Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?  (Přečteno 23188 krát)
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #18 kdy: 23.03.2021, 16:12 »

Na začátku jsem vznesl dle mého názoru jednoduchou otázku. Nepotřebuji služby nějaké subdodávky, spíš se snažím věci přijít na kloub a vyřešit konflikt mezi údajem na štítku a skutečností.
Vážený pane kolego. Nejprve jste vznesl jeden dotaz na motor 5 kW. Následně na další motor 4 kW. Štítek jste ale ukázal jen na ten 4 kW. Pokud tady máme kvalifikovaně diskutovat o nějakém problému, je nutné mít dostupné alespoň základní údaje. Relevantní údaje. Z údaje, že něco v nějakém režimu jde a jindy ne situaci moc neosvětlí. Jistě jste si změřil před zkoušením izolační stavy. To je základ všeho. A to jak na kostru, tak i mezi jednotlivými vinutími. Ale o tom jste se např. vůbec nezmínil. Např. foto svorkovnice motoru, kde by byly vidět vývody od vinutí motoru by také něco napovědělo. V určitých případech se dá i podle stavu vývodů usoudit, zda se motor převíjel či ne. V domácích podmínkách, byt jste vybaven jistou měřící technikou budete jen velmi obtížně zjištovat např. na jaké napětí a v jakém provedení byl motor případně převinut. Mnohokráte jsem se v praxi setkal, že motor byl převinutý, na jiné napětí či jiné zapojení, ale štítek tam zůstal původní. Pokud by jste dodal např. štítek nebo typ motoru apod. dají se dohledat navíjecí předpisy, hodnoty vinutí apod.  A pak se i snadněji dále dohledávají a zjištují další věci. A pokud jsem ve své odpovědi uvedl, že by bylo lepší motor odvézt do odborného servisu, myslel jsem to jen dobře. V odborných servisech na elektromotory mají daleko lepší podmínky pro identifikaci motoru a zjištění jeho stavu. I když na druhou stranu chápu vaši snahu, zjistit co tomu vlastně je a proč to nejde. Na druhou stranu je ale nutné pochopit, že né vždy v domácích podmínkách se podaří objasnit určité poruchy a závady. Já i ostatní kolegové se tady snažíme v mezích diskusního fóra pomoci tazatelům, ale né vždy je to možné v plném rozsahu. A to jak z důvodu bezpečnosti nebo třeba z nedostatku vstupních informací.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #19 kdy: 23.03.2021, 16:35 »

Motor jsem proměřil:
odpory vinutí cca 3x2,4 ohm
rozběhový proud-zapojeno do Y cca 3s 28-30A, po rozběhu stálý proud 2,3-2,5A (zatíženo cirkulárkou o průměru 60 cm.
po přepnutí do D vypadne jistič 3Bx25A.

Tak teď neřešte svorkovnici, ale měřte přímo na kabelu jak ve Y tak v D.
Miliohmmetrem a megmetem.
Tak velký nárůst proudu se musí ukázat v některém z odporů, buď v zapojení vinutí, nebo v izolačním.
Jednou jsem se setkal s paskvilem, kdy převinutý motor s měněnou svorkovnicí, měl klemování skryté pod svorkovnicí, takže rovněž fungovala jen hvězda a cokoli jiného končilo tvrdým zkratem, ač pohledově bez bližší rozborky vypadalo všechno docela přehledně.
Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 23.03.2021, 20:35 »

Dokážu též zjistit souhlasné konce vinutí (nepletu si je se začátkem a koncem vinutí,  ikdyž to spolu souvisí,  ale není to totéž - doufám, že pan Václav ví,  o čem mluvím) a stačí mi k tomu 9V baterie a obyčejný voltmetr, nejlépe ručkový. Kompas nepotřebuji, trefím sám.

Začátky vinutí nejsou souhlasné konce?
Vážený pán umí dobře slovíčkařit a zřejmě také nemluvit pravdu. Jednou se tváří, že řeší svůj motor, pak zákazník přinesl ještě jeden motor...

Ke zkoušení používáte 9V baterii (6F22)? To bych rád viděl co změříte. Tato destičková baterie je určeno pro zařízení, která odebírají max. 10mA, takže standardní zatížení by mělo být maximálně odporem 900 Ohmů, vy na ní připojujete  2,4 Ohmu...  Že neumíte identifikovat vývody vinutí motoru pomocí kompasu, to je Vaše škoda, je to rychlejší a snazší než s voltmetrem.



Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
L. Vaněk
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #21 kdy: 24.03.2021, 13:25 »

Pokud se motor chová  tak, jak popisujete, může mít přehozeny vývody na spodních nebo horních svorkách, tzn.  nikoliv  zaměněn začátek s koncem, ale vinutí není připojeno souhlasně s označením na svorkovnici. V případě, že to tak je, vinutí jedné fáze je při  přepnutí nebo  propojení propojkami do D zkratováno. Motor po přepnutí poběží, ale bude velmi hlučný, bude odebírat velký proud a mít snížené otáčky.

Pokud byste takový motor chtěl spustit na přímo bez přepínače a předřazený jistič by to snesl, vůbec se nerozeběhne a bude je silně bručet.  

Kdyby byly u jednoho vinutí přehozeny  na svorkovnici vývody (začátek  s koncem),   motor se  nerozběhne ani ve spojení Y.

Pokud jde o zde diskutované začátky a konce vinutí, je úplně lhostejné, jestli začátky budou připojeny na dolní svorky nebo naopak, to stejně nepoznáte, na chod to nemá žádný vliv.
Přesné měření ohmického odporu vinutí na miliohmy není příliš spolehlivým ukazatelem, jestli je vinutí v pořádku, téměř vždy je tam rozdíl až několik desetin ohmu, to mi můžete věřit, mám zkušenost z měření několika desítek tisíc nových motorů.

Pokud jde o izolační odpor, kdyby byl tak nízký, že by to vyvolalo tak velké zvětšení proudu, musel by to být skoro zkrat a v takovém případě by se to muselo projevit i při spojení do Y na velkém proudu naprázdno a hlučným chodem.

Měření proudu při chodu naprázdno je užitečné, bude se ale velmi lišit od proudu štítkového, neboť to je proud při zatížení štítkovým výkonem.
Zaznamenáno
Zdeněk Antonín Zeman
*
Offline Offline



« Odpověď #22 kdy: 28.03.2021, 20:09 »

Ano, 9V baterie stačí, do jednoho vinutí pošlete impuls a na druhém zjistíte výchylku. Je-li opačná, máte souhlasné konce. Pro správné zapojení motoru nepotřebujete znát začátek a konec vinutí, ale SOUHLASNÉ konce. Tato metoda stačí. Já bych nerad, aby tato diskuze sklouzla opět k tomu, že bych nevěděl, co je to Y a D a jak zapojit elektromotor.
Uznávám, že moje původní otázka byla hodně jednoduchá a zřejmě vedla k mnoha nedorozuměním. Proto uvedu stav na pravou míru. Je jedno, zda motor je můj nebo někoho jiného. Na funkci to nemá vliv. Takže ještě jednou a lépe.
K diskuzi jsou 2 motory. Oba byly převinuty, nevíme kdy a proč. Izolační odpory ve všech směrech OK (min hodnota 100 M). Abychom se domluvili, jeden se jmenuje 5,5 kW a druhý 4 kW.
5,5 kW je zapojen do Y a funguje. Odpory jednotlivých vinutí 2,31/2,33/2,32 ohm. Po přepnutí do D vyrazí vše po cestě. Myslím, že tento motor nelze provozovat na D. Prosím potvrdit či vyvrátit.
4 kW motor - vinutí 6,34/6,24/5,94 ohm, zapojen do Y odběr 1 A, při malém zatížení se zastaví, při provozu D jede normálně, odběr 3A (nevím, jestli to není moc).
A TADY bych chtěl poradit od někoho, koho elektromotory lidově řečeno živí. Proč nechce běžet na Y?
Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #23 kdy: 29.03.2021, 00:58 »

Oba byly převinuty, nevíme kdy a proč.

Kdy není důležité a proč je jasné. Důležitější je v jakém stavu jsou nyní a zda byly převinuty na štítkové hodnoty. Apropó, dal jste sem pouze foto štítku od 4kW, ten 5,5kW štítek nemá, nebo je nečitelný?

U toho 4kW jste psal. že ho zákazník spálil (nebo možná jen připálil) - to může být příčinou problému, že nemá sílu v zapojení Y. Také pokud jste měřil ohmické odpory vinutí čtyřvodičovou metodou, tak podle naměřených hodnot může být problém v mezizávitových zkratech přehřátého motoru. Nějaké drobné rozdíly mezi vinutími fází bývají, zejména u dvoupólových motorů (2800-2900n/min). Vy jste u jednoho vinutí naměřil o 0,4 Ohmu méně, to by mohlo něco naznačovat. Mezizávitové zkraty v téže cívce se nemusí projevit při měření izolačního stavu proti kostře ani mezi jednotlivými fázemi. Přesto bude motor vadný.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #24 kdy: 29.03.2021, 05:19 »

Pane Zeman. Pokud by jste napsal alespoň o jaké otáčky u motorů se jedná. Ale to vás nenapadlo i když je to velmi podstatné. Prošel jsem tedy všechny dostupné navíjecí předpisy a mohu konstatovat, že dle vámi uvedených odporů vinutí jsem nenašel žádný adekvátní motor. Pak se ještě nabízí možnost, že motory někdo mohl třeba navinout špatně a proto je vyhodili. Bohužel i s těmito případy jsem se setkal. Navijárna tzv. špatně přečetla původní záznam a navinula motor špatně. Jak jsem už řekl, podle odporů které jste uvedl jsem nenašel žádný shodný návin ani odebírané proudy. Tedy pokud vezmu v potaz náviny na běžná napětí - 220 ,  230, 290, 380, 400, 500, 660, 690 V např. a motory od 2 pólů po 8 póly.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #25 kdy: 29.03.2021, 05:40 »

Ještě doplnění pro pana Zemana. Víte, odpory vinutí pro identifikaci jsou jistým ukazatelem, ale při převíjení motorů záleží i na zapojení jednotlivých cívek vinutí statoru. Zda jsou zapojeny do serie nebo paralerně. A pokud např. jsou jednotlivé cívky vinutí statoru správné a ve finále se špatně zapojí věnec - propojení cívek pak motor také nemusí běžet jak má. Ale popisovat vám tady přesný postup zkoušení a zjištění vám tady nebudu protože to je mimo vaše znalosti a možnosti.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Zdeněk Antonín Zeman
*
Offline Offline



« Odpověď #26 kdy: 30.03.2021, 19:02 »

Štítky jsem poslal obou motorů, ale nevšiml jsem si, že je třeba použít tlačítko "(více příloh)".
Proto posílám ještě 5,5 kW. Otáčky mají přibližně stejné 2 900 a 2 910.
Chápu, že 5,5kW je asi navinut pouze pro běh na Y a na D je přetížen.
Je však divné, že 4kW běží normálně na D, odběry ve všech vinutích vzácně vyrovnané: 3,46/3,45/3,47 A bez zátěže. I při mírné zátěži vzroste na 4 A (víc jsem neměl možnost zatížit),  ale taky rovnoměrně. Proto je mi divné to chování na Y. Pokud jsou však špatně navinuté popř. zapojené cívky, jak říkáte, tak tady opravdu končí mé znalosti o elektromotorec h. Proto jsem tady.


* motor5,5kW.jpg (229.75 KB, 1024x768 - prohlédnuto 196 krát.)
Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline



« Odpověď #27 kdy: 30.03.2021, 23:31 »

Jen jiný pohled ( odborných pohledů je zde dosti)

Běžný "cirkulárkový" motor na vesnici pro kotouče 700 mm. Na štítku zapojení do trojúhelníku na 380V. Přímé zapojení do D nevydrží běžné jističe. Proto rozběh byl vždy do hvězdy (Y).
Mnohokrát jsem viděl rozběh do Y v pořádku a při přepnutí do D se vyrazily pojístky. Pokud nebylo přepnutí až po dosažení plných otáček, tak byla chyba vždy v zapojení Y/D.

Když se dívám na tento motor, tak mi to připomíná motory po "potopě" v roce 1997 anebo 2004. Tyto motory pokud byly několik dnů i týdnu v záplavě, tak měly vždy narušenou isolací a ložiska na výměnu.
Měřit isolační odpor Megmetem aspoň 1000 V a odpory proudem 10 A pomocí VA metody. Zde obyčejné ohmetry končí.....

Pokud bude vše dobře zapojeno a budou problémy, tak je to motor ze šrotu a patří do šrotu.
Je zbytečné se s tím dále zabývat. Nakonec to napsal odborně již pan Lubomír Kastner, kterému prošlo rukama tisíce motorů.
Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #28 kdy: 31.03.2021, 03:29 »

Motory vypadají prašivě, ale takový bývá osud motorů ve strojích typu míchačka, cirkulárka, stroje na statku a pod.

 Přesto nemusí být elektricky vadné. Většina motorů má IP 43/44, takže všelicos vydrží. Důležité je dobré uzavření svorkovnice, průchodky utěsněné na kabelu a ve spodní části lož. štítů vyčistěné odkapové otvory, aby mohl kondenzát vykapat. Běžný stav bývá, že pila stojí venku na dešti od září do listopadu, dokud se nenařeže dříví na celou zimu, tak je v pohotovosti. Pouze se přikryje shora, na motor ovšem při větru naprší nebo nasněží.

Motor 5,5kW vypadá trochu hůře, na něm je takový mišmaš nečistot právě jako ze statku, vidím tam prach, bláto, slámu a zda byl utopený, to si nedovolím odhadovat. To by měl vědět majitel. Jisté je, že v něm již mnoho let nikdo nebyl, spoj mezi tělem a lož. víkem je zalepený a zarezlý. Tím se vylučuje, že by v něm někdo v poslední době něco dělal, možná nebyl rozdělaný za celou svoji existence.

 Podle štítku musí být přepinatelný Y/D. S ohledem na výkon při běžném jištění dom. přípojky B25A (hl. jistič u elměru) je jisté, že nepůjde zapnout přímo v D, při přepínání Y/D může jistič vypadávat také, musí se nechat plně rozběhnout v Y a teprve pak přepnout do D (viz kol. Bocek).

Vliv může mít typ jističe a jeho charakteristik a - u starších objektů bývají hl. jističe s motorovou charakteristik ou, dříve se na to nehledělo. Další problémy může způsobit přemístění stroje. Stroj používaný na konci obce, daleko od DT běhá bez obtíží, zapůjčený do objektu, který je hned vedle DT nejde zapnout. Na vině jsou rozdíly ve vnitřním odporu (impedanci) sítě, na konci vesnice dlouhé vedení utlumí proudový ráz a motor se rozeběhne bez výpadku jističe, na krátkém vedení je ráz větší a jistič spadne.

Co s tím - motor očistit a rozebrat, zkontrolovat stav ložisek, prohlédnout vinutí, zkontrolovat, jestli není vyrezlé jádro statoru a zda je v pořádku kotva na krátko. Hodně napoví případný čichový vjem, zda se vinutí přehřívalo nebo pálilo. To bývá vidět i na změnách barvy elektroizolačn ího laku vinutí. Pak už zbývá jen zapojit do obvodu přepínač Y/D a vyhledat někoho známého, kdo má hl. jistič vyšší hodnoty (ve firmě, na statku nebo v RD s elektrokotlem) a vyzkoušet rozběh s přepnutím tam.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #29 kdy: 31.03.2021, 05:46 »

Tak jsem se koukal na štítek a zatím jsem nenašel motor 4AP112M o výkonu 5,5 kW. V typové řadě 112 se dělali standartně do 4 kW. Takže někde bude asi chybička. Ale ještě se pokusím projít mé archivní data, zda něco nenajdu. Mohlo by se jednat i o nějaký speciál, ale zatižitelnost má S1. Jinak 5,5 kW / 2950 ot/min by měl mít odpor fáze okolo 2,9 Ohm. Ale jak jsem už řekl, pokusím se najít v archivních datech více.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Zdeněk Antonín Zeman
*
Offline Offline



« Odpověď #30 kdy: 31.03.2021, 18:34 »

Pokud se vrátím zpátky k těm odporům vinutí. Výkonově oba motory jsou poměrně blízko sebe, ale odpory tomu neodpovídají. 4 kW motor má mnohem větší odpory.  Tak si myslím, že ten 5,5 kW byl při převíjení nějak hodně ošizen a proto se dá provozovat pouze na Y.  Nicméně záhada s chováním 4 kW trvá. Odpory jsem měřil INSTALLTEST 61557, používám ho při revizích elektrických zařízení na měření přechodových odporů a odporů pospojování. Má platnou kalibraci, takže o přesnost bych obavy neměl.
Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #31 kdy: 01.04.2021, 05:05 »

Pane Zeman, pokud někdo udělá chybu je slušné se omluvit. takže i já se omlouvám. Motor 5,5 kW ve 112 skutečně byl. Dohledal jsem to v archivu. Co se týká toho 4 kW, tak odpor fáze by měl být někdo okolo 3,8 Ohm a proud naprázdno okolo 3,5 A
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?
 Jak se dopídit, že 3f motor spálil zákazník?
 Proč asi vypadává jistič při zastavení motoru?
 Tlakový spínač funguje, proč se nerozjede motor?
 Proč motor při spouštění do Y hučí a při přepnuti do D se rozběhne?
 Jaký zvolit postup při identifikaci poruchy neznámého zařízení?
 Jak stanovit otáčky elektromotoru MEZ když nejsou na štítku uvedeny??
 Proč AS motor vyhazuje přívodní jištění, když je Riso OK?
 Co může být příčinou trvale nízkých otáček 3F motoru?
 Kdo dodavatelsky vyhodnocuje kvalitu AC motoru?
 Může se nový elektromotor zadrhávat při ručním otáčení?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Stále řešíte časté chyby motorů?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Jak odstranit cinkání v asynchronním elektromotoru?
 Může nižší kapacita způsobovat problémy s během oběhového čerpadla?
 Jaký vliv může mít proud kompresoru na jeho hluk?
 Co se u motoru označovalo za "kollektor"?
 Jak zjistit mezizávitový zkrat na jedné cívce asynchronního motoru?
 Jakým způsobem je zapojeni motor Siemens TYP 1LA7133...?
 Jak ochránit 1f motor šnekového podavače uhlí před spálením?
 Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
 Ako zapojit 3-otáčkový motor?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Jakym zpusobem pripojit tu baterii k motoru?
 Jak správně jistit 3f asyn. motor?
 Kam připojit pátý vodič třífázového motoru, ke kterému doposud vedly pouze čtyři
 Jak realizovat proudovou ochranu elektromotoru?
 Nemá nekdo elektronická skripta o Asynchronních motorech?
 Neviete zapojenie 3f motora z dvoma trojicami vinuti, motor ma dvoje rozne pracovne otacky... ?
 Je možny 4.5OHM odpor cívek motorku který má výkon 4KW a je schopen provozu?
 Potřebuji zjistit, jaký konkrétní kondenzátor použít...
 Jak velkým rozběhovým kondenzátorem osadit 3-fázový asynchronní motor?
 Lze zapojit motor 3x220 jako 3x380?
 Může se 1f. motor točit obráceně?
 Jak zapojit přepínač na rozběh motoru 0-Y-D?
 Hledám schéma ovládání tří rychlostního motoru, poradíte?
 Jak lze zjistit proud při rozjezdu motoru?
 Jaký instalovat v rozvaděči vypínač pro induktivní zátěž?
 Lze změnit směr otáčení u jednofázového motorku 230V/50Hz.A pokud ano jak?
 Neměli byste prosím nějaké informace k používání reostatu k rozběhu motoru?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak nadstavit přestřižený vodič u čerpadla?
 9** ke smazání Zapojení motoru z USA (110V/60Hz) do naší el. sítě přes
 Čím chránit motor čerpadla?
 Zapojují se starší 3f motory Y/D stejně nebo jinak?
 Jakou funkci má Industart, a které další spouštěče známe?
 Staci u jistice propojit PE a N vodice pomoci RSA svorky ?
 Jak snížit rozběhový proud kalového čerpadla ?
 Jaký je rozdíl ve velikosti motorového spouštěče při zapojení 1,2 nebo 3 fází?
 Za jak dlouho se spálí motor přefázováním?
 Jak zapojit motor aby se po výpadku energie sám opět nerozběhl?
 Při jakém zapojení, má motor vyšší výkon a nižší spotřebu el.energie?
 Ako navrhnem hodnotu budiacích kondenzátorov pre asynchrónný generátor ?
 Mohu použít k motoru 4kW, 8.7A spouštěč motorů SM1-10 jako ochranu přetížení?
 Jak řídit motor na konstantní moment?
 Jak zapojit motor R27S-4 vyrobce MEZ Mohelnice na 230V?
 Jaké spouštění motoru 30kW je vhodnější pro těžký rozběh zařízení?
 Může se poškodit motor když pojede pořad ve hvězdě?
 Ako spravne zapojiť kondenzátor v 3-fázovom asynchronom motore?
 Musí byť motorová spúšť inštalovaná bezprostredne pri motore?
 Jak na změnu rychlosti motoru přepínáním počtu pólů?
 Jak snížit otáčky asynchronního elektromotoru při rozběhu?
 Co znamená na svorkovnici motoru označení Z1, C, U1, Z2 a U2?
 Jak zapojit motor 2,2kW 230V (220V)?
 Proč padá hlavní jištění motoru a ne jistič a motorová ochrana k tomu určené?
 Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
 Ako má byť prevedené uzemnenie motorov, uvedenie na spoločný potenciál?
 Ako sú zapojené vývody statorových cievok u 3f asynchrónneho motora 4AP90-4?
 Lze asynchronní motor 18,5kW/50hz, zapnout na krátkou dobu na 60hz přes měnič?
 Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?
 Jak zapojit třírychlostní 3f elektromotor?
 Jak zapojit 3f motorový spouštěč pro 1f motor?
 Mohu jistit 3f motor proti přetížení motorovým spouštěčem Siemens 3RV1021-1JA10?
 Je techn.možné změnit směr otáčení ind.1.fáz motoru bez přepojení vodičů?
 Je možné nějakým způsobem zapojit třífázový motor na stejnosměrné napětí?
 Je možné zapojení třífázového motoru na jednu fázi?
 Mohu zkusit pustit 3f. asynchronní motor 75kW na 1-2s do trojúhelníku?
 Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?
 Jak lze chránit motory, které jsou řízeny frekvenčním měničem?
 Proč nelze spojovat trubkové motory žaluzií a rolet paralelně?
 Jak přesně diagnostikovat závadu elektromotoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Mohl by stacit vykonem jednofazovy motor 3kw-2800o/m pro pohon generatoru 40kw?
 Je lepší, hladinový spínač nebo hlídač cos fí ?
 Jak by jste nejlevněji napájeli a jistili 3fázový 12V asynchronní motor 500W?
 Jak určit začátek a konec jednofázového vinutí elektromotoru?
 Neznáte zapojení motoru v brusce MEZ?
 Jak regulovat otáčky vrtačky externě?
 Dochází při řízení triakem ke snížení životnosti oběhového čerpadla?
 Jak se u AS motoru pozná, zda ho zapojit na Y a nebo D, když nevěřím štítku?
 Jak rozběhnout asynchroní generátor s benzínovým motorem?
 Jak spinat motor 100kW s cerpadlem pro hydrauliku?
 Jak zapojit časově řízenou reverzaci třífázového motoru?
 Jaké je zapojení regulace bezkartáčových alternátorů 12kVA 9,6kW ČKD Slavia?
 Jak vyřešit rozběh úhlové brusky aby nepadal jistič nižší hodnoty 16A?
 Jak zapojit časové relé pro reverzaci elektromotoru?
 Jak snížit hodnotu PWM signálu?
 Lze propojit jednofázový motor s třífazovým přes hřídel jako generátorem?
 Existuje relevantní důvod odpojení ochranného vodiče od stejnosměrného motoru?
 Lze připojit dva elektromotory ke kelly controller KDS 48100E?
 Jak zapojit tento elektromotor na střídavých 230V?
 Jak regulovat otáčky motoru s pokud možno co nejnižší ztrátou krouťáku?
 Je pro spouštění 3f 2kW motoru do hvězdy vhodné relé nebo raději použít stýkač?
 Mohu změnit napájecí napětí napětí elektromotoru zvýšit o 100%?
 Jaký bude směr otáčení asynchronního motoru při zapojení do trojúhelníku?
 Jak změnit směr otáček u jednofazového motoru se svorkovnicí dle obrázku?
 Jde zapojit motor na 400V na 3x230V přes měnič?
 Čím spínat rozběhový kondenzátor 3f motoru při provozu na 1f?
 V jakém režimu spíš provozovat oběhové čerpadlo 7,5kW? Y nebo D?
 Ako zapojim motor s permanentnym magnetom?
 Nemá tu někdo schéma zapojení elektromotoru MEZ Náchod, typ NK 262?
 Jak eliminovat hydraulické rázy čerpadla?
 Jak zapojit motor jednofázový motor ze skartovačky?
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 Lze motor AP132S-4 zapojit jednofázově?
 Jak provádět přepínání/hvězda trojúhelník při těžkém rozběhu?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 Jak správně rozbíhat a řídit kroužkový motor?
 Jak otočit sled otáček na starém motoru ještě 120/220V?
 Proč se elektromotor přehřívá?
 Jaká je logika sledu fází při zapojení motoru?
 Jak řídit napětí pomocí frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Je nutné převinout 50Hz elektromotor při provozu na 60Hz?
 Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*?
 Dají se u třífázového bezkartáčového motoru s pemanentními magety sloučit fáze?
 Jak správně zapojit tento atypický "půlsériový" komutátorový motor?
 Ako je riešený pomalý rozbeh komutátorových motorov?
 Jak zapojit motorek dvourychlostního ventilátoru digestoře?
 Čím napájet DC motor 12V/400W?
 Je takové zapojení 1 fáz. motoru hydraulického čerpadla skutečně funkční?
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 Lze motor provozovat trvale na jen 400V při 60Hz na max. jmenovité otáčky?
 Je nové zapojení zapojení lisu LO 315 po výměně časovky rozběhu motoru správné?
 Jaké je správné zapojení uhlíků motoru vrtacího kladiva?
 Ako zapojiť 3-fáz.motor s brzdou a 2 výkonmi?
 Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?
 Jak zapojit dvouotáčkový ventilátor, aby nízké otáčky běžely pořád?
 Ako zistiť N pol na spínači ktorý je v zváračke ?
 Jak chránit 1f motor při poruše odstředivého rozpínacího kontaktu?
 Jaké je zapojení třífázového motoru Dačice pomocí vačkového spínače?
 Může Fi ochránit motor při chybějící 1 fázi?
 Nepoškodí se nautila, pokud přisaje vzduch ještě před vypnutím ochrany?
 Je změna směru točení motoru na 230V řízenéhoPLC možná?
 CSK: Připojím původně na 2f zapojený D/Y motor nově na 3f?
 Musí být Cyky 5x1,5 k 3 fázovému motoru?
 Jaký je rozdíl mezi rozběhem motoru s kondenzátorem a odstředivého vypínače?
 Dá se snížit počáteční proudový ráz při spuštění stolní kotoucové pily?
 Jak zapojit elektromotor MEZ APT 90L?
 V které normě je uveden min. P motoru, od kterého musí mít samostatné jištění?
 Řízení výkonu elektromotoru prostřednictvím telefonu
 Jak správně zapojit a jistit motor s rozběhem Y/D?
 Existuje omezovač náběhového proudu pro motor 3x400V, 11kW?
 Proč se používají tlumivky u stejnosměrných motorů?
 Proč motor motor původně se zapojením do D funguje pouze v Y?
 Udrží nový 3f jistič 63A B rozběh motoru 15kW bez Y-D?
 Jak ochránit 3f motor 200W šnekového podavače před spálením?
 Lze snížit napětí na svorkách motoru zapojením žárovek do série?
 Věděli jste jak se dají učit začátky a konce vinutí 3F motoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.078 sekund, 24 dotazů.