Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jaký vliv může mít proud kompresoru na jeho hluk?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jaký vliv může mít proud kompresoru na jeho hluk?  (Přečteno 5531 krát)
Jan P
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« kdy: 08.01.2023, 15:13 »

Řeším problém s TČ (stoupající hluk kompresoru při delším provozu) a zkoušel jsem změřit proud kompresoru.
Má 3 svorky - R, S, C. Na kontakt R je přivedeno N, na C je přivedeno L  (oboje přes stykač, jen to on-off TČ).  Z N na stykačem jde ještě vodič na kondenzátor 50mikro (změřená kapacita je také 50mikro) a z něho na svorku S.

Proudy na R,C jsou stejné, 8-8,2A ,   přesně podle manuálu
Proud na S je 5,9A, je to normální hodnota? Zdá se mi to zvláštní.



(Moderátor: Původní nesmysl zněl: "Je proud u kompresoru tep. čerpadla v pořádku?".)


* kompresor.JPG (23.97 KB, 196x482 - prohlédnuto 328 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Deductio
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline


__09.02__ 31.01.2023


« Odpověď #1 kdy: 08.01.2023, 23:26 »

Pro kondenzátor 50uF:

230/((1/(2x3x50x0,00005))-(230/8,2))=6A
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Blažej
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 09.01.2023, 19:02 »

Pro kondenzátor 50uF:

230/((1/(2x3x50x0,00005))-(230/8,2))=6A

Co to je za výpočet? Levá část výpočtu má jednotku A (napětí/reaktance) pravá část má jednotku Ohm (napětí/proud). Nelze je jen tak mezi sebou odečítat a navíc to jsou fázory, tedy komplexní čísla.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Hruda
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #3 kdy: 09.01.2023, 19:37 »

Co to je za výpočet?
Netřeba se jím zabývat, to je jen takový místní folklór...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize E2/A, montáže, projekty, alarmy...
Smluvní partner společnosti EG.D
Znalec v oboru ELEKTROTECHNIK A: rozvody a instalace, spotřebiče, hromosvody a ochrana proti přepětí, revize el. zařízení a hromosvodů. ELEKTRONIKA: zabezpečovací systémy, spotřební elektronika
Jih ČR
www.elektro-hruda.cz
Mařík Pavel
Ferda Mravenec, práce všeho druhu ;0)
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 09.01.2023, 21:32 »

Zkuste se na to podívat z jiného úhlu. Kompresor se spíná stykačem, tedy buď je to starší model, nebo novější výrobek od soudruhů z Číny ze sorty levný stroj.
Je potřeba si zjistit parametry kompresoru a poté něco řešit dál měřením.
Pokud kompresor hlučí, řekl bych, že se připravuje na odchod. Důvodem nemusí být jen vada kompresoru, ale málo oleje nebo chladiva.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
555
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 10.01.2023, 02:35 »

Řeším problém s TČ (stoupající hluk kompresoru při delším provozu) a zkoušel jsem změřit proud kompresoru.
A změřil jste teploty na některých částech okruhu s chladivem?
Ta hlučnost může být způsobena taky tím že se při delším provozu chladivo více ohřeje(ale ještě né dost na to, aby to byl havarijní stav) a tím je zvýšena zátěž kompresoru.
Samozřejmě že důvodem může být i již zmíněné
Pokud kompresor hlučí, řekl bych, že se připravuje na odchod. Důvodem nemusí být jen vada kompresoru, ale málo oleje nebo chladiva.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan P
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 10.01.2023, 17:06 »

Mařík Pavel: je to starší kousek spínaný stykačem. chladivo je kontrolované, olej nevím jak by šel ověřit. hledal jsem údaje o kompresu a našel pouze příkon a proudy - ty jsem tady uvedl a sedí to s papírem. ostatní hodnoty tam pro mne měřitelné nejsou.

555: teploty mohu změřit, ale nevím, s čím je porovnat. předpokládám teplotu chladiva vůči teplotě vody?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
555
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 12.01.2023, 03:15 »


předpokládám teplotu chladiva vůči teplotě vody?

Ne jde o zjištění jestli není překročena provozní teplota kompresoru
(takže tichý chod-teplota  další údaj hlučný chod-teplota ) kompresor má nějaké doporučené teploty od výrobce(přečerpávaného média a kompresoru samotného) právě kvůli tomu, aby se vhodně mazal, pro srovnání doporučená provozní teplota třeba motoru automobilu je stejný případ protože přehřátý motor auta taky není vhodný stav.
Tč mají dle konstrukce kompresoru i patřičnou citlivost na špatné mazání,záleží také jaké mazivo je užito a jak dalece dobře se snáší s chladivem > rozdíly v tom jak dalece je unášen olej celou soustavou a tím i promazávání celého kompresoru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan P
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 14.01.2023, 17:42 »

Ne jde o zjištění jestli není překročena provozní teplota kompresoru
(takže tichý chod-teplota  další údaj hlučný chod-teplota ) kompresor má nějaké doporučené teploty od výrobce(přečerpávaného média a kompresoru samotného) právě kvůli tomu, aby se vhodně mazal, pro srovnání doporučená provozní teplota třeba motoru automobilu je stejný případ protože přehřátý motor auta taky není vhodný stav.
Tč mají dle konstrukce kompresoru i patřičnou citlivost na špatné mazání,záleží také jaké mazivo je užito a jak dalece dobře se snáší s chladivem > rozdíly v tom jak dalece je unášen olej celou soustavou a tím i promazávání celého kompresoru.


Dnes jsem to vyzkoušel - během 60minut (před měřením běželo TČ cca. 10minut) vylezla voda z 33st na 47st, tlak za kompresorem z 27,3bar na 32,5bar. Nejvyšší teplota pláště kompresoru byla 99st nahoře, 92st dole. Hluk stejný po celou dobu. Teplota okolí 7st
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Liskar
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 14.01.2023, 17:56 »

tlak za kompresorem z 27,3bar na 32,5bar.
Jaké chladivo používá to tepelné čerpadlo?
Na běžně používaná chladiva se mi ten tlak jeví příliš vysoký.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan P
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 14.01.2023, 17:58 »

410A
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr Liskar
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 14.01.2023, 18:33 »

410A
R410A má kondenzační teplotu při 27,3 bar nějakých 45°C, při těch 32,5 bar je to něco nad 52°C.
Vy jste měl při doběhu teplotu vody při doběhu o pár stupňů nižší. Ano, něco se "ztratí" na kondenzátoru na prostupu chladivo-voda, ale nemělo by to být tolik.
Máte-li možnost za chodu možnost změřit teploty na vstupech a výstupech výměníku, napovědělo by to víc.  Je možné, že deskový výměník z nějakého důvodu nestíhá teplo předat.

Druhou věc, kterou zkontrolujte, je teplota a tlak par chladiva vstupujících do kompresoru.  Nízká teplota signalizuje problém na výparníku, nízký tlak také, navíc to může signalizovat nedostatek chladiva v okruhu.
Obojí má jeden nepříjemný důsledek, a to ten, že kompresor není ochlazován, což se kromě vysoké teploty na plášti kompresoru projeví též zvýšenou hlučností.

Asi by bylo dobré si pozvat chlaďaře...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan P
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 14.01.2023, 18:44 »

R410A má kondenzační teplotu při 27,3 bar nějakých 45°C, při těch 32,5 bar je to něco nad 52°C.
Vy jste měl při doběhu teplotu vody při doběhu o pár stupňů nižší. Ano, něco se "ztratí" na kondenzátoru na prostupu chladivo-voda, ale nemělo by to být tolik.
Máte-li možnost za chodu možnost změřit teploty na vstupech a výstupech výměníku, napovědělo by to víc.  Je možné, že deskový výměník z nějakého důvodu nestíhá teplo předat.

Druhou věc, kterou zkontrolujte, je teplota a tlak par chladiva vstupujících do kompresoru.  Nízká teplota signalizuje problém na výparníku, nízký tlak také, navíc to může signalizovat nedostatek chladiva v okruhu.
Obojí má jeden nepříjemný důsledek, a to ten, že kompresor není ochlazován, což se kromě vysoké teploty na plášti kompresoru projeví též zvýšenou hlučností.

Asi by bylo dobré si pozvat chlaďaře...



Měřil jsem tohle
https://photos.app.goo.gl/uwz9Z7XV5874tQuj6

Ale pokud myslíte teplotu na části s chladivem, půjčím si na to teploměr a změřím.
Chladivo bylo odsáté a naplněné zpět podle štítku.
Zřejmě to ale bude chtít chlaďaře.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Mařík Pavel
Ferda Mravenec, práce všeho druhu ;0)
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 17.01.2023, 23:04 »

Pane Jane P, to mi nějak neštimuje, Vy jste si sám odsál chladivo a doplnil zpět? A nejste chlaďař? Soudě podle závěru, že si pozvete chlaďaře. Pak nezbývá, než obdivovat, jaké máte vybavení a přístup k chladivu, když nejste certifikovaná osoba. Buď nám "čůráte na nohy" a jste chlaďař řešící problém, nebo postava z Prodané nevěsty.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan P
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 19.01.2023, 08:35 »

Mařík Pavel: Nejsem si vědom toho, že bych tady někde psal, že jsem chladivo odsával a plnil sám.
Ale pokud je to pro vás důležité, tak povolení na Fplyny od MZP mám, jen s tím nepracuji, takže nemám detailní znalosti ohledně pochodů uvnitř.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan P
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 23.01.2023, 20:57 »

Prosím ještě jednu věc - vysvětlete mi prosím, jak je možné, že naměřené proudy v prvním příspěvku, jsou takové, jaké jsou uvedené?

Chápu, že na L naměřím cca. 8A, co mne učili, tak proud je v obvodu stejný všude, tudíž na N také 8A. Doposud ok. Ale jak může být na vodiči od kondenzátoru dalších cca. 6A?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Údržbář
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 24.01.2023, 15:46 »

Opravdu jste na N vodiči (svorka C) naměřil stejný proud jako na svorce R?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Údržbář
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 24.01.2023, 15:55 »

Nečekejte ale, že proud N vodičem bude součet proudů 8,2A + 5,9A.
Proud přes kondenzátor je vůči napětí posunut o 90 stupňů (sčítá se to vektorově).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?
 Jak se dopídit, že 3f motor spálil zákazník?
 Proč asi vypadává jistič při zastavení motoru?
 Tlakový spínač funguje, proč se nerozjede motor?
 Proč motor při spouštění do Y hučí a při přepnuti do D se rozběhne?
 Jaký zvolit postup při identifikaci poruchy neznámého zařízení?
 Jak stanovit otáčky elektromotoru MEZ když nejsou na štítku uvedeny??
 Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?
 Co může být příčinou trvale nízkých otáček 3F motoru?
 Kdo dodavatelsky vyhodnocuje kvalitu AC motoru?
 Může se nový elektromotor zadrhávat při ručním otáčení?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Stále řešíte časté chyby motorů?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Jak odstranit cinkání v asynchronním elektromotoru?
 Může nižší kapacita způsobovat problémy s během oběhového čerpadla?
 Co se u motoru označovalo za "kollektor"?
 Jak zjistit mezizávitový zkrat na jedné cívce asynchronního motoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.049 sekund, 23 dotazů.