Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Hašení pod napětím. Elektromobily nám byl čert dlužen ...
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Hašení pod napětím. Elektromobily nám byl čert dlužen ...  (Přečteno 4792 krát)
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 29.08.2022, 08:02 »

Hašení pod napětím. Elektromobily nám byl čert dlužen ...
    Přestože montáž elektroinstala ce je něco jiného než hašení a dokonce naše činnost má požáru správným návrhem a instalací předcházet, přesto všechno bychom měli mít představu o hašení. A třeba i o hašení pod napětím. Co je to trojúhelník hoření? Není nad přednášku bývalého elektrikáře, dnes hasiče, který objasňuje některé skryté neznámé v případě požárů. Tušíte třeba, kde je dnes povolený halonový způsob hašení? Ekologicky nepřijatelný přístroj má stále svá vybraná místa. Poslechněte si tuto přednášku, dozvíte se třeba i to, co když použijete nevhodné hasivo! ... evidentně lektor hasičů není uživatel elektromobilu a s největší pravděpodobnos tí z ryze pracovních zkušeností ani nebude.
   

    Související ...
    ... článek k tomuto diskusnímu vláknu zde!
    ... zdroj s podrobnostmi videoklipu zde!



   
Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
Hašení pod napětím. Elektromobily nám byl čert dlužen ...
   
Zaznamenáno
Jan Yossarian
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 30.08.2022, 07:33 »

Hasič dobrej. Jen by mě zajímalo kolik u nás už hořelo elektromobilů.
Zaznamenáno

Marketing ti kreslí svou mapu ke štěstí na celý život, ale co když chceš jít vlastní cestou?
Petr Liskar
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 30.08.2022, 09:26 »

Hasič dobrej. Jen by mě zajímalo kolik u nás už hořelo elektromobilů.
Dva.
Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #3 kdy: 30.08.2022, 09:41 »

Páni kolegové, kdo z vás má vůbec nějaké povědomí, o hašení elektrického zařízení pod napětím?
Asi málo kdo. Úsměv
Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 30.08.2022, 17:35 »

Právě dnes ráno způsobila elektrokoloběž ka požár bytu v Praze - Hrdlořezích. Dva zranění, zničený byt.

Před asi 14 dny shořela také elektrokoloběž ka v Dobrušce na parkovišti. Naštěstí bez dalších škod, ovšem jen kvůli tomu, že ji spediční firma nestihla vyzvednout.



Výborná budoucnost s elektroauty a podobnými vehikly.

                                   dabel

Takže nezbývá než s hasičem souhlasit.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 30.08.2022, 18:04 »

Hasiči s nn pod napětím nemají problém, ovšem ne každá dobrovolná jednotka má proudnici pro hašení pod napětím, nebo sněhurku.
Problém s hašením elektrovehiklů spočívá ani ne tak v napětí baterie, jako ve vlastnostech lithia.
Zaznamenáno
555
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 31.08.2022, 01:12 »

Souhlasím jak s
 
Právě dnes ráno způsobila elektrokoloběž ka požár bytu v Praze - Hrdlořezích. Dva zranění, zničený byt.

Před asi 14 dny shořela také elektrokoloběž ka v Dobrušce na parkovišti. Naštěstí bez dalších škod, ovšem jen kvůli tomu, že ji spediční firma nestihla vyzvednout.



Výborná budoucnost s elektroauty a podobnými vehikly.

                                   dabel

Takže nezbývá než s hasičem souhlasit.
tak s
Hasiči s nn pod napětím nemají problém, ovšem ne každá dobrovolná jednotka má proudnici pro hašení pod napětím, nebo sněhurku.
Problém s hašením elektrovehiklů spočívá ani ne tak v napětí baterie, jako ve vlastnostech lithia.

problémem jsou i tzv Powerbanky.
Již jsem zaznamenal (byla mi i ukázáná fotodokumentac e) shořelé a i jakou paseku to udělalo.Hněv
Problémem asi bude v mnoha případech kvalita článků u těch různých "elektrovehiklů" a jiných věcí vybavených takovýmito články. 
Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #7 kdy: 31.08.2022, 06:40 »

Tak zahoďte své mobily pánové, ať je náš svět bezpečnější. Protože vzplanutí mobilních telefonů je poměrně velmi časté. Mnohem častější než vzplanutí eaut, koloběžek a podobně.  Jistě to bude dáno i jejich množstvím a kvalitou CHINA baterií. A kolik z vás má telefon hned vedle své postele?
Nová technologie sebou prostě přináší nejen nové možnosti, ale i nová rizika. Je tedy zapotřebí pracovat nejen na rozvoji nových technologií, ale paralelně s tím i na minimalizaci všech možných rizik. Jsem přesvědčen že se tak postupně i děje. Navíc vám to to nikdo k domu nenutí. Ani eauto, ani ekoloběžku.  Mrknutí

Také hasiči se prostě musí s novým rizikem seznámit a připravit se na to. To že na to budou nadávat, ničemu nepomůže. Ze zkušenosti a praxe vím, že existují mnohá omezení a potřebné úpravy, aby jste dostali povelní k nabíjecí stanici v podzemní parkovišti. TO souvisí právě s požadavky hasičů. To, že něco podobného se netýká i RD a podobně, je pouze legislativní problém a klasický pocit lidí, že jim se to prostě stát nemůže. Případně strach "zelených" že by se neprodávalo tolik eaut, nebo křik občanů, že pravidla "pro bydlení" jsou zásahem do jejich svobod.  Mrknutí

Mám na to prostě trochu jiný názor. Což neznamená popírání rizik, jen jiný přístup k jejich řešení, než kterým je populistický zákaz

Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 31.08.2022, 08:16 »

Nepropadám panice, vyfouklý aku v mobilu mám zasebou, čínskou náhražku aku do N E55, problém je pouze v kvalitě článků, která u lowcost zařízení není vysoká a u elektrovozejků je jich zas tolik, že to zvyšuje riziko vadného kusu. Zahoření po nehodě je něco jiného a krom komplikovaného hašení, odhaduji pravděpodobnos t vznícení po nehodě obdobnou, jak u konvenčního auta.
Ale jsem zvědav na další vývoj, protože slavná zbytečná EK se nechala slyšet, že lithium je fujky jako olovo a vymýšlí co s tím, ale pravděpodobně čekají na odpustek od automotive, kterou do toho uvrtali.
Zaznamenáno
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 31.08.2022, 10:42 »

Ty baterie budou problém v čase.
Nyní je velký boom v RD FVE a v kombinaci s bateriemi je to jen otázka času. Je to ohnivé podhoubí.
Drtivá většina firem, které toto dodávají ani netuší nějaké riziko. Shrábnou peníze a jsou v prachu.
Mám na mysli to, že nikdo zatím nijak neřeší, že by tyto baterie měly být umístěny např. v samostatném požárním úseku, ideálně venku z místnosti, apod... Alespoň se nad tím zamyslet.
Trh po Česku znamená, trhni na čem můžeš. Toto se děje plošně a legislativa k tomu kulhá.
Znám případ vyhořelých baterií pro FVE umístěných v dílně cca 10x10m. Naštěstí to byl malý prostor, kde nebylo dost vzduchu na hoření a došlo pouze ke žhnutí a malému ohýnku. I tak, byla celá dílna na GO.
Zaznamenáno

Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 31.08.2022, 13:56 »

Tak zahoďte své mobily pánové, ať je náš svět bezpečnější. Protože vzplanutí mobilních telefonů je poměrně velmi časté. Mnohem častější než vzplanutí eaut, koloběžek a podobně.

Mobilů je podstatně víc takže větší počet událostí je snadno pochopitelný. Je ale dost výrazný rozdíl, zda bouchne a zahoří baterka v mobilu ve které je 15 gramů Lithia a 3-4 Wh energie nebo baterka v auťáku kde je 50 kilo lithia a 60kWh...

Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #11 kdy: 31.08.2022, 18:20 »

Mobilů je podstatně víc takže větší počet událostí je snadno pochopitelný. Je ale dost výrazný rozdíl, zda bouchne a zahoří baterka v mobilu ve které je 15 gramů Lithia a 3-4 Wh energie nebo baterka v auťáku kde je 50 kilo lithia a 60kWh...

Ale to já přece nikdo nepopřel. Jen mi to připomíná dobu, kdy před autem musel běhat chlap s praporkem a všichni si mysleli, že koně nelze nahradit. První auta také nebrzdila dobře, měla málo síly a neměla benzínku na každých pár kilometrech. Dnes e podobným způsobem občas hledí na eauta. To je všechno co jsem tím chtěl říct.
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 31.08.2022, 19:00 »

Když ono to s tím přirovnáním ke kobyle tak trochu kulhá. Koukněte na vývoj elektomobilů, který se po marných pokusech zastavil díky kočáru pana Benze. Během následujících dvaceti let zaznamenaly obrovský rozvoj jak motory, tak auta.
Bylo to díky poptávce na trhu.
V současnosti, kdy se sériově vyrábí elektromobily téměř 30 let, se podařilo díky využití lepších baterií a zavedení WLTP zvýšit dojezd o závratných 200 km na 400, pokud použiji hodnotu výrobků přidružené výroby VW v Bolce.
Vývoj netlačí trh, ale stagnuje, protože stav, který tu 20 let je, naprosto postačuje k tvorbě automobilkami dotovaných verků, za účelem vylepšení flotilových emisí, či získání obchodovatelný ch emisních povolenek, jako to dělá Musk.
Jediným hybatelem trhu jsou pak dotace na nákup, získané z daní na spalovací motory (severské země),  kdy pak EV vychází levněji, nebo z výpalného pro chudé, kteří platí daň za to, že nemají nové auto (peníze z ekodaně, se používají na dotace na EV pro právnické osoby a státní organizace).
Spalovací motory byly před pár lety na konstrukčním vrcholu a tehdy zasáhla banda tupců z brusele, která začla klást šílené limity pro sifonový plyn, což vedlo k implementaci mnoha kurvítek, což mělo za následek snížení spolehlivosti a zvýšení spotřeby.
EV se rozšíří tehdy, vydá-li ÚV EU direktivu o eliminaci (již provozovaných) spalovacích motorů ať už přímo, nebo prostřednictví m vysokého zdanění PHM či vozidel podle emisí. Vybrané peníze poslouží k dotování nabíječek a podporu nákupu EV vybranými osobami.
Takže až budou jen elektromobily, prostý chudý plebs se vrátí k volským potahům, protože mu napřed znepříjemní ropáka daněmi, ze kterých vykrvácí. následně mu zakážou jeho provoz a protože na dotaci k zakoupení EV nebude mít nárok...
Oproti tomu krásnou ukázkou volného trhu tlačícího vývoj kupředu, jsou elektrokola, kde během posledních deseti let došlo k výraznému zlepšení dojezdu, kvality a hlavně cenové dostupnosti. Lid to žádá, protože mu to oproti kolu přináší benefity, což o elektromobilu ani po těch téměř 30. letech sériové výroby stále říct nelze.
A teď se podívejme na začátek, kam se posunuly spalováky za s20 let od vynalezení a první aplikace v samohybu.
Zaznamenáno
Peter Munka
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 31.08.2022, 19:15 »

Davam tomu tak par rokov, nez sa objavia vo vylukach z poistenia poziare elektro aut nabijanych pri rodinnom dome.
Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 31.08.2022, 22:00 »

Ceny MWh snad růst (nepřirozený/dotovaný) emobility zbrzdí.
Zaznamenáno
Zdeněk Friedrich
*
Offline Offline




« Odpověď #15 kdy: 31.08.2022, 22:43 »

Doufám. Mrknutí
Zaznamenáno
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 31.08.2022, 23:04 »

Davam tomu tak par rokov, nez sa objavia vo vylukach z poistenia poziare elektro aut nabijanych pri rodinnom dome.
no myslím že jeden čas některá pojišťovna v pojišťění nemovitosti použila formulace "požár následkem zkratu v elektroinstala ci" nabízí se výklad, že požár vzniklý zahořením elektronstalac e tím krytý být nemusí.
A pak je ještě další drobnost že pokud se píše o pevné elektroinstala ci, nemusí tím být myšleny spotřebiče zapojené do zásuvky.
Podobně je to s rozdílem mezi povodní a záplavou. Kreativitě a vymýšlení výluk se meze nekladou...
Zaznamenáno
555
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 01.09.2022, 02:02 »

Taky nejsem přesvědčen, že přirovnání s praporkem je přesné.
Jinak pokud se podívám na https://cs.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche tak elektromobil má již dost dlouhou historii a dnes je hlavně diskutován hlavně proto že se tváří ekologicky a že byl učiněn pokrok ohledně článků.

Pokud někdo má u postele mobil tak určitě ho má na nehořlavém podkladu(nebo třeba v krásném velkém popelníku) který omezí případné škody,ale trochu vážněji.
Rozhodně je špatně, když se při různých domácích úložištích považuje možnost toho, že to chytne za málo pravděpodonou. podivej (zde zmiňovaná dílna, v které mohlo být majitelem nahodou uskladněno cokoliv co mohlo nadělat díky přítomnosti  žhnoucích článků dost velkou paseku)

To jak některé firmy v tomhle působí jako prodejci s předraženými hrnci je smutná skutečnost.
Stejně jako deformace trhu některými EU direktivami, proto taky nejsem příznivcem " řešení, než kterým je populistický zákaz"

Ke všemu co může způsobit nějakou újmu se musí přistupovat s dostatečným respektem.
V opačném případě je to cesta kde nakonci může čekat nejen # ale i dabel
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Lze použít kabely CYKYLO pro vedení po dřevě?
 Jsou 12V halogeny bezpečné v dřevostavbách?
 Lze hasit el. zařízení vodním hasícím přístrojem?
 Musí být u starších bytových domů také požárně dělící konstrukce?
 Použili byste CYKYLo jako kabel se zaručenou funkčností při požáru?
 Co si myslíte o této ucpávce prostupu kabelů?
 Může být v garáži rodinného domku instalován přímotopný elektrokotel a HR?
 Jak mám napojit požární větrání v panelovém domě?
 Nemusí být průchody připojovacích kabelů pro svítidla opatřena ucpávkami?
 Podle kterých norem revidovat v prostoru v nebezpečí požáru?
 Může mi někdo poradit literaturu a způsob výběru požárních hlásičů?
 Jaká opatření se aplikují na obvody, které nesmí být ohroženy při požáru?
 Hořelo by v Bruselu, kdyby použili CYKY kabely?
 Četli jste již novou požární normu pro kabelové rozvody ČSN 73 0848?
 Musí se ukládat protipožární kabel v plechové liště?
 Je povinnost RT kontrolovat při revizi autonomní hlásič požáru?
 Jak řešit uložení kabelů pro požárně bezpečnostní zařízení?
 K praktickému provedení elektrického zařízení staveb
 Požární bezpečnost kabelových rozvodů
 Je možné uchycovat PBZ na nezkoušené konstrukce?
 Instalace v hořlavých podkladech a na nich
 O problematice elektrických instalací z hlediska požární prevence a bezpečnosti
 Musí být přenosný hasící přístroj u rozvaděče?
 SCHRACK: Přednáška o požární bezpečnosti staveb
 Kabelové rozvody z hlediska projektů požární bezpečnosti
 Ukázka zásahu hasičů z Vojkovic
 Jak instalovat a nevyhořet
 Jak vypadá protipožární jistič ?
 DEHN: Svodiče přepětí jako důležité protipožární opatření budov
 Požární bezpečnost staveb a instalací
 Požadavky "hasičů" na požární bezpečnost staveb z hlediska elektrických instalací
 LIVE:Nač byste se zeptali vyšetřovatele požárů? Ve čtvrtek v 8 večer bude šance!
 Máte představu jak se ohnou kabelové trasy při požáru?
 Chcete vyhořet? Žádný problém...
 Jak jistit přístroj na půdě proti požáru?
 Novinky v protipožárních systémech KOPOS 2014
 OBO: FireBox T krabice se zachováním funkčnosti
 Jak musí být omezeno nebezpečí šíření požáru a jeho následky?
 Jaké požárně odolné krabice používáte vy?
 Povinnosti právnických osob, podnikajících fyzických osob a fyzických osob ve vztahu k elektrickým zařízením
 V Praze se uskuteční seminář Protipožární ochrana budov a staveb
 Projektujete systémy tras od HL systému?
 Požární bezpečnost staveb a elektrické rozvody
 Vypne jistič dříve, než začne hořet?
 Problematika odpojování elektroinstalace bytů při požáru
 Vyšetřování příčin požárů #3
 Vyšetřování příčiny požáru #4
 Z čeho máte obavu abyste dodrželi správně v případě požární bezpečnosti?
 Jak moc jsou nebezpečné vadné kontakty?
 Jakého stupně hořlavosti jsou el. instalační krabice v umakartovém jádře bytu?
 Proč při odchodu z pracoviště vytáhněte varnou konvici ze zásuvky?
 HILTI: Protipožární kabelový disk CFS-D 25
 Je možné v rámci jednoho pož. úseku vést kabeláž, která není funkční při požáru?
 ARisk#14 Jaké jsou nejčastější prohřešky proti požární bezpečnosti?
 DEHN log#24: Bezdotykový indikátor vysokého napětí HSA 205
 FK-RACK M jako lokální hasící zařízení 19"
 HAGER point#7: Hlídač varné desky VHX200
 Ruční požární hlásič OP1
 Musím použít nehořlavé lůžko pro krabici s protipožární odolností C2?
 Jak zajistit požární bezpečnost napájecích zařízení antén a routeru na půdě?
 Krabice OBO FireBox, řada T
 Odborná studie zdůrazňuje rizika požárů způsobených závadou na elektroinstalaci
 Katalog Systémy protipožární ochrany BSS 2019-20
 Méně požárů kvůli poruchám v elektroinstalaci, díky 5SM6
 Co byste chtěli vysvětlit z oblasti požárně odolných konstrukcí?
 REVIEW: ARKYS a Požární novinky 2020
 Zařízení, které eliminuje vznik požáru od elektrických zařízení nebo rozvodů
 Základní pojmy požární odolnosti tras
 OBO: Protipožární systémy v katalogu BSS
 Umíte definovat prostupy stavebními konstrukcemi?
 Musí být provedeno samostatné odběrné místo pro požárně bezpečnostní zařízení?
 Jaké systémy se zachování funkčnosti lze u KOPOSu očekávat?
 Lze trasou pro zachování funkčnosti vést také běžnou elektroinstalaci?
 Lze mít v archivu doumentace zářivková svítidla bez krytu?
 Nemusí se PBZ (požárně bezpečnostní zař.) zprovoznit s nějakým "požehnáním"?
 Myslíte, že příčinou požáru objektu mohou být špatné jističe, které samy začaly přetížením hořet?
 Jak se vyrovnat s požárem, který jsem zavinil?
 Opravdu zapálila budovu závada na elektroinstalaci?
 Není tu někdo kdo revidoval Průmyslový palác co shořel?
 Může být porušený střední vodič příčinou požáru pračky?
 Je skutečně možné aby zkrat způsobil požár Průmyslového paláce?
 Jak může něco shořet závadou na elektroinstalaci s jističí a chrániči v pořádku?
 Co mohlo způsobit požár rozvaděče v trafostaici?
 Jsme z toho opravdu venku, když jsme Průmyslový palác nezapálili ?
 Který doporučíte požární hlásič pro umístění v neizolované střeše?
 Jak může prodlužovací kabel s přepěťovou ochranou způsobit požár?
 Ochrání 30mA chránič před požárem?
 Jaké jsou náležitosti protokolu o kontrole po požáru?
 Poradíte mi so správou k požiaru svietidla?
 Čím je dána hranice mezi nebezpečím požáru a výbuchu hořlavých prachů?
 Divíte se, že vznikají požáry?
 Nesprávně provedená elektroinstalace stojí za velkou částí požárů
 Je možné, aby hořela vana?
 Pročpak - Hoří má panenko?
 Mohlo být příčinou výbuchu a požáru vn rozvodny extrémní vedro?
 Jak snadno může vzniknout požár, ve starších instalacích?
 Právě hoří brněnské Mahenovo divadlo, víte kdy hořelo poprvé?
 Byl příčinou požáru v Rovni odpojený svod hromosvodu?
 Myslíte si, že principy vzniků požáru od roku 1950 stále platí stejně?
 Čtvrtina všech požárů v domech a bytech souvisí s elektrickou energií
 Systémy se zachováním funkčnosti při požáru KOPOS Kolín
 Krabice se zachováním funkčnosti SPELSBERG na 100%!
 Ruční požární hlásič OP1

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.071 sekund, 24 dotazů.