Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Opravy a servis, údržba , rekonstrukce
| | |-+  Jak odstranit cinkání v asynchronním elektromotoru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak odstranit cinkání v asynchronním elektromotoru?  (Přečteno 2004 krát)
Richard Šimík
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« kdy: 21.11.2022, 18:56 »

V asynchronním elektromotoru Siemens 22kW 950 ot/m používaném jako generátor něco jemně nepravidelně neustále kovově cinká (jako kdyby tam poskakovala malá kovová podložka).

Odborná firma vyměnila obě ložiska a prohlédla vnitřek - nic podezřelého nenalezeno. Ve svorkovnici také nic podezřelého, vše dotaženo. Nic se neobvykle nezahřívá.

Máte někdo zkušenost, čím by to mohlo být ? jelikož cinkání pokračuje...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #1 kdy: 22.11.2022, 00:25 »

Na vině může být volná kovová vrtule ventilátoru.

Ale také je nutné si uvědomit, že jde o soustrojí a zvuky se mohou generovat jinde, mohou  jít po hřídeli, spojce, řemenu či motorovém  loži a některá část motoru pracuje jen jako reproduktor.


Odborná firma vyměnila obě ložiska a prohlédla vnitřek - nic podezřelého nenalezeno.
Odborná firma by měřila na sestaveném soustrojí, připojila by osciloskop, nebo aparaturu na snímání chvění a snímač otáček a koukla by se, jestli cinknutí je v jedné otáčce nahodilé, nebo jen v jednom místě otáčky, nebo cinknutí přichází stále ve stejném převodovém poměru k otáčení motoru.

U pravidelně generovaných cinknutí (nebo vynechávaných pravidelných) se dá jít cíleně například po peru v drážce, kuličce/válečku věnečku, spojce, atd. U nepravidelných se zase zaměříte třeba na plný lapač písku a na turbínu protékající kamínky, nesouosost motorgenerátor u a turbíny, občas se protáčející či pootáčející se celé ložisko v domečku atd.


Pro rychlou orientaci může i dobře posloužit apka sound analyzer, osciloskop apod. na mobilním telefonu. Telefon kontaktně přiožíte k motoru, a z mikrofonu nahrajete základní hučení 50Hz nebo vibrace otáček a záchyty cinknutí. Zobrazené průběhy mohou zušenému oku hodně prozradit. Bude hodně záležet, na jaké místo telefon přiložíte.


Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #2 kdy: 22.11.2022, 09:47 »

Nejdříve k tzv. "opravě odbornou firmou". Pokud neprovedli žádná speciální měření ohledně vibrací, pak celá výměna ložisek apod. byla zbytečná práce a jen vyhazování peněz. Pokud někde něco tzv. rachotí, cinká apod. je nezbytně nutné provést speciální odborné měření vibrací přímo na místě. K tomu mají některé firmy i odpovídající měřící vybavení a specialisty na tato měření. Jinak jsou i pouze specialisté na měření vibrací přímo u zákazníků. Tímto měřením lze skoro na 100% přesně zjistiit původ rachotu, cinkání ale i vibrací apod. A lze i navrhnout možnosti odstranění nerbo opravy nebo nápravy. Ale jen nějaká výměna ložisek bez zjištění příčiny je jen zbytečná práce a vyhazování peněz. A navíc i odstavení provozu po dobu opravy.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #3 kdy: 22.11.2022, 09:54 »

Ještě doplnění. Nejpřesnějších výsledků při měření vibrací se zajistí tzv. FFT analýzou. To je zase o stupeň vyšší snímání vibrací a následně vyhodnocení nasnímaných hodnot. Zkušený technik dovede pomocí FFT analýzy zjistit dokonce i množství mazacího tuku v ložiskách. A dokonce lze tímto měřením i zjistit např. mezizávitývý zkrat, který zatím není možné zjisitti jinak. A největší výhoda těchot měření a diagnostiky je to, že všechna měření se provádí přímo za chodu bez odstavení v provozu, bez demontáže, berz přerušení provozu. Někdy je jen potřeba dodržet urřité podmínky jako např. po dobu měření pokud možno stabilizovat otáčky, přístup k hřídeli apod. Ale to jsou opravdu jen maličkosti proto nesporným výhodám které tato diagnostika poskytuje.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Milan Jakeš
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 22.11.2022, 09:57 »

Existuje i speciální a jednoduchý stetoskop na lokalizaci podobných zdrojů problémů (např. Hazet 2151). Měl by vám pomoci najít místo na motoru, kde je cinkavý zvuk nejsilnější.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Richard Šimík
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 22.11.2022, 17:12 »

Tak jsem to celé prolezl a zvuk je nejsilnější v přední (u hřídele) spodní části motoru.
Ještě bych dodal, že motor běží jako generátor už 5 let a tak byla výměna ložisek více jak vhodná - dle výrobce jim skončila životnost...

Z mého pohledu jsou tyto možnosti:

1) do motoru něco (podložka apod.) spadlo při montáži - to by ale cvrdlikání bylo slyšet od začátku a ono přitom začalo cca před dvěma měsíci

2) něco se v motoru uvolnilo - jediné, co mě napadá, je vinutí v drážce statoru

3) nová SKF ložiska jsou vadná - moc pravděpodobné to není

4) slyším jiskření mezi závity ve drážce (je to možné ?)

Nahrál jsem zvuk, ať víme, o čem se bavíme...

* MVE cvrnkani v generatoru.mp3 (202.7 KB - staženo 83 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Richard Šimík
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 22.11.2022, 17:29 »

Ještě bych dodal, že na rotoru nebylo nic zvláštního kromě jemné rýhy cca uprostřed po celém obvodu. Žádný nežádoucí úlomek či předmět jsme však nenašli... otázka je, jestli to tam nebylo už z výroby a není to chybná cesta pro další zkoumání...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 22.11.2022, 20:05 »

Připomíná to vrtuli klepající o promáčklou mřížku. Zkuste si vzít 30 cm plastový trubky asi coulky a použít jako stetoskop.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Jakeš
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 22.11.2022, 21:05 »

Místo stetoskopu jsem už v nouzi použil i šroubovák  Úsměv.

Násada se dá do ucha a čepel se přiloží k předmětu. Ale tuto nouzovku bych zde určitě nezkoušel.

Skutečný průmyslový stetoskop prakticky zcela odstraní okolní hluky a krásně přemění všechny vibrace v daném místě na zvuk. Práce je s ním velmi pohodlná a nehrozí např. skalpování při nasátí vlasů do vrtule. Na detekci problémů v ložiskách je ideální, takže i pro majitele MVE by to měla být vcelku základní diagnostická pomůcka.

Za mne osobně je ten zvukový záznam docela slušný rachot, z toho bych já problém moc nevyposlouchal .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #9 kdy: 23.11.2022, 11:00 »

Ze zvuku nelzte jednoznačně říct co to je za zvuk. Bez přesné diagnostiky a FFT analýzy skutečně není možné zjistit závadu. Ale je tady ještě jedna velmi důležitá věc. Je dobré zjistit co tam "rachotí",  ale mnohem důležitější je zjistit příčinu proč k tomu došlo. A podstatné je následně odstranit tu příčinu nebo ji v maximální míře eliminovat. A ještě jedna malá poznámka. Který chytrák vám řekl, že po pár letech jsou ložiska za hranicí životnosti? To byl jistě nějaký "chytrý" prodejce. Vy snad např. měníte ložiska na autě každé 4 roky? Ložiska na autě vydrží celou životnost auta. Pokud jsou ložiska správně namontovaná a správně provozovaná, mají větší životnost jak celý zbytek motoru. A uvědomte si, že auto provozujete v létě kdy je horko, v zimě kdy mrzne, když prščí, na rovných silnicích i rozbytých cestách. A přesto ložiska drží!. Vemte si např. ložiska v kolech. Co ta snesou nárazů od výmolů apod. Mnoho uživatelů elektromotorů si ale vůbec neuvědomoje, že výrobce stanovil podmínky pro správný chod motoru. Mezi základní podmínky patří např. i správné ustavení elektromotoru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #10 kdy: 23.11.2022, 11:12 »

V praxi to ale téměř žádný provozovatel neudělá. Proč by měl přeci objednávat technika se speciální měřící technikou aby ustavil elektromotor. A u soustrojí, kde je použivám nějaký druh řemenu - klínový nebo plochý, tak tam ješět musí být i správné napnutí řemenu. A samozřejmě každá nepřesnost jak v uložení nebo napnutí řemenu se projeví na správném chodu a životnosti elektromotoru. Mnoho uživatelů elektromotorů si myslí, že gumový klínový řemen nerovnosti nějak srovná nebo spojka s gumovou nebo lastovou vložkou to také nějak srovná, ale opak je pravdou. Všechny nerovnosti, nesouosost má devastující vliv na životnost elektromotoru. No a aby toho nebylo dost, tak další samostatnou kapitolou o které by se dalo dlouze hoviřit je správné "mazání" ložisek. Zkoušeli jste se někdy podívat do nového krytého ložiska pod ty krytky? Byl tam viditelně nějaký mazací tuk? Nebyl! Viditelně ne a přersto to stačí na správný chod ložiska. Ale stále se najdou uživatelé, které při výměně ložsika nacpou plné ložisko tuku a domnívají se že to "stačí". Zase omyl. Ale to je opravdu na delší diskuse.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 23.11.2022, 15:58 »

Přemazání ložiska stylem "co se vejde" je poměrně častý nešvar. U strojů které běží dlouho v kuse to vadí nejvíc, dochází k nadměrnému zahřátí ložiska které s sebou nese rychlejší optřebení a tepelnou degradaci okolních zahřátých materiálů, zahřáté mazivo vyteče a chytá se na něj prach a to zas nijak neprospívá izolaci.
V elektrickém ručním nářadí je zase daleko větší problém použití nekvalitního maziva v převodovkách, protože výrobce šetří. Ale kuličková ložiska komutátorového motorku v takovém nářadí přežijí velmi dlouho, protože dříve odejde většinou něco jiného.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Richard Šimík
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 27.11.2022, 23:54 »

Životnost ložisek (u mého typu motoru zvlášť pro přední a zadní, jelikož jsou jiná) udává přímo Siemens a to jak v katalogu, tak ve specifikaci přímo mého typu.

Veškerý tuk z ložisek (modrý :-) byl "vyházený" vedle ložisek na kovových čelech. Mimochodem ložiska Noname made in Turkey a přední  u hřídele mělo nezvyklou vůli.

Usazení motoru provedeno na souosost pomocí laserového měřáku, napnutí plochého drážkovaného řemenu pomocí měřáku Sonic dle specifikace konstruktéra sestavy řemenic a řemene. Pro výměnu ložisek je firma vybavena indukční nahřívačkou s teplotním čidlem, různými stahováky a lisy atd. a hlavně to běžně u elektromotorů dělají. Nepřijde mi nic zanedbané...

Objednal jsem si jednoduchý stetoskop, který se může hodit, jak už tu bylo zmíněno. Ale kromě místa, kde bude zvuk nejvíce slyšet, tím asi víc nezjistím ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 28.11.2022, 11:11 »

Ta turecká ložiska jsou ta vyměněná? Pokud ano, tak je problém jasný.

 Já jsem se setkal s vadnými neznačkovými ložisky mnohokrát, nejzajímavější byla ložiska New Sun (čínská),  která měla vůle po dvou měsících provozu jak po mnoha létech. Když jsem na toto téma hovořil s odborníkem ze ZKL, tak mi říkal, že některá čínská ložiska jsou v okamžiku koupě perfektní, ale nevydrží provoz, protože nejsou vyrobena z ložiskové oceli.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #14 kdy: 28.11.2022, 11:40 »

Oánové, překvapujeme mě, jak dovedete skvěle hodnotit ložiska bez řádného vybavení a měření. Pokud ložisko nezměříte přímo za provozu a zahřáté na provozní teplotu, tak vlastně nezjistíte vůbec nic. Ložisko se dostane na správné míry - vůle až v okamžiku provozu a dosáhnutí na provozní teplotu. I proto jsou ložiska označena i doplňkovým označením např. velikostí vůlí apod. A podle druhu motoru a použití se musí osazovat ložiska. Velmi důležité je i uložení elektromotoru. Elektromotor musí být vyrovnán ve všech 3 osách a to velmi přesně. V dnešní době už výrobci motorů předepisují usazení provádět laserovým přístrojem k tomu určeným. A to platá pro motoru jak pro spojení přes spojku a i přes řemen. A u řemenu je pak ještě velmi důležýitá otázka správného napnutí řemenu. Ale jak usazení - ustavení tak i správné napnutí není možné provést bez speciální techniky a hlavně zkušeného analytika. Samotný přístroj bez zkušeného technika v tomto oboru a použitím správné metody není k ničemu. A to samé platí i pro určení závady "rachotícího" motoru. Závadu a hlavně příčinu může zjistit pouze zkušení technik. Jinak jsou to jen a jen nepodložené dohady.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Richard Šimík
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 28.11.2022, 12:31 »

Ta turecká ložiska jsou ta vyměněná? Pokud ano, tak je problém jasný.

 Já jsem se setkal s vadnými neznačkovými ložisky mnohokrát, nejzajímavější byla ložiska New Sun (čínská),   která měla vůle po dvou měsících provozu jak po mnoha létech. Když jsem na toto téma hovořil s odborníkem ze ZKL, tak mi říkal, že některá čínská ložiska jsou v okamžiku koupě perfektní, ale nevydrží provoz, protože nejsou vyrobena z ložiskové oceli.

Turecká ložiska bez označení výrobce tam byla od Siemensu. My tam dali SKF... zvuky to však neodstranilo, jsou stejné jako před výměnou.

Pozvat si specializovano u firmu na měření je sice hezké, ale otázkou je též, zda je to ekonomicky výhodné... Předpokládám, že takové měření může vyjít na 20 tisíc i více a potom je otázka, zda u motoru 22kW je taková cena pouze za nalezení problému (a to nemáme započítanou vlastní opravu!) vůbec únosná... motor samozřejmě už není v záruce.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Richard Šimík
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 28.11.2022, 12:35 »

Hlavním cílem tohoto tématu však byla otázka, čím by to mohlo být způsobené.
Pokud předpokládáme, že zvuk vychází opravdu z vnitřku motoru a není to přenos odjinud, co může kromě ložisek (a větráku) něco takového způsobovat? Může to nějak dělat vinutí? Je uvnitř něco dalšího, co by se mohlo uvolnit?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #17 kdy: 28.11.2022, 13:44 »

... Může to nějak dělat vinutí? ...
Nic není nemožné...

Uměl bych si představit, že se do přívodu dostane něco, co nebude mít 50Hz, ale něco s podstatně vyšší frekvencí a projeví se to jako nějaký zvuk. To by mohl odhalit analyzátor sítě
Z čeho a jak je motor napájen?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?
 Jak se dopídit, že 3f motor spálil zákazník?
 Proč asi vypadává jistič při zastavení motoru?
 Tlakový spínač funguje, proč se nerozjede motor?
 Proč motor při spouštění do Y hučí a při přepnuti do D se rozběhne?
 Jaký zvolit postup při identifikaci poruchy neznámého zařízení?
 Jak stanovit otáčky elektromotoru MEZ když nejsou na štítku uvedeny??
 Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?
 Co může být příčinou trvale nízkých otáček 3F motoru?
 Kdo dodavatelsky vyhodnocuje kvalitu AC motoru?
 Může se nový elektromotor zadrhávat při ručním otáčení?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Stále řešíte časté chyby motorů?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Může nižší kapacita způsobovat problémy s během oběhového čerpadla?

Aktuální slova (1)

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.047 sekund, 23 dotazů.