Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak byste provozovali transformátor s krytím IP00 při školní výuce?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Jak byste provozovali transformátor s krytím IP00 při školní výuce?  (Přečteno 1671 krát)
Zdeněk Pikhart
OSVČ - Tábor
*
Offline Offline



revizní technik-E2/A , elektromontáže


WWW
« kdy: 02.05.2022, 17:48 »

V příloze je foto autotransformá toru, který je využíván při školní výuce. Asi bych to chápal v laboratoři, kam mají přístup osoby znalé. Krytí přívodních svorek není prakticky žádné a při dotyku rukou na živé části mohou způsobit úraz.
Jak byste ho provozovali ve školní učebně?


* IMG_20220429_095055.jpg (587.59 KB, 4000x3000 - prohlédnuto 329 krát.)

* IMG_20220429_095037.jpg (538.62 KB, 4000x3000 - prohlédnuto 220 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

revize, montáže a opravy převážně v občanské výstavbě a průmyslových provozech
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 02.05.2022, 20:45 »

Já pamatuji, že býval na základních a středních školách skládací transformátor pro výuku fyziky, který měl různé cívky s různými počty závitů a průměrů vodičů a bylo možno ho používat i k transformaci síťového napětí. Vývody ze všech vinutí byly provedeny na přístrojové svorky a připojovaly se šňůrami s banánky, včetně té,  která se připojovala jako primární na síť - tehdá 220V.
Nikdy se nikomu nic nestalo, alespoň o tom nevím. Ovšem je pravda, že fyzikáři mívali učitelská školení pro práci s tímto vybavením a žákům se tyto pomůcky k dispozici nedávaly. Pokud vím, bylo to ve školách ještě v 90. létech, dále už informace nemám.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Michal Čeleda
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 03.05.2022, 08:09 »

Jj, taky jsme ho měli ve škole a taky se nikomu nic nestalo.

Napadá mě dát před něj další trafo 10:1 s tím, že nastavené/naměřené hodnoty jsou také 10:1. I když i 42Vst je tuším za hranicí bezpečného napětí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 03.05.2022, 08:49 »

Sekundár autotrafa je galvanicky spojen s napájecí sítí. Předřadit proudový chránič, Idn 10mA. Na svorkovnici doplnit dodatečný kryt na IP20.
Obsluha pouze prokazatelně proškoleným učitelem s §4.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 03.05.2022, 09:41 »

Napadá mě dát před něj další trafo 10:1 s tím, že nastavené/naměřené hodnoty jsou také 10:1. I když i 42Vst je tuším za hranicí bezpečného napětí.
Tipoval bych i podle fotky, že sestava mude sloužit k demonstracím a měření na elektrických pohonech a proto předřazení trafa 1:10 nevidím jako šťastné.
Co takhle povinné použití dielektrických rukavic?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Michal Čeleda
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 03.05.2022, 11:35 »

Souhlasím, trafo 10:1 by bylo jen pro prostou demonstraci funkce autotrafa
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdeněk Pikhart
OSVČ - Tábor
*
Offline Offline



revizní technik-E2/A , elektromontáže


WWW
« Odpověď #6 kdy: 03.05.2022, 19:08 »

Tipoval bych i podle fotky, že sestava mude sloužit k demonstracím a měření na elektrických pohonech a proto předřazení trafa 1:10 nevidím jako šťastné.
Co takhle povinné použití dielektrických rukavic?

Ano, jedná se i o pohony a traf se nechtějí vzdát.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

revize, montáže a opravy převážně v občanské výstavbě a průmyslových provozech
Petr Liskar
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 03.05.2022, 20:52 »

Ano, jedná se i o pohony a traf se nechtějí vzdát.
Provozovat to na izolované soustavě by nešlo?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 04.05.2022, 19:22 »

Sekundár autotrafa je galvanicky spojen s napájecí sítí. Předřadit proudový chránič, Idn 10mA. Na svorkovnici doplnit dodatečný kryt na IP20.
Obsluha pouze prokazatelně proškoleným učitelem s §4.

A vypracovat MPBP......pod to se lze podepsat
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 05.05.2022, 06:13 »

Provozovat to na izolované soustavě by nešlo?

Předřadit bezpečnostní oddělovací trafo 230/400 - 230V/400, by situaci zlepšilo oddělením od sítě, stále však zůstane problém s velikostí napětí a trafo bude rozměrné. Jediná možnost je upravit připojení a pokud mozno doplnit kryty tak aby nemohlo dojít k dotyku. Jako další problémové vidím na foto připojení pomocí banánků a omotání jednoznačně pracovních - fázových vodičů zelenožlutou izolační páskou, která by mohla někoho uvést v omyl, že vodiče jsou spojené s PE a tudíž bezpečné. Celkově je připojení diletantské, pájená nebo lisovaná očka na pracovních vodičích by měla být zaizolována smršťovací bužírkou černé barvy!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #10 kdy: 05.05.2022, 08:41 »

Obsluha pouze prokazatelně proškoleným učitelem s §4.

Pro učitele v laborkách stále platí §11 vyhl. 50/78. Jak to bude po 1. 7. 2022 není úplně jasné.

Laborky jsou (měly by být) vybaveny zvýšenou ochranou. Zařízením pro odpojení cvičné instalace (central stop),  chrániče ... To už je celkem dlouho.

Učitel po uvedení zařízení pod napětí nesmí opustit třídu. Pokud potřebuje třeba čůrat, vypíná se instalace.

Úplně odstínit žáky od částí pod napětím nelze, provádí se na nich měření. Některá měření se zase nesnesou s chráničem, takže musí být mimo něj. Pokud se provádí instalace rozvaděče, uvádí se pod napětí pro test správného zapojení. Zase u toho musí být učitel.

Provozovat instalaci v izolované soustavě nelze, právě z důvodu nemožnosti některých měření nebo zapojení. Chovanci si musí na TN soustavu zvyknout.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 05.05.2022, 08:55 »

Správně, zejména budoucí elektrikáři si musí zvyknout být opatrní a při práci myslet. A dodržovat zvyklost, že pokud pracuji na zařízení nn pod napětím, tak si jednu ruku strčím do... kapsy, tím mám zajištěno, že se nestanu spotřebičem. A nenosím prošoupané a propocené pantofle, ale řádnou pracovní obuv.  Jinak to kope.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 05.05.2022, 11:06 »

Pro učitele v laborkách stále platí §11 vyhl. 50/78. Jak to bude po 1. 7. 2022 není úplně jasné.
( edit. myslím, že se zase tak moc nezmění)
Laborky jsou (měly by být) vybaveny zvýšenou ochranou. Zařízením pro odpojení cvičné instalace (central stop),   chrániče ... To už je celkem dlouho.
( revize laboratoří je pro RT také náročná záležitost....)
Učitel po uvedení zařízení pod napětí nesmí opustit třídu. Pokud potřebuje třeba čůrat, vypíná se instalace.

Úplně odstínit žáky od částí pod napětím nelze, provádí se na nich měření. Některá měření se zase nesnesou s chráničem, takže musí být mimo něj. Pokud se provádí instalace rozvaděče, uvádí se pod napětí pro test správného zapojení. Zase u toho musí být učitel.

Provozovat instalaci v izolované soustavě nelze, právě z důvodu nemožnosti některých měření nebo zapojení. Chovanci si musí na TN soustavu zvyknout.

Dobře napsáno. Z hlediska BOZP zůstane vždy zbytkové riziko v laboratorních podmínkách. Proto je nutno vytvořit pravidla a musí se striktně dodržovat. Měl jsem občas problémy s rodiči, když jsem kluka vyhodil s naušnicemi, nebo s nějakou hovadinou v nose. Přitom se šlo opřít o ČSN 343100....

V době mého učení nám učitel schválně připravoval úlohy, kde občas něco bouchlo. Abychom si zvykali. Na motoru prohozené začátky a konce cívek, povolené pólové nástavce na DC motorech, a jiné poruchové stavy....na přepínačích YD, silové kontrolery pro DC motory, používání DC 500 V, AC 500, 120  V a občas i AC 380/220 V.  Ale u sítě TN nás více hlídali než u sítě IT.....

Připojovací vodiče svědčí o neprofesionáln ím přístupu. Podobně budou i směrnice pro učitele a "chovance". Obojí jde vyřešit, to je jak technicky tak administrativn ě.....

Role učitele v laboratořích pro Elektrická měření je náročná na zkušenosti i na organizaci práce.
Bylo pravidlem, že ve skupince byli jen 3 žáci s určenými funkcemi: zapojovatel, zapisovatel a kontrola. Pracoviště se dávalo pod napětí až po kontrole učitele.

Pro oživení.
Žáci nesměli používat kovové řetízky, prsteny ani ty okrašlující kovové prvky do uši nebo do nosu a jiných orgánů, také žádné mobily. A ve třídě maximálně 3. skupinky po třech. Pro některé náročné úlohy jen jedna skupinka. Ale to všechno jde zahrnout do MPBP pro laboratoř.
A učitel má mít bílý plášt, aby jej bylo vidět a byl respekt.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Jiří Kantner
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 05.05.2022, 14:11 »

První věc je pořádek na pracovišti a k tomu patří i správně provedené vodiče včetně barevného ozančení které minimalizují možnost nechtěného dotyku na živých částech. Kdo chce do Indie má šanci se tam o prázdninách zase kouknout.
Pravidla  -naprostý souhlas s tím co už bylo  napsáno. Vše písemně a proškolit na začátku. tím se dá eliminovat náhodný dotyk.
Pravidla můžete 100x opakovat a všem to bude jasné a bude to pro ně nuda a vopruz ale nic nenahradí ten prožitek kdy vidí, jak se odpaří čelist kleští po zkratu na nejištěném stejnosměrném rozvodu.
S cílenýma lumpárnama studentů je to horší, nejlíp asi funguje když bude měření naplánovanáno tak, že na blbiny nikomu nezbyde čas. Moc dobře si pamatuju, jak  jsme s podobným regulačním trafem měřili voltampérovou charakteristik u člověka mezi levou a pravou rukou Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 05.05.2022, 20:45 »

V příloze je foto autotransformá toru, který je využíván při školní výuce. Asi bych to chápal v laboratoři, kam mají přístup osoby znalé. Krytí přívodních svorek není prakticky žádné a při dotyku rukou na živé části mohou způsobit úraz.
Jak byste ho provozovali ve školní učebně?

Domnívám se, že tazatel je zkušený RT s velkou praxí. Proto nedává tento dotaz "jen tak".

Předně bych nechal překvalifikova t školní učebnu na elektro laboratoř s jiným PVV - protokolem vnějších vlivů.
Z tohoto PVV bych posuzoval elektroinstala ci. Zřejmě by vyžadovala nový projekt a rekonstrukci.
Dále bych vypracoval podrobné pracovní postupy pro každou školní úlohu.
Na příklad připojení regulačního trafa Křižík RA 3x10A  bych řešil pevným kabelem s 16A pětikolíkem.
Rovněž výstup regulačního trafa bych řešil kabelovým zásuvkovým spojem.
Předpotopní flexošnůry bych zakázal používat. Dnes existují bezpečnostní banánky i šnůry.
Přidělování napětí jen dálkově s pojistným klíčem u učitele.
V blízkosti pohybujících části i u trafa Emergency Stopy.

Je to práce pro projektanta.
Takové laboratoře byly před 40 léty.
Při revizích školních dílen,učeben a laboratoří, fyzikálních učeben ale i výzkumných ústavů  se RT s takovými jevy setkává. Někde je elektrické zařízení z 50. let. Takovým prostorám se udělují PON.
PON znamená protokol o neshodě.
Někdy je EI v pořádku a v soustavě TNS.
Elektro učebny, počítačové učebny, školní dílny a laboratoře mají své pravidla ale často i normy. Pokud dostanu objednávku na revizi elektro celé školy, včetně spotřebičů, pak to nelze přehlédnout, anebo vyjmout z revize.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #15 kdy: 06.05.2022, 13:21 »

Zřejmě půjde o střední školu. Zde jsou žáci mezi 15-19roky, tedy již s částečnou právní odpovědností. Každá škola je vybavena hromadou metodických pokynů a plánů, ve kterých je bezpečnost výuky a poučení studentů již zahrnuta a dopodrobna popsána.

Dosud platná vyhláška 50 se laboratořím a učitelům věnuje ve zvláštních paragrafech §11 odst. 3a4 a §12 odst 6.
Do laboratoří, kde se pracuje s nebezpečným napětím smí mít vstup jen studenti poučení §4
I nová vyhláška 250 se na tato témata dívá obdobně.

Revizní technik v rámci určení vnějších vlivů potřebuje podklad o odbornosti pracovníků (BA) pracujících v tomto prostoru.
Je to trochu multioborová činnost a revizní technik ji vlastně vyvolá a zastřeší. Není to triviální stanovení vlivů.

Často je revizní technik i roznětkou pro vyvolání investičních požadavků na laboratoř.
Podle fotky je tato laborka silně podinvestaná a údržbou zanedbaná. Jaký pán, takový krám. A co si studenti sami opraví a postaví, ničit už nebudou

Například již před 40 lety se v naší školní laborce tyto gumové měřicí šňůry vyřazovaly, protože jejich kovový kroužek nedoléhal ke svorce, guma puchřela a napojení vodiče do banánku se lámalo a neumožňovaly vícenásobné propojení do sebe.
Měli jsme v laborce zkoušecí místo - tester, kde se kontroloval úbytek napětí při proudu šňůrou cca 10A. Jednoduché trafo s velmi malým napětím a ampérmetr a voltmetr.


Podle zákoníku práce je organizace povinna stanovit a vyloučit technicky rizika, která vyloučit lze, aby zbyla jen rizika zbytková. To platí i pro školu. Analýza rizik je předepsaný proces, který vyžaduje spolupráci školy a revizního technika. Výstupem je protokol. Pokud si na to obě strany netroufají, dokáže na zakázku udělat analýzu třeba TÜV Nord.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #16 kdy: 06.05.2022, 13:23 »

Práce v laboratoři a zejména školní se opírá o tyto pilíře:
Organizační opatření:
-Zabezpečený vstup pouze poučeným a proškoleným (podpisy školených, koule na dveřích, cedule, panikové dveře)
-Odborné vedení  a POVOLENÍ práce pod napětím pouze pod dozorem.
-Úlohy a jejich nebezpečnost uspořádané podle stoupajících znalostí studentů.
-Kontrola zapojení před učitelem provedeným zapnutí napětí do pracoviště.
-Správný oděv a obuv studentů.
-Možnost a zpracovaný postup vyloučení z výuky těch, kteří nedodržují pravidla a ohrožují ostatní.
- pořádek a přehlednost pracoviště - učitel musí mít přehled a výhled

Analýza rizika ochrana proti zbytkovým rizikům:
Kde to dává smysl vyloučit rizika technicky pomocí:
Izolace, izolace a kvalitní izolace
- celistvě izolovaná podlaha - epoxidová, nebo kvalitní lino
- izolované stoly - novodurovén nebo dřevěné desky bez procházejících kovových dílů k nohám stolů apod
- kvalitní měřicí šňůry - kvalitní banánky a svorky. Tam kde je to možné banánky s ochranným kroužkem, případně s teleskopickým kroužkem. Častý úraz je vypadlý banánek ze svorky, který je pod napětím a snaha jej zachytit - děti nemají návyky.

Doplňkové ochrany tam kde to jen jde v pořadí:
-malé bezpečné napětí
-oddělené obvody
-pospojení, pospojení a pospojení (podnože stolů, radiátory, motory a trafa...)
-proudové chrániče
-hlídače izolace

Možnost nouzového vypnutí laboratoře z kteréhokoliv pracoviště. Doporučuje se signalizace s pamětí ze kterého pracoviště to bylo shozeno a případné sankce za neoprávněné vypnutí. Na pracovních stolech se doporučují hřibová tlačítka i po jednom metru od sebe, u velkých motorů a traf lankové průběžné vypnutí na stěnách reagující na tah i přetržení.
Signalizace strojními majáky, že je konkrétní pracoviště zapnuté.
Houkačka, že se zapíná pod napětí.


Neustále vyvažovat podle znalostí studentů mezi ochranou a nabytí znalostí jak riziku čelit:
-Ukazovat studentům, jak to má správně být a ne jak se to šidí (zeleno/žlutá izolačka na živých kabelových očkách místo správně černé, hnědé a šedé smršťovací bužírky)
-Ukazovat, že přehlednost a barevnost zapojení zvyšuje kontolovatelno st a snižuje riziko (správné použití barev měřicích vodičů)
-Rozdělit je na menší skupinky a u každé určit vedoucího práce pro tento den. Aby uměli přijmout zodpovědnost za podřízené.
-Nebát se ty co pracovali na sobě a něco se naučili poslat na zajímavější ale nebezpečněnjší práci i nad úroveň osnov
-Plně zaměstnat, aby neměli prostor na kraviny
-Přistupovat k nim jako k budoucím profíkům, musí se naučit i pracovat v riziku, nesmí se od něj oddělovat, jak je dnes zvykem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #17 kdy: 06.05.2022, 20:48 »


I nová vyhláška 250 se na tato témata dívá obdobně.


Tu neznám, kde? Která?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Mohu použít pro krytí stříkající vody použít IP24 nabo 34?
 Co je to přesně IP54 DIP22?
 Jak se vám líbí elektroinstalace venkovních vánočních stromků?
 Kde seženu těsnící kroužky k zářivkovým trubicím s vyšším IP?
 Která ČSN/čl. je porušena chybí-li na svítidle ochranné sklo?
 Jaký zvolit stupeň krytí přívodky mobilní buňky?
 Co znamená X v označení krytí IP?
 Jaké minimální IP krytí májí mít modulové prvky v rozváděči?
 Jak má výrobce správně určit krytí IP u svého nového výrobku?
 Který výrobce vyrábí zasuvky a spínače v krytí IP 5X?
 Jaké je krytí IP svítidla typu "kopyto"?
 Jak často, se setkáváte s krytím IP69 popř. IP69k?
 Krytí elektrických zařízení jako prostředek základní ochrany před úrazem elektrickým proudem.
 Jaké je krytí přístrojů uložených v podzemích skříních pro bazén?
 V jakém krytí má být realizováno napojení venkovní instalace?
 Jak řešit kondenzaci ve venkovním rozvaděči?
 Jak musí být uzemněny kryty plynem izolovaných kovově krytých rozvaděčů s napětím nad 52 kV?
 Jaký stupeň krytí musí splňovat zařízení s živými částí uvnitř krytů nebo za přepážkami při ochraně
 Už jste postřehli nově zavedený kód IP ?
 Jaké krytí IP určit pro laboratorní digestoř?
 Neměl by být jistič v krytu? A pokud ano, o jakou normu toto mohu opřít?
 Jaké krytí svítidel zvolit v místě s tlakovou vodou dle ČSN?
 Co dělat s kondezací vody v krabici rozběhového relé?
 Tabulka krytí IP (popis stupňů)
 Od jaké vlhkosti sklepa volit vyšší krytí?
 Víte o zvýšení IP kódu na IP 69?
 Jaké krytí má běžná domácí elektronika napájená ze zdoje bezpečného mn SELV?
 V které normě nebo vyhlášce je uvedeno, že dveře rozvaděče musí být zavřené?
 Je krytí IP44 pro venkovní prostředí elektroměrového sloupku dostačující?
 Počítá se krytí svítidla, nebo žárovky?
 Jak odstranit kondenzaci vlhkosti v plombovaném krytu jističů?
 Je možno osadit do vlastní domácnosti rozvaděč, s krytím po otevření < IP40?
 Je krytí IP68 pro trvalé ponoření?
 Ochrání sprej "NANOPROTECH Electric" elektroniku proti vlhkosti a vodě?
 Kde koupit gumové těsnění do duralové "U" rozvodnice?
 Jak řešíte kondenzaci vodní páry?
 Jaké krytí musí mít svítidla ve sprchách školní tělocvičny umístěná mimo zóny?
 Co to tvoří u zásuvek zvýšenou ochranu?
 Mohu rozšířit průchod ABB Variant+ pro dva kabely tak abych nepřišel o IP54?
 Mohu použit v prašném prostředí frekvenční měnič v krytí IP20?
 Je instalace spínače s krytím IP65 ve vlhkém prostředí závadou?
 Jak přistupujete k stožárům VO z hlediska elektrického krytí IP?
 Musí být dodrženo IPx5 i při zasunuté vidlici?
 Jaké krytí IP mají spínače od ABB?
 Jaké krytí má mít svítidlo nad umyvadlem ve výšce 1,8m?
 Ako sa po montáži signálnych LED do predných dverí mení IP rozvadzaca?
 Jak posoudit krytí rozvaděče pokud v něm byl při montáži vytvořen další otvor?
 Co je pro přístroje v rozvaděči horší, prach nebo vysoká teplota?
 Co znamená krytí IP XX S ?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.061 sekund, 22 dotazů.