpadlu delší než 50 m, je doporučena instalace filtru. Nedokáži zhodnotit, jak moc akutní to je nebo není problém. Moc se nedokáži zorientovat v nabídce filtrů a zjistit, který by byl vhodný. Zároveň se mi tím pádem zdá, že zde filtr asi součástí není.